Akademik Unvanlar

  • 2013

      YARDIMCI DOÇENT

    NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2013 2009

      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Öğrenim Bilgisi

  • Doktora 2012

    İlköğretim 5. sınıf fen ve teknoloji dersi ünitelerinde kavramsal değişim yaklaşımının öğrenci başarısına etkisinin incelenmesi  "

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ SINIF EĞİTİMİ (DR) 

  • Yüksek Lisans 2007

    İlköğretim okulları 4. ve 5. sınıflarda 2005 fen ve teknoloji dersi öğretim programının uygulanmasında karşılaşılan güçlüklerin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi(Afyonkarahisar ili örneği)  "

    AFYON KOCATEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İLKÖĞRETİM SINIF ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ) 

  • Lisans 2004

    SÜLEYMAN DEMİREL ÜNİVERSİTESİ BURDUR EĞİTİM FAKÜLTESİ SINIF ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İÖ) 

2023-2024 Lisans İlkokul Ders Kitabı İncelemesi
2023-2024 Lisans Çevre Eğitimi
2023-2024 Lisans Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
2023-2024 Lisans Fen Öğretimi
2023-2024 Lisans İlkokulda Temel Fen Bilimleri
2022-2023 Lisans Fen Öğretimi
2022-2023 Lisans Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
2022-2023 Lisans İlkokul Ders Kitabı İncelemesi
2022-2023 Lisans Çevre Eğitimi
2022-2023 Lisans İlkokulda Temel Fen Bilimleri
2022-2023 Lisans İlkokulda Sağlıklı Beslenme
2021-2022 Lisans İlkokulda Temel Fen Bilimleri
2021-2022 Lisans Fen Öğretimi
2021-2022 Lisans Çevre Eğitimi
2021-2022 Lisans Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
2021-2022 Lisans İlkokul Ders Kitabı İncelemesi
2020-2021 Lisans Fen Öğretimi
2020-2021 Lisans Fen Bilimleri Laboratuvar Uygulamaları
2019-2020 Lisans Fen ve Teknoloji Öğretimi II
2019-2020 Lisans İlkokulda Temel Fen Bilimleri
2017-2018 Lisans Fen ve Teknoloji Laboratuvar Uygulamaları
2016-2017 Lisans Fen ve Teknoloji Öğretimi
2015-2016 Lisans öğretmenlik uyg. I
2015-2016 Lisans FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
2015-2016 Lisans FEN VE TEKNOLOJİ LABARATUAR UYGULAMALARI 1
2014-2015 Lisans topluma hizmet uygulamaları
2014-2015 Lisans okul deneyimi
2014-2015 Lisans FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ II
2014-2015 Lisans FEN VE TEKNOLOJİ ÖĞRETİMİ I
2014-2015 Lisans FEN VE TEKNOLOJİ LABARATUAR UYGULAMALARI2
2014-2015 Lisans FEN VE TEKNOLOJİ LABARATUAR UYGULAMALARI 1
2013-2014 Lisans Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
2013-2014 Lisans Fen ve Teknoloji Labaratuar Uygulamaları 1
2013-2014 Lisans Fen ve Teknoloji Labaratuar Uygulamaları2
2012-2013 Lisans Fen ve Teknoloji Öğretimi I
2012-2013 Lisans Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
2012-2013 Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2012-2013 Lisans Fen ve Teknoloji Öğretimi II
2012-2013 Lisans Fen ve Teknoloji Labaratuar Uygulamaları 1
2012-2013 Lisans Çevre Eğitimi
2011-2012 Lisans Öğretim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı
2011-2012 Lisans Fen ve Teknoloji Labaratuar Uygulamaları2
2011-2012 Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2011-2012 Lisans Fen ve Teknoloji Labaratuar Uygulamaları 1
2022-2023 Yüksek Lisans Fen Bilimlerinde Proje Tasarımı ve Alan Araştırmaları
2021-2022 Yüksek Lisans İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi
2021-2022 Yüksek Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği
2021-2022 Yüksek Lisans Fen Bilimlerinde Proje Tasarımı ve Alan Araştırmaları
2020-2021 Yüksek Lisans İlköğretimde Fen Bilgisi Öğretimi
2019-2020 Yüksek Lisans Nitel Araştırma Yöntemleri
2019-2020 Yüksek Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri ve Yayın Etiği

Filtrele:

EĞİTİM & BİLİM 2024: Fen Eğitiminde Geleneksel ve Modern Uygulamalar

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2024.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Efe Akademi Yayınları, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-392-139-2

Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması

YEŞİL RÜŞTÜ,MENTİŞ TAŞ AYŞE,ÖZDEMİR ALPER MURAT,MEYDAN ALİ,TAHİROĞLU MUSTAFA,ÇETİN GÜNDÜZ HİCRAN,ÇAYCI BARIŞ,GÜVEN SEVİM,YALÇINKAYA ELVAN,ÖZENÇ EMİNE GÜL, 2014.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: pegem yayınevi, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-364-808-6

