DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
" Uluslararası öğrencilerin kültürel uyum sürecine yönelik bir çevrimiçi oryantasyon uygulamasının geliştirilmesi ve etkililiğinin incelenmesi "
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ (DR)
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. (İNGİLİZCE)
Name: Buzağıları Geleceğimize Emanet Ediyoruz Geleceğimizi Kazanıyoruz
Subject: Proje ile hayvancılığı canlı tutmayı, ekonomik kayıplarının önüne geçmeyi ve genç neslin hayvancılığa ilgi duymasını sağlamayı, bunların yanı sıra köylerdeki tarım ve hayvancılığın sürdürülerek, üretim sürecinin daha bilinçli ve teknik düzeyde ilerletmeyi ve köy hayatını cazip hale getirilmesi hedeflenmektedir. Proje kapsamında, 7. ve 8. sınıf öğrencilerinden oluşan 38 genç için iki grup oluşturuldu. Bu gruplara, Uludağ Üniversitesi Meslek Yüksek Okulu, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Sütaş Eğitim Merkezi ile il ve tarım ilçe müdürlüğü uzmanları tarafından eğitim verilmiştir.. Role: EğitmenName: Fen Bilimleri Öğretmenlerine Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Kazandırma Amaçlı Eğitim Uygulamaları 4
Subject: Bu projeyle fen bilimleri öğretmenlerinin proje süresince teknoloji temelli öğretim araçları ile gerçekleştirilecek olan etkileşimli öğretim uygulamaları ile teknolojik pedagojik alan bilgisi (TPAB) düzeylerini arttırma, öğretim süresince alanlarında özgü teknolojilerin kullanımına yönelik düşünce, tutum, özyeterlik inançları ve farkındalık düzeylerinde olumlu yönde bir artış sağlama, teknolojinin entegre edildiği bir sınıf ortamının nasıl olması gerektiği hakkında bilgi ve tecrübe kazanmalarını sağlama 21.yüzyıl dijital çağ olarak adlandırılan çağımız eğitim teknolojilerini fen eğitim sürecinde öğrencileri ile etkileşimli olarak kullanarak bu doğrultuda öğrencilerin derse yönelik tutum, motivasyon ve başarılarının da artmasına katkı sağlama amaçlanmaktadır. Role: EğitmenName: Değerler Eğitiminde Dijital Hikaye Kullanımı
Subject: Projenin amacı sınıf öğretmenlerine, değerler eğitimi süreçlerinde kullanmaya yönelik olarak dijital hikaye kavramı hakkında bilgi vermek, dijital hikaye hazırlama programlarını tanıtmak, dijital hikaye oluşturmak için kullanılabilecek temel program bilgisi ve eğitimini vermek, sınıf içi değerler eğitiminde kullanılabilecek örnek dijital hikayeler hazırlamak ve uygulama örneklerini paylaşmaktır. Eğitimin hedef kitlesini, Nevşehir İlinde görev yapan ve eğitime gönüllülük esası ile katılacak ilkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Eğitimin süresi 10 gün ve katılımcı sayısı 30 olarak planlanmıştır. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü bilgisayar sınıflarında verilecek olan eğitimde değer kavramı, değerlerin sınıflandırılması, değerlerin öğretimi, değerlerin öğretimine ilişkin kazanımlar, hikayelerin eğitimde kullanımı, dijital hikaye kavramı ve eğitimde kullanımı, dijital hikaye hazırlama aşamaları, dijital hikaye hazırlamada kullanılacak ses-görüntü ve video işleme programları ve dijital hikaye hazırlama yazılımları hakkında eğitim verilecektir. Projeye katılan öğretmenlerden Hayat Bilgisi dersi temalarında yer alan değerlerin kazanımına yönelik dijital hikayeler hazırlamaları istenecek ve bu hikayeler “Dijital Hikayeler için Dereceli Değerlendirme Ölçeği” bağlamında değerlendirilecek ve katılımcılara dönütler verilecektir. Hazırlanan dijital hikayeler, kurulacak web sitesinde ve açılacak YouTube kanalında yayınlanarak ilgili tüm öğretmenlerin kullanımına sunulacaktır. Role: AraştırmacıName: Kültürel Uyum Sürecinde Çevrimiçi Oryantasyon Uygulamasının Etkililiğine İlişkin Bir Eylem Araştırması
Subject: BAP Role: AraştırmacıNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