DOÇENT
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
" Periyodik sistemin öğretim sürecinde oluşan rasyonel bilginin üretimi, epistemolojisi ve metodolojisi "
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ KİMYA EĞİTİMİ (DR)
" Kimya eğitimde aktif öğrenme ve uygulamaları "
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ SOSYOLOJİ PR. (AÇIKÖĞRETİM)
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)
Name: YAYGIN KULLANILAN ÇOCUK OYUNCAKLARININ MÜHENDİSLİK TASARIM BECERİLERİNİNGELİŞTİRİLMESİNE (STEM ODAKLI DOĞAÇYAPMAYA) UYGUNLUKLARININ İNCELENMESİ VEYETERLİLİK GÖSTERGELERİNİN BELİRLENMESİ
Subject: Bu projede ülkemizde okul öncesi ve ilköğretim birinci kademe seviyesindeki çocukların yaygın kullandığı oyuncakların mühendislik ve tasarım becerilerine uygunluğunun incelenmesi ve kullanılabilir oyuncakların türleri ve yeterliliklerine yönelik göstergelerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatürde konuyu tanımlayan belirgin bir kuramsal çerçeve olmadığından araştırma için nitel araştırma yöntemlerinden temellendirilmiş teori yöntemi uygun görülmüştür. İki ana aşamada yürütülecek çalışmada ilk olarak uzmanlarla yapılacak görüşmelerden sağlanacak verilerin nitel analizinden ‘Mühendislik-Tasarım Becerilerine Uygun Oyuncak Türleri Listesi’ ve ‘Oyuncak Değerlendirme Rubriği’ denilebilecek iki çıktı elde edilmesi amaçlanmaktadır. Ardından ülkemizde en fazla tercih edilen oyuncaklara ilişkin veriler doküman inceleme ve görüşmeler ile toplanacak, bu veriler ve temin edilecek örnek oyuncaklar ilk aşama çıktıları (liste ve rubrik) üzerinden incelecek ve değerlendirilmesi yapılacaktır. Çalışma sonuçlarına ve yaygın etkilerine yönelik olarak öncelikle ilk aşamada elde edilmesi amaçlanan çıktıların (liste ve rubrik) hem akademik çalışmalarda kullanılması hem de eğitsel açıdan (ör. Tasarım Beceri Atölyelerinde yapılan etkinliklerde materyal seçimi ve kullanımı noktasında) katkı sağlayacağı beklenebilir. Daha uzun vadede ise oyuncak üretiminde oyuncakların becerileri desteklemek noktasında güçlü ve zayıf yönlerini tespit etme gibi boyutlarda yardımcı olabilir. Ayrıca çalışma sonunda ülkemizde hali hazırda yaygın olarak kullanılan oyuncak türlerine ve bunların mühendislik ve tasarım becerilerine uyguluklarına yönelik bilgilerin bilimsel literatüre katkısı olacaktır. Diğer yandan bu bilgiler ebeveynlerin daha kaliteli oyuncak seçiminde katkı sağlayabilir. Bu genel bağlamda elde edilen çıktı ve bilgilerin hem bilimsel (ör. makale ve bildiri) hem de kamusal (ör. Millî Eğitim Bakanlığı, Üniversitemizde halka açık seminer) paylaşımı ve duyurulması yapılacaktır. Role: DanışmanName: Erken Yaşta Sürdürülebilir Yaşam Farkındalığı İçin Stem Eğitim Uygulamaları-2
Subject: - Role: EğitmenName: Öğretmen Adayları Uygulamalı Etkinlikler İle Buluşuyor
Subject: - Role: EğitmenName: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-III
Subject: - Role: YürütücüName: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-II
Subject: - Role: YürütücüName: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu
Subject: Bu projede, alan özgülüğe vurgu yapan eğitim fakülteleri güncel lisans programlarına göre eğitim alma şansları olmayan eski programlara göre eğitim almış, alana özgü yöntem-materyal entegrasyonuna ilişkin bir eğitim almamış ve bu konuda eksiklikleri olması büyük oranda ihtimal dahlinde olan öğretmen adaylarına eğitim vermektir. Bu eğitim amacı halen fakültelerde eski programlara göre eğitim alan 4.Sınıf Fen Öğretmen adaylarına, pedagojik alan bilgisinin bir bileşeni olarak “alana özgü materyal ve nitelikleri bilgisi kazandırmak” ve bu tür “materyallerin yine fen bilimlerine özgü güncel yöntemler ile uyumu ve entegrasyonu” konusunda uygulamalı ve teorik eğitim vermektir. Role: YürütücüName: MÜLTECİ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE TUTUMLARINIETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ (BİDEB_2209-A)
