Akademik Unvanlar

  • 2021

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

  • 2021 2012

      ÖĞRETİM GÖREVLİSİ

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ YABANCI DİLLER YÜKSEKOKULU

Öğrenim Bilgisi

  • Doktora 2020

    THE EFFECTS OF TEACHER EDUCATION PROGRAMS ON PRE-SERVICE ENGLISH LANGUAGE TEACHERS’ IDENTITY FORMATION: A CROSS-CULTURAL COMPARATIVE STUDY  "

    ERCİYES ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ VE EDEBİYATI (DR) 

  • Yüksek Lisans 2014

    The effects of reading test-taking strategies on students’xx English reading achievement  "

    ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ İNGİLİZ DİLİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) 

  • Lisans 2010

    ÇUKUROVA ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ YABANCI DİLLER EĞİTİMİ BÖLÜMÜ İNGİLİZCE ÖĞRETMENLİĞİ PR.

2019-2020 Lisans Semantics Reading
2021-2022 Lisans Extra Curricular Activities (Güz Dönemi)
2021-2022 Lisans Temel İngilizce (Maina Course) Hazırlık (Bahar Dönemi)
2021-2022 Lisans Öğretmenlik Uygulaması (Bahar Dönemi)
2021-2022 Lisans Tümleşik Dil Becerilerinin Öğretimi (Bahar Dönemi)
2021-2022 Lisans İngilizcenin Yapısı (Bahar Dönemi)
2020-2021 Lisans Assessment and Evaluation
2020-2021 Lisans Academic Research and Presentation Skills
2020-2021 Lisans Academic Writing and Research
2020-2021 Lisans Material Development
2021-2022 Lisans Temel İngilizce (Main Course) Hazırlık (Güz Dönemi)
2020-2021 Yüksek Lisans Material Development and Evaluation
2020-2021 Doktora Assessment and Evaluation Techniques
2018-2019 Hazırlık Temel İngilizce
2017-2018 Hazırlık Temel İngilizce
2016-2017 Hazırlık Temel İngilizce
2019-2020 Hazırlık Temel İngilizce
2015-2016 Hazırlık Temel İngilizce
2013-2014 Hazırlık Temel İngilizce
2014-2015 Hazırlık Temel İngilizce
2012-2013 Hazırlık Temel İngilizce

Filtrele:

Şimdiki Aklım Geçmiş Tecrübem

TUNAZ MEHMET, 2021.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Nobel Akademik Yayıncılık, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-7566-55-1

Research Trends in English Language Teacher Education and English Language Teaching

SARIÇOBAN ARİF,TUNAZ MEHMET,MUYAN EMRAH, 2019.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: University of Evora, PORTEKİZ. | ISBN: 978-989-8550-89-7

ELT teachers working in underprivileged districts of Turkey and their perspective of continuous professional development opportunities

TUNAZ MEHMET,ÖNEM ENGİN EVRİM, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Index Copernicus International Yayın Yeri: Journal of Human Sciences Cilt: 14 Sayı: 3 DOI: 10.14687/jhs.v14i3.4689 ISSN: 2458-9489

ELT teachers working in underprivileged districts of Turkey and their perspective of continuous professional development opportunities

TUNAZ MEHMET,ÖNEM ENGİN EVRİM, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Index Copernicus Yayın Yeri: Journal of Human Sciences Cilt: 14 Sayı: 3 DOI: - ISSN: -

Varying reasons of young learners’ problem behaviours according to novice ELT teachers

TUNAZ MEHMET, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Index Copernicus International Yayın Yeri: Journal of Human Sciences Cilt: 14 Sayı: 2 DOI: 10.14687/jhs.v14i2.4459 ISSN: 2458-9489

A CORPUS BASED STUDY ON THE PREPOSITION ERROR TYPES IN TURKISH EFL LEARNERS ESSAYS

TUNAZ MEHMET,MUYAN EMRAH,MURATOĞLU NURSEL, 2016

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Index Copernicus, Ebsco Host Yayın Yeri: INTERNATIONAL REFEREED JOURNAL OF HUMANITIES AND ACADEMIC SCIENCES Cilt: - Sayı: 17 DOI: 10.17368/UHBAB.20161722361 ISSN: 2147-5385

Determining External and Internal Demotivating Factors among Young Learners at Pozantı Regional Primary Boarding School

Erdoğan Esra,TUNAZ MEHMET, 2012

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: EBSCO Yayın Yeri: Frontiers of Language and Teaching Cilt: 3 Sayı: - DOI: - ISSN: -

The Influence of Language Use of Turkish /English Bilingual Speakers on Their Personal and Behavioural Attitudes

MUYAN EMRAH, TUNAZ MEHMET, 2021

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: index copernicus Yayın Yeri: International Journal of Educational Spectrum Cilt: 3 Sayı: 1 DOI: 10.47806/ijesacademic.781559 ISSN: 2667-5870

The Effect of L1 Reading Comprehension, L2 Grammar and Vocabulary Knowledge on L2 Reading Comprehension of 1st and 4th Year ELT Students

TAŞÇI SAMET,TUNAZ MEHMET, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Journal of Turkish Studies Cilt: 12 Sayı: 28 DOI: 10.7827/TurkishStudies.12403 ISSN: 1308-2140

Test-taking strategies and students’ achievement in EFL reading tests.

