ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ HACIBEKTAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ HACIBEKTAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU
İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ MESLEK YÜKSEKOKULU
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İZMİR MESLEK YÜKSEKOKULU
KONYA TEKNİK ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ)
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ İZMİR MESLEK YÜKSEKOKULU BİLGİSAYAR TEKNOLOJİLERİ BÖLÜMÜ BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI PR. (İÖ)
Adı: TUBİTAK BİDEB 2237 - YABANCI DİL ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL YETERLİLİKLERİNİN ARTIRILMASINA YÖNELİK EĞİTİM
Konusu: Özellikle son yıllarda hızla gelişen ve önem kazanan eğitim felsefeleri, eğitim öğretim uygulamaları ve eğitim teknolojileri ile birlikte, bir İngilizce öğretmenin sahip olması gereken roller ve teknoloji temelli bilgi ve beceriler de sürekli değişmektedir. Bu sebeple, 21. Yüzyılda ders kitaplarına bağımlı, öğretmen temelli bir öğretim yaklaşımı benimseyen ve tek bir kaynaktan beslenen öğretmen modeli eskiden olduğu gibi kabul görmemektedir. Aksine, mevcut teknolojik imkânları en etkili biçimde kullanarak, öğrencilerin dil öğrenme sürecinde aktif rol almasını sağlayan, dijital dünyanın materyal zenginliğini sınıfa ve çevrimiçi ortama etkin bir şekilde taşıyan ve öğrenme sürecinde öğrenenlerin özerkliğini bu şekilde sağlayan öğretmen modeli arzulanmaktadır. Ayrıca Avrupa Birliğinin eğitimciler için oluşturduğu DigCompEdu isimli dijital yeterlik çerçevesinde eğitimcilere özgü altı farklı alanda 22 yeterlik tanımlanmıştır. Yabancı dil öğretmen adaylarının bu yeterliklerden faydalanması ve ders hazırlama, uygulama ve değerlendirme süreçlerinde 21. yüzyıl becerilerine sahip olması çok önem kazanmıştır. Bu sebeple, bu projenin temel amacı, yabancı dil öğretmen adaylarının sahip olmaları beklenen çeşitli dijital becerileri kazandırarak İngilizce öğretiminde çevrimiçi kaynakların kullanım etkinliğini ders hazırlama, içerik geliştirme, dijital okuryazarlık becerisi ve ölçme/değerlendirme yönlerinden geliştirmektir. Bunun yanı sıra, katılımcıların alanında uzman akademisyenlerle bir araya gelerek, yabancı dil eğitim sürecinde kullanılan çevrimiçi etkinlikler ve içerikler geliştirme, güncel çevrimiçi dil öğretim sorunlarına dijital çözümler üretme ve birçok diğer konuda bilgi ve uygulama becerisi edinmeleri amaçlanmaktadır. Görevi: Yardımcı PersonelNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