Subject: Bu projede ülkemizdeki mülteci öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarının araştırılması ve bu tutumlarını etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışma iki aşamada gerçekleştirilecektir. İlk olarak Nevşehir ilinde 5, 6, 7, 8. sınıf seviyesinde öğretim gören mülteci öğrencilere Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği uygulanacaktır. Elde edilen veriler nicel analizine tabi tutulacaktır, betimsel istatistik uygulanacaktır. İkinci aşamada ise nicel analiz ile tutum seviyeleri belirlenen öğrencilerden (yüksek, orta, düşük vb.) seçilecek katılımcılar ile tutumlarının nedenlerine belirlemek amacıyla görüşmeler yapılacaktır. Bu şekilde elde edilen nitel veriler ise betimsel analize tabi tutulacaktır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulguların fen eğitiminin sosyal ve kültürel amaçları bağlamında mülteci öğrenciler ve onlarla aynı ortamda öğretim gören yerli öğrencilerin daha nitelikli fen eğitimi almaları noktasında ışık tutması beklenmektedir. Ayrıca bulguların mülteci öğrencilerin fen bilimleri dersinde yaşadığı sorunlara hakkında da bilgi vermesi mümkündür. Sonuçların bilimsel olarak yayımlanması ve ilgili kongrelerde sunulması, MEB ve ilgili kamu kuruluşları ile paylaşılması planlanmaktadır. Role: DanışmanName: TÜRKİYEDE TEMATİK ÇOCUK KANALLARINDA YAYINLANAN PROGRAMLARDAKİ BİLİM VE BİLİM İNSANIİMAJININ BİLİMİN DOĞASI AÇISINDAN İNCELENMESİ
Subject: Bu projede ülkemizde çocuklara yönelik yayın yapan TV kanallarındaki programlarda sunulan bilim ve bilim insanı imajının araştırılmış ve bilimin doğası açısından uygunluğu uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir. Araştırma nitel araştırma metodolojine uygun olarak keşfedici durum çalışması yöntemine göre yürütülmüştür. 01.02. 2019- 01.04. 2020 tarihleri arasında yürütülen araştırmada Türkiye’ de ücretsiz yayın yapan tematik çocuk kanallarında yoğun zamanda (prime time) yer verilen çizgi filmler incelenmiştir. Saat aralığı prime time zaman dilimini içine alan 18.00-22.00 aralığında yayınlananlardan seçilen çizgi filmlerin bir kısmı yayın saatinde izlenmiş ancak veri kaybı olmaması ve detaylı bir gözlem için tekrar izleme gereği doğduğundan internet üzerinden izlenmesine karar verilmiş ve çizgi filmlerin belirli bir kısmı internet üzerinden (ör.YouTube) izlenmiştir. Veriler bir miktara ulaştığında veri analizine başlanmıştır. Başka bir ifade ile veri analizi ile toplama süreci nitel araştırmanın doğası gereği bir süre bir arada devam etmiştir. Toplanan verilerin analizinde kod, kategori ve tema sıralaması ile verilerin işlendiği içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu şekilde araştırmanın amacına bağlı olarak bulguları tanımlamada kullanılacak kategorilere ve temalara ulaşılmıştır. İlk olarak çizgi filmlerde verilen bilim ve bilim insanı imajına yönelik kategoriler belirlenmiş ve bunlar “İmajlar” teması alıntında toplanmıştır. Ardından söz konusu tema altındaki kategoriler uzman görüşlerine sunulmuş ve imajları “olumlu/uygun/ olumsuz/ uygun değil” şeklinde değerlendirmeleri istenmiştir. Uzmanların değerlendirmeleri ile yeniden kodlanan veriler iki ana kategoride oluşturmuştur. Bu iki kategori de “İmajların uygunluğu” şeklinde ikinci