TUNAZ MEHMET,TÜM GÜLDEN, 2019

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Journal of Language and Linguistic Studies Cilt: 15 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 1305-578X

Teaching ELF as a motivation source for learners: An action research study

MUYAN EMRAH,TUNAZ MEHMET, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Journal of Language and Linguistic Studies Cilt: 13 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 1305-578X

Development of Code-Switching: A Case Study on a Turkish/ English/Arabic Multilingual Child

TUNAZ MEHMET, 2016

Uluslararası Hakemsiz Özgün MakaleEndeks: Yayın Yeri: Journal of Global Academic Institute Education & Social Sciences Cilt: 2 Sayı: 3 DOI: - ISSN: -

ELT Students’ View of Alternative Assessment Types in English as a Foreign Language

Yazar: TUNAZ MEHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 5th International Academic Studies Conference - 5. Uluslararası Bilimsel Çalışmalar Kongresi(UBCAK) Etkinklik Tarihi: 15.03.2021-12.04.2022 Ülke: TÜRKİYE

THE INFLUENCE OF WEEKLY FILM REVIEWS ON THE DEVELOPMENT OF PREP-SCHOOL STUDENTS’ ACADEMIC WRITING SKILLS

Yazar: TUNAZ MEHMET

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: 4. HAGIA SOPHIA INTERNATIONAL CONFERENCE ON MULTIDISCIPLINARY SCIENTIFIC STUDIES Etkinklik Tarihi: 11.02.2022-12.04.2022 Ülke: TÜRKİYE

Does it Make a Difference? - English as a Lingua Franca (ELF) in Language Classes

Yazar: TUNAZ MEHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Intermnational Conference on Social Sciences Etkinklik Tarihi: 16.04.2018-20.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

The Relationship between Language Learning Anxiety and Student Talking Time in EFL Classes

Yazar: TUNAZ MEHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Social Sciences Etkinklik Tarihi: 16.04.2018-20.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

The Effects of Students’ Cultural Backgrounds on Their Attitudes Towards English as A Foreign Language

Yazarlar: TUNAZ MEHMET,SARIÇOBAN ARİF

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Kayseri International Social Sciences Congress Etkinklik Tarihi: 31.01.2018-03.02.2018 Ülke: TÜRKİYE

Categorization of Preposition Error Types in Turkish EFL Learners’ Essays: A Corpus Based Study

Yazarlar: TUNAZ MEHMET,MUYAN EMRAH

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Kayseri International Social Sciences Congress Etkinklik Tarihi: 31.01.2018-03.02.2018 Ülke: TÜRKİYE

THE EFFECTS OF STUDENTS’ CULTURAL BACKGROUNDS ON THEIR ATTITUDES TOWARDS ENGLISH AS A FOREING LANGUAGE

Yazarlar: TUNAZ MEHMET,SARIÇOBAN ARİF

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Social Sciences Congress Etkinklik Tarihi: 31.01.2018-02.02.2018 Ülke: TÜRKİYE

The Effect of L1 Reading, L2 Grammar and Vocabulary Knowledge on L2 ReadingComprehension of ELT Students

Yazarlar: TAŞÇI SAMET,TUNAZ MEHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: CUELT Cukurova International ELT Teachers Conferences Etkinklik Tarihi: 20.04.2017-21.04.2017 Ülke: TÜRKİYE

EFL Teachers Working in Underprivileged Districts of Turkey and Their Perspective of Continuous Professional Development Opportunities

Yazarlar: TUNAZ MEHMET,ÖNEM ENGİN EVRİM

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century Etkinklik Tarihi: 20.04.2017-21.04.2017 Ülke: TÜRKİYE

EFL Teachers Working in Underprivileged Districts of Turkey and Their Perspective of Continuous Professional Development Opportunities

Yazarlar: TUNAZ MEHMET,ÖNEM ENGİN EVRİM

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 3rd Çukurova International ELT Teachers Conferences - Reshaping Teaching and Learning English for the 21st Century Etkinklik Tarihi: 20.04.2017-21.04.2017 Ülke: TÜRKİYE

Novice ELT Teachers’ Perception of ”Why Do Young Learners Misbehave?”

Yazar: TUNAZ MEHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Art of Communication International Conference Etkinklik Tarihi: 24.03.2017-25.03.2017 Ülke: POLONYA

Development of Code-Switching: A Case Study on a Turkish/English/Arabic Multilingual Child

Yazar: TUNAZ MEHMET

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: 2016 Prague International Academic Conference Etkinklik Tarihi: 04.09.2016-07.09.2016 Ülke: ÇEK CUMHURİYETİ

Determining External and Internal Demotivating Factors among Young Learners at Pozantı Regional Primary Boarding School

Yazarlar: Erdoğan Esra,TUNAZ MEHMET

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: 5th International Online Language Conference IOLC 2012 Etkinklik Tarihi: 16.11.2012-18.11.2012 Ülke: MALEZYA

___ Bağlantılar ___