Akademik Unvanlar

  • 2020

      PROFESÖR

    NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ HACIBEKTAŞ MESLEK YÜKSEKOKULU

  • 2018 2018

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    İSTANBUL AYDIN ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ

  • 2012 2012

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ ORMAN FAKÜLTESİ

  • 2012 2011

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLİM VE TEKNOLOJİ POLİTİKALARI ARAŞTIRMA MERKEZİ

  • 2009 2008

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ BİLİM VE TEKNOLOJİ POLİTİKALARI ARAŞTIRMA MERKEZİ

Öğrenim Bilgisi

  • Doktora 2004

    Türkiye'de kereste ve parke endüstrisinin durumu, sorunları ve çözüm yolları  "

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MOBİLYA VE DEKORASYON EĞİTİMİ (DR) 

  • Yüksek Lisans 2000

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ AĞAÇ İŞLERİ ENDÜSTRİ MÜHENDİSLİĞİ (YL) (TEZLİ) 

  • Lisans 1980

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ MAKİNE MÜHENDİSLