Akademik Unvanlar

  • 2012

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2012 2011

      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2011 2005

      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2005 2002

      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Öğrenim Bilgisi

  • Doktora 2011

    Bilimin doğası hakkındaki görüşlerin kısa hikâyeler yöntemiyle değerlendirilmesi: Fen bilgisi öğretmen adayları örneği  "

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ FEN BİLGİSİ EĞİTİMİ (DR) 

  • Yüksek Lisans 2005

    İlköğretim ikinci kademe fen bilgisi derslerinde ki zor olan konuların tespiti, zorluk sebepleri ve çözüm önerileri  "

    ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ FEN BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ (YL) (TEZLİ) 

  • Lisans 2002

    ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ   

2020-2021 Lisans Fen Öğretimi I
2020-2021 Lisans Okul Deneyimi
2020-2021 Lisans Eğitsel Oyunlarla Fen Öğretimi
2020-2021 Lisans Fen Öğretiminde Kavram Yanılgıları
2020-2021 Lisans Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I
2019-2020 Lisans Fen Öğretim Programları
2019-2020 Lisans Okul Deneyimi
2019-2020 Lisans Fen Öğrenme Ve Öğretim Yaklaşımları
2019-2020 Lisans Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları I
2019-2020 Lisans ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
2019-2020 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II
2019-2020 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
2019-2020 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME –DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
2018-2019 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME –DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
2018-2019 Lisans OKUL DENEYİMİ
2018-2019 Lisans ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
2018-2019 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
2018-2019 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2018-2019 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
2018-2019 Lisans EĞİTSEL OYUNLARLA FEN ÖĞRETİMİ
2018-2019 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II
2018-2019 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI I
2017-2018 Lisans EĞİTSEL OYUNLARLA FEN ÖĞRETİMİ
2017-2018 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME –DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
2017-2018 Lisans ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
2017-2018 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
2017-2018 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II
2017-2018 Lisans OKUL DENEYİMİ
2017-2018 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI I
2017-2018 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2016-2017 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2016-2017 Lisans ÖĞRETMENLİK UYGULAMASI
2016-2017 Lisans EĞİTSEL OYUNLARLA FEN ÖĞRETİMİ
2016-2017 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
2016-2017 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME –DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
2016-2017 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II
2016-2017 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI I
2016-2017 Lisans DOĞAL ENERJİ KAYNAKLARI
2016-2017 Lisans BİLİMİN DOĞASI VE TARİHİ
2015-2016 Lisans DOĞAL ENERJİ KAYNAKLARI
2015-2016 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI I
2015-2016 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2015-2016 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
2015-2016 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II
2015-2016 Lisans OKUL DENEYİMİ
2015-2016 Lisans EĞİTSEL OYUNLARLA FEN ÖĞRETİMİ
2015-2016 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE ALTERNATİF ÖLÇME –DEĞERLENDİRME YAKLAŞIMLARI
2015-2016 Lisans FEN ÖĞRETİMİNDE KAVRAM YANILGILARI
2015-2016 Lisans BİLİMİN DOĞASI VE TARİHİ
2014-2015 Lisans ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2014-2015 Lisans FEN TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA
2014-2015 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ I
2014-2015 Lisans BİLİMİN DOĞASI VE TARİHİ
2014-2015 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI II
2014-2015 Lisans FEN ÖĞRETİMİ LAB UYGULAMALARI I
2014-2015 Lisans DOĞAL ENERJİ KAYNAKLARI
2014-2015 Lisans ÖZEL ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ II
2014-2015 Lisans BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2013-2014 Lisans Temel Matematik II
2013-2014 Lisans Fen Teknoloji Programı ve Planlama
2013-2014 Lisans Bilimsel ve Kültürel Etkinlikler
2013-2014 Lisans Doğal Enerji Kaynakları
2013-2014 Lisans Genel Kimya Lab. I
2013-2014 Lisans Temel Matematik I
2012-2013 Lisans Genel Kimya Lab. II

Filtrele:

Eğitim Bilimleri

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2020.

Ulusal Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Iksad Publishing House, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-7139-56-4

Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları 1 2 3 Baskı

BAHAR MEHMET,AYDIN FATİH,POLAT MAHMUT,BERTİZ HARUN, 2013.

Ulusal Ders Kitabı Yayın Bilgisi: Pegem A Yayıncılık, TÜRKİYE. | ISBN: 978-9944-919-99-9

İlköğretim 6 8 Sınıflar Düzeyindeki Fen konularından Zor Olarak Algılananlarına Yönelik Tanılayıcı Bir Çalışma Tespitler ve Çözüm Önerileri

BAHAR MEHMET,POLAT MAHMUT, 2007

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Cilt: 7 Sayı: 3 DOI: - ISSN: 1303-0485

Elektrik Devreleri Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Öğrenme Evreleri Metodunun Etkisi

ATEŞ SALİH,POLAT MAHMUT, 2005

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: Hacettepe Universitesi Egitim Fakultesi Dergisi-Hacettepe University Journal of Education Cilt: 28 Sayı: 28 DOI: - ISSN: 1300-5340

Bilimin Doğası Hakkındaki Görüşlerin Kısa Hikâyeler Yöntemiyle Değerlendirilmesi: Fen Bilgisi Öğretmen Adayları Örneği

POLAT MAHMUT, 2018

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Türk Eğitim İndeksi, DRJI, Index Copernicus,Eurasian Scientific Journal Index Yayın Yeri: Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi Cilt: 2 Sayı: 1 DOI: 10.46762/mamulebd.427225 ISSN: 2619-9319

Examination of High School Teachers’ Radon Awareness in Terms of Some Variables

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Citefactor, DOAJ, İndex Copernicus, Dergipark Yayın Yeri: El-Cezeri Journal of Science and Engineering Cilt: 4 Sayı: 2 DOI: 10.31202/ecjse.296273 ISSN: 2148-3736

Hazır Fen Öğretim Materyalleri ile Bazı Temel Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgılarının Giderilmesi

SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: SOBİAD Yayın Yeri: Researcher Social Science Studies Cilt: 5 Sayı: 10 DOI: 10.18301/rss.339 ISSN: 2148-2691

Lise Öğrencilerinin Radon Gazına Yönelik Farkındalıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi: Nevşehir İli Örneği

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2016

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Ulakbim Sosyal Bilimler Veri Tabanı Yayın Yeri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 12 Sayı: 1 DOI: 10.17860/efd.13859 ISSN: 1306-7850

Bilimin doğası hakkındaki görüşlerin değerlendirilmesinde alternatif bir yöntem kısa hikâyeler yöntemi

POLAT MAHMUT,TAŞAR MEHMET FATİH, 2013

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SBVT Yayın Yeri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 9 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 1305-5429

Öğretmen Adaylarının Yaratıcılık Düzeyleri

EMİR SERAP,AYDIN FATİH,YAMAN HAKAN,BAHAR MEHMET,ATEŞ SALİH,POLAT MAHMUT,DURMUŞ SONER,BERTİZ HARUN, 2004

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: SBVT Yayın Yeri: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt: 2 Sayı: 9 DOI: - ISSN: 1303-0035

Öğretmen Adaylarının Mesleki Tutumları

EMİR SERAP,ATEŞ SALİH,BAHAR MEHMET,AYDIN FATİH,YAMAN HAKAN,BERTİZ HARUN,POLAT MAHMUT, 2004

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: SBVT Yayın Yeri: Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt: 2 Sayı: 9 DOI: - ISSN: 1303-0035

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üst Düzey Bilişsel Beceri Gerektiren Bazı Kazanımlara Yönelik Değerlendirmeleri Kazanımların Ders Kitabında Verilme Şekli ve Karşılanma Düzeyi

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Turkish Studies (Elektronik) Cilt: 12 Sayı: 33 DOI: 10.7827/TurkishStudies.12773 ISSN: 1308-2140

Informal Effect of The Biographical Film on The Views of Prospective Science Teachers on Nature of Science

SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Educational Policy Analysis and Strategic Research Cilt: 15 Sayı: 2 DOI: 10.29329/epasr.2020.251.6 ISSN: 1949-4289

ARAŞTIRMA TABANLI FEN ÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİK PUANLARININ MİKRO ÖĞRETİM PERFORMANSLARINA GÖRE DEĞİŞİMİ

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT,YILDIRIM BEKİR

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: INTERNATIONAL CONFERENCE ON STEM AND EDUCATIONAL SCIENCES Etkinklik Tarihi: 03.05.2018-05.05.2018 Ülke: TÜRKİYE

Bilimin Alana Özgü Yönleri Bağlamında Fen Bilimleri Öğretim Programlarının Analizi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Etkinklik Tarihi: 27.04.2018-30.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

ARAŞTIRMA TABANLI FENÖĞRETİMİ ÖZ YETERLİK PUANLARININ ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİNİ KULLANMADURUMLARINA GÖRE DEĞİŞİMİ

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Kongresi Etkinklik Tarihi: 27.04.2018-30.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

Alana Özgü Bilim Anlayışı Bağlamında Kimya ÖğretimProgramlarının Analizi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Social Sciences (Cappadocia-2018) Etkinklik Tarihi: 16.04.2018-20.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

Kimyanın Toplumsal İmajı Hakkında Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Farkındalıkları ve Görüşleri

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Social Sciences (Cappadocia-2018) Etkinklik Tarihi: 16.04.2018-20.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

5E Modeline Göre Hazırlanan Ders Planlarına Ait Rubrik Puanlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: I. International Symposium of Silkroad Academic Studies Etkinklik Tarihi: 21.09.2017-23.09.2017 Ülke: TÜRKİYE

Hazır Fen Öğretim Materyalleri ile Bazı Temel Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgıların Giderilmesi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: I. International Symposium of Silkroad Academic Studies Etkinklik Tarihi: 21.09.2017-23.09.2017 Ülke: TÜRKİYE

FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAZANIMLARIN DERS KİTABINDA VERİLMEŞEKLİNE VE KARŞILANMA DÜZEYLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN BELİRLENMESİ

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 12. ULUSAL FEN BİLİMLERİ VE MATEMATİK EĞİTİMİ KONGRESİ Etkinklik Tarihi: 28.09.2016-30.09.2016 Ülke: TÜRKİYE

Bir Kimya Ders Kitabında Yer Alan Kimyasal Temsil Türlerinin incelenmesi ve Kimyasal Bilgi Seviyeleri İle İlişkisinin Belirlenmesi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 07.09.2015-10.09.2015 Ülke: TÜRKİYE

EXAMINATİON AND COMPARITION OF LEVEL FOR RADON AWARENESS AT HIGH SCHOOL INSTITUTIONS A SAMPLE OF NEVSEHİR

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: The International Conference on Civil and Environmental Engineering (ICOCEE - Cappadocia 2015) Etkinklik Tarihi: 20.05.2015-23.05.2015 Ülke: TÜRKİYE

A METHOD SUGGESTION FOR INVESTIGATION OF VISUALS IN CHEMISTRY TEXTBOOKS SEMİOTİC APPROACHES

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: the International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST 2015) Etkinklik Tarihi: 23.04.2015-26.04.2015 Ülke: TÜRKİYE

RADON GAZINA YÖNELİK FARKINDALIK DÜZEYİNİN BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ NEVŞEHİR ÖRNEĞİ

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: the International Conference on Education in Mathematics, Science Technology (ICEMST 2015) Etkinklik Tarihi: 23.04.2015-26.04.2015 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilgisi Öğretmenliği Lisans Programının Öğretmen Adaylarının Mesleğe İlişkin Tutum Öz yeterlik Algıları Üzerine Etkisi

Yazarlar: POLAT MAHMUT,BAYRAM KADRİYE

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: V. İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi Etkinklik Tarihi: 21.11.2014-22.11.2014 Ülke: TÜRKİYE

Çoklu Zekâ Kuramına Göre Hazırlanmış Ev Ödevlerinin Fen Bilgisi Başarısına Etkisi

Yazar: POLAT MAHMUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: IV. İlköğretim Bölümleri Öğrenci Kongresi Etkinklik Tarihi: 08.11.2013-09.11.2013 Ülke: TÜRKİYE

Elektrik Devreleri Konusundaki Kavram Yanılgılarının Giderilmesinde Öğrenme Evreleri Metodunun Etkisi

Yazarlar: ATEŞ SALİH,POLAT MAHMUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: VI. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Bildiriler Kitabı Etkinklik Tarihi: 09.09.2004-11.09.2004 Ülke: TÜRKİYE

  • TÜBİTAK PROJESİ 04.02.2019-04.02.2019  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu

    Konusu: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu Görevi: Eğitmen

  • Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 16.10.2015-16.10.2015  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: FEN ÖĞRETİM MATERYALLERİ İLE BAZI TEMEL FEN KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ VE KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİ

    Konusu: Bu projede Fen Bilgisi öğretmen adaylarına alan yazında sıklıkla kavram yanılgılarına neden olan bazı temel fen kavramlarının öğretimini fen öğretim materyallerine dayalı etkinlikleri ile sağlamak, öğretmen adaylarına öğretim materyallerini ve etkinliklerini tanıtmak ve nihai olarak olası kavram yanılgılarını gidermek amaçlanmıştır. Projede ilk olarak ilgili alan yazından seçilen temel fen kavramına yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi yapılmıştır. Bunun için ilgili alan yazındaki farklı kavram testleri kullanılmıştır. Ardından bunların giderilmesi için amaca uygun hazırlanmış fen öğretim materyalleri ve etkinlikler için gerekli diğer alt yapı malzemeleri temin edilmiştir. Bu materyaller ile yapılacak öğretim etkinliklerin tasalanmasında aktif öğrenmeyi destekleyen güncel yöntemler dikkate alınmıştır (5E,7E öğrenme halkaları, Tahmin Et-Gözlemle-Açıkla vb.) Fen öğretim materyalleriyle desteklenmiş olan etkinlikler Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 132 fen bilgi öğretmen adayına (1-2-3- ve 4. Sınıflar) uygulanmıştır. Çalışma deneysel araştırma desenlerinden “Tek Grup Öntest-Sontest” araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Elde edilen veriler iki aşamalı kavram sorularından sağlandığında hem nicel hem de nicel olarak işlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı, nitel verilerin analizinde ise N-vivo programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilk ölçmelerden sonra ortaya çıkmış olan özellikle fizik ve kimya ile ilgili fen kavramlarına yönelik birçok yaygın kavram yanılgısının etkinlikler sonrasında giderildiğini göstermektedir. Özellikle belli bir kavram seti için amaca yönelik hazırlanan öğretim materyallerine dayalı öğretim uygulamalarının kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Fen Öğretim Materyali, Fen Kavramları, Kavram Yanılgıları, Kavram Öğretimi, Aktif Öğrenme Görevi: Araştırmacı

  • Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 01.10.2002-01.10.2002  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Öğretmen adaylarının bilişsel duygusal ve psiko motor özelliklerine göre yetiştirme model önerisi

    Konusu: Öğretmen Yetiştirme Görevi: Araştırmacı

___ Bağlantılar ___