Using science centers and museums for teacher training in Turkey

TAŞDEMİR ADEM, KARTAL TEZCAN, ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2014

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: The Asia-Pacific Education Researcher Cilt: 3 Sayı: 1 DOI: https://doi.org/10.1007/s40299-013-0085-x ISSN: 0119-5646

SINIF EĞİTİMİ ÖĞRENCİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİLİKLERİNİN FARKLI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

ÖZDEMİR ALPER MURAT, Palaz Şifa, 2022

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Türk Eğitim İndeksi Yayın Yeri: Araştırma ve Deneyim Dergisi Cilt: 7 Sayı: 1 DOI: 10.47214/adeder.1107025 ISSN: 2548-1282

İLKOKUL ÖĞRETMEN ADAYLARININ MESLEĞE YÖNELİK DEĞER, İLGİ, İSTEK VE MEMNUNİYET DURUMLARININ İNCELENMESİ

TAHİROĞLU MUSTAFA, ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2020

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Index Copernicus Yayın Yeri: Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi Cilt: 3 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2667-5390

THE EFFECTS OF REPEATED AND PAIRED READING TECHNIQUES ON LEARNING DISABILITY: AN ACTION RESEARCH

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2015

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: ERIH Plus Yayın Yeri: International Journal of Languages' Education Cilt: - Sayı: - DOI: - ISSN: 2198-4999

İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Kavramsal Değişim Yaklaşımının, Öğrenme Stillerine Göre Öğrenci Başarısına Etkisi

ÖZDEMİR ALPER MURAT, DİNDAR HALİL, 2013

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Ebscohost, MLA, Türk eğitim indexi Yayın Yeri: Bartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 2 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 1308-7177

Ailenin Çocuğun Eğitimine Etkin Katılımı: Öğretmen Adaylarının Görüşleri

TAY BAYRAM, ÖZDEMİR ALPER MURAT, YILDIRIM KASIM, 2013

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: DIRECTORY OF RESEARCH JOURNALS INDEXING (DRJI) Yayın Yeri: GAZİOSMANPAŞA BİLİMSEL ARAŞTIRMA DERGİSİ Cilt: 1 Sayı: 5 DOI: - ISSN: 2146-8168

EĞİTİM TEKNOLOJİLERİNİN FEN VE TEKNOLOJİ DERSLERİNDE KULLANILMASI: BİR DURUM ÇALIŞMASI

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2015

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Endekste taranmıyor Yayın Yeri: Journal of Educational Science Cilt: 3 Sayı: 4 DOI: - ISSN: 2199-2053

İLKOKUL 3. SINIFTA FEN BİLİMLERİ DERSİNDE WEB 2.0 UYGULAMALARI KULLANIMININ ETKİSİNİN İNCELENMESİ

ÖZDEMİR ALPER MURAT,EREN PELİN, 2024

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi Cilt: 14 Sayı: 1 DOI: 10.30783/nevsosbilen.1276329 ISSN: 2149-3871

Primary School Teacher Candidates’ Attitudes of Genetically Modified Organisms (GMOs)

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2021

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 22 Sayı: 1 DOI: 10.29299/kefad.831317 ISSN: 2147 - 1037

PROSPECTIVE PRIMARY SCHOOL TEACHERS’ LEVELS OF READINESS FOR SCIENCE EDUCATION TOPICS

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Turkish Studies Cilt: 12 Sayı: 25 DOI: 10.7827/TurkishStudies.12213 ISSN: 1468-3849

İlköğretim Fen ve Teknoloji Dersinde Kavramsal Değişim Yaklaşımının, Öğrencilerin Duyuşsal Özellikleri Üzerine Etkisi

ÖZDEMİR ALPER MURAT, DİNDAR HALİL, 2013

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 33 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 1301-9058

İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin Fen Bilimlerine İlişkin Tutumlarının Farklı Değişkenler Açısından İncelenmesi

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2023

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: Türk Akademik Yayınlar Dergisi Cilt: 7 Sayı: 1 DOI: 10.29329/tayjournal.2023.537.13 ISSN: 2618-589X

THE VIEWS OF PRIMARY SCHOOL TEACHER CANDIDATES ON NUCLEAR ENERGY

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: International Journal of Education Technology and Scientific Researches Cilt: 5 Sayı: 13 DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijetsar.233 ISSN: 2587-0238

INVESTIGATION OF PRIMARY SCHOOL CANDIDATES’ VIEWS ON BIODIVERSITY

ÖZDEMİR ALPER MURAT, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: International Journal of Eurasian Education and Culture Cilt: 5 Sayı: 10 DOI: http://dx.doi.org/10.35826/ijoecc.247 ISSN: 2602-4047

Öğretmenlerin Sosyal Statü Sorunlarının Değerlendirilmesi

Yazarlar: Ocak Gürbüz, Gündüz Mevlüt, Özdemir Alper Murat

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 14. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Etkinklik Tarihi: Ülke: TÜRKİYE

Öğretmen Adaylarının Ailelerin Çocuklarının Eğitim Süreçlerine Etkin Katılımlarına Yönelik Görüşleri

Yazarlar: Tay Bayram, Özdemir Alper Murat, Yıldırım Kasım

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 11.Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Etkinklik Tarihi: Ülke: TÜRKİYE

Eğitim Fakültesi Öğretmen Adaylarının İlkokul 4. Sınıf Fen ve Teknoloji Dersi Ünitelerinde Bulunan Kavramları Anlama Düzeyleri ve Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi

Yazar: ÖZDEMİR ALPER MURAT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Congress of Eurasian Social Sciences Etkinklik Tarihi: 06.04.2017-08.04.2017 Ülke: -

İlkokul 4 Sınıf Fen ve Teknoloji Ders Kitabının Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi

Yazar: ÖZDEMİR ALPER MURAT

Uluslararası Sözlü Bildiri Etkinlik Adı: 15. Uluslararası Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Etkinklik Tarihi: 11.05.2016-14.05.2016 Ülke: TÜRKİYE

tekrarlı ve eşli okumanın öğrenme bozukluklarına etkisi bir eylem araştırması

Yazar: ÖZDEMİR ALPER MURAT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: I. International Symposium on Language Education and Teaching Etkinklik Tarihi: 28.05.2015-30.05.2015 Ülke: TÜRKİYE

Sınıf Öğretmenliği Adaylarının Fen Öğretimine Yönelik Öz Yeterlilik İnançları

Yazarlar: KILINÇ HASAN HÜSEYİN,ÖZDEMİR ALPER MURAT,YAŞAR SERHAT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 14. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu Etkinklik Tarihi: 21.05.2015-23.05.2015 Ülke: TÜRKİYE

Sınıf Öğretmenlerinin İlköğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi

Yazar: ÖZDEMİR ALPER MURAT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: V. Ulusal İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi Etkinklik Tarihi: 21.11.2014-22.11.2014 Ülke: TÜRKİYE

How Turkish Pre Service Teachers Perceive Good Reader

Yazarlar: Yıldırım Kasım, Özdemir Alper Murat

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 5th World Conference on Educational Sciences WCES Etkinklik Tarihi: 05.02.2013-07.02.2013 Ülke: -

  • Avrupa Birliği 15.02.2010-15.02.2010  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: International Peace Promotion Action

    Konusu: Grundtvig Learning Partnership from Life long Görevi: Araştırmacı

  • Avrupa Birliği 07.08.2009-07.08.2009  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: S O S Traditional Values

    Konusu: Geleneksel değerler Görevi: Araştırmacı

  • Avrupa Birliği 24.06.2012-24.06.2012  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Let s Discover Democracy in Different Countries

    Konusu: Farklı ülkelerdeki demokrasiyi keşfedelim Görevi: Proje Koordinatörü

  • TÜBİTAK PROJESİ 20.07.2009-20.07.2009  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi II

    Konusu: Beyşehir Gölü Milli Parkı ve Konya Çevresinde Ekoloji Temelli Doğa Eğitimi Görevi: Araştırmacı

  • Yüksek Lisans 2022 Devam Ediyor

      GÖKÇE ULU


    Tez Adı: İlkokul 4. Sınıf Öğrencilerinin STEM Alanlarına Yönelik Kariyer İlgileri İle Sınıf Öğretmenlerinin STEM Eğitimine Yönelik Öz Yeterlik Algılarının İncelenmesi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2022 Devam Ediyor

      ERCAN GÜN


    Tez Adı: İlkokul 3. ve 4. Sınıf Fen Bilimleri Ders Kitaplarının Çoklu Zeka Kuramı Açısından İncelenmesi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2023 Tamamlandı

      PELİN EREN


    Tez Adı: İlkokul 3. sınıfta fen bilimleri dersinde web 2.0 uygulamaları kullanımının etkisinin incelenmesi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2022 Tamamlandı

      ŞİFA PALAZ


    Tez Adı: Fen öğretiminde kullanılan ölçme ve değerlendirme yaklaşımlarına yönelik sınıf öğretmeni adaylarının değerlendirilmesi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2022 Tamamlandı

      ŞÜKRAN EZGİ ŞEREF


    Tez Adı: Sınıf öğretmeni adaylarının harmanlanmış öğrenme ile yapılan bilimin doğası eğitimine yönelik değerlendirmeleri


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel Eğitim Ana Bilim Dalı

___ Bağlantılar ___