tema altında toplanmıştır. Araştırmanın geçerliliği ve güvenirliliği açısından yayınların farklı araştırmacılar tarafından izlenmiş ve veri analizinde bağımsız kodlamalar yapılmıştır. Ayrıca süreçte uzman görüşleri sürekli alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguların bir bölümü 30-31 Mayıs 2020 tarihlerinde MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından uzaktan online düzenlenmiş olan “Modern Education for a Bright Future” temalı MEF Üniversitesi Uluslararası Eğitim Bilimleri Öğrenci Konferansı’nda araştırmacılar tarafından bildiri olarak sunulmuştur. Role: DanışmanName: FEN ÖĞRETİM MATERYALLERİ İLE BAZI TEMEL FEN KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ VE KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİ
Subject: Bu projede Fen Bilgisi öğretmen adaylarına alan yazında sıklıkla kavram yanılgılarına neden olan bazı temel fen kavramlarının öğretimini fen öğretim materyallerine dayalı etkinlikleri ile sağlamak, öğretmen adaylarına öğretim materyallerini ve etkinliklerini tanıtmak ve nihai olarak olası kavram yanılgılarını gidermek amaçlanmıştır. Projede ilk olarak ilgili alan yazından seçilen temel fen kavramına yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi yapılmıştır. Bunun için ilgili alan yazındaki farklı kavram testleri kullanılmıştır. Ardından bunların giderilmesi için amaca uygun hazırlanmış fen öğretim materyalleri ve etkinlikler için gerekli diğer alt yapı malzemeleri temin edilmiştir. Bu materyaller ile yapılacak öğretim etkinliklerin tasalanmasında aktif öğrenmeyi destekleyen güncel yöntemler dikkate alınmıştır (5E,7E öğrenme halkaları, Tahmin Et-Gözlemle-Açıkla vb.) Fen öğretim materyalleriyle desteklenmiş olan etkinlikler Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 132 fen bilgi öğretmen adayına (1-2-3- ve 4. Sınıflar) uygulanmıştır. Çalışma deneysel araştırma desenlerinden “Tek Grup Öntest-Sontest” araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Elde edilen veriler iki aşamalı kavram sorularından sağlandığında hem nicel hem de nicel olarak işlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı, nitel verilerin analizinde ise N-vivo programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilk ölçmelerden sonra ortaya çıkmış olan özellikle fizik ve kimya ile ilgili fen kavramlarına yönelik birçok yaygın kavram yanılgısının etkinlikler sonrasında giderildiğini göstermektedir. Özellikle belli bir kavram seti için amaca yönelik hazırlanan öğretim materyallerine dayalı öğretim uygulamalarının kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Fen Öğretim Materyali, Fen Kavramları, Kavram Yanılgıları, Kavram Öğretimi, Aktif Öğrenme Role: YürütücüLEYLA AVCI
Thesis Title: Işık ve ses konusunda hazırlanan STEM etkinliğinin fen öğrencilerinin kavram yanılgılarına etkisinin incelenmesi
Place: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
BEYZA DÖNER
Thesis Title: Fen eğitiminde bilim insanı imajına yönelik çalışmaların kimya unsurları açısından incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması
Place: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
NURDAN SÖZERİ
Thesis Title: Asit-Baz Konusunda Fiziki ve Sanal Laboratuvar Uygulamasının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve Sanal Laboratuvar Uygulama Sürecinde Öğrenci Motivasyon Değişiminin İncelenmesi
Place: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
YUSUF DEMİREL
Thesis Title: Algodoo Destekli STEM Etkinliklerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi
Place: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