ÖĞRETİM GÖREVLİSİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (DR) (İNGİLİZCE)
" The impact of mind mapping technique on students' academic success and motivation in learning vocational English "
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİL BİLİMİ (YL) (TEZLİ)
" The impact of mind mapping technique on students' academic success and motivation in learning vocational English "
ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ KÜLTÜRÜ VE EDEBİYATI (YL) (TEZLİ)
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ İNGİLİZ DİLBİLİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZ DİLBİLİMİ PR. (İNGİLİZCE)
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ ÜRGÜP SEBAHAT VE EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU SEYAHAT-TURİZM VE EĞLENCE HİZMETLERİ BÖLÜMÜ TURİST REHBERLİĞİ PR. (İÖ)
ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ HUKUK BÖLÜMÜ ADALET PR. (AÇIKÖĞRETİM)
Adı: MEB'e bağlı Meslek Liselerinin Bilişim Teknolojileri Bölümü Mesleki İngilizce Derslerinde Kullanılan Ders Kitabının Değerlendirilmesi
Konusu: Günümüzün modern dil öğretimi perspektifinde, öğretme ve öğrenme etkinlikleriyle ilgili başarının boyutu, büyük ölçüde öğretme ve öğrenme sürecinde mevcut olan öğretim materyallerine atfedilir. Tomlinson (2011) tarafından belirtildiği gibi, öğretme ve öğrenme sürecini kolaylaştırmak için kullanılacak materyaller, hedef dilde el ilanları ve otobüs tarifeleri, fotokopi alıştırmalar, videolar, ders kitapları ve çalışma kitapları gibi özgün öğeler olarak sınıflandırılabilir ancak bunlarla sınırlı değildir. Özünde, eğitim-öğretim sürecine yardımcı olmak için kullanılabilecek herhangi bir malzeme ders materyali olarak kabul edilebilir. Fadeiye (2005) öğretim materyallerini, öğretme ve öğrenme etkinliklerinin kalitesini artırmak için öğretmenler tarafından uygulanan somut veya somut olmayan görsel ve işitsel-görsel yardımcılar olarak görmektedir. Sever (2011), öğretim araçlarını öğretme ve öğrenme sürecini kolaylaştırmak için kullanılan materyaller olarak tanımlamaktadır. Ancak bu araştırmada öğretim materyalleri, bakanlık tarafından meslek derslerinde okutulacak başka bir materyal hazırlanmadığı için MEB'e bağlı meslek liselerinde uygulanan meslek İngilizcesi dersleri için hazırlanmış yayınlanmış ders kitaplarına atıfta bulunulacaktır. Özellikle 2000'li yıllardan itibaren internetin ortaya çıkması ve dünya çapında ulaşımın sağlanmasıyla birlikte şiddetlenen küreselleşme fırtınası, farklı milletlerden insanlar arasındaki iletişimi kolaylaştıracak ortak bir dile ihtiyaç duyulmasına sebep oldu ve bu ihtiyacı karşılayan dil İngilizce oldu. Bu doğrultuda İngilizce, mesleki amaçlar için de ortak dil haline gelmiş ve öğretimini kolaylaştırmak için tüm dünyada çok sayıda öğretim materyali tasarlanmıştır. Türkiye'de meslek lisesi türlerinin ilgili 62 bölümünde, sadece 24'ü öğrencilerine mesleki İngilizce dil öğrenimi sağlamaktadır. Söz konusu 24 bölümden sadece 6'sı için MEB ders kitabı materyali geliştirmiştir. Bir öğretim yılı boyunca yapılan öğretme ve öğrenme faaliyetlerinde, ders kitapları, öğretmenlere süreç kontrolünü ellerinde tutmaları imkanını sunar. Ayrıca öğrencilerin öğrenme hızlarının ve ne öğrendiklerinin farkında olmalarını sağlar. Bunun yanı sıra, ders kitapları, öğrencilerin bilgiye kendi kendine erişimlerini sınıfın içinde olduğu kadar dışında da sürdürmelerini kolaylaştıran yazılı ve sözlü kaynaklardır. Öte yandan, Hutchinson ve Waters'ın (1987) belirttiği gibi, ders kitaplarının özel katkıları göz önünde bulundurularak amaca uygunluğunun sağlanması için değerlendirilmesi gerekir. Bu çalışma kapsamında Bilişim Teknolojileri bölümünde uygulanan Mesleki İngilizce ders kitabı oluşturulacak değerlendirme ölçeği ve geliştirilecek kontrol listesi sayesinde değerlendirilecektir. Görevi: AraştırmacıÖĞRETİM GÖREVLİSİ ESMA ABBASİOĞLU ÜNALIR
Santral: 0384 228 1000 Dâhilî: 13529
Açık İş Adresi: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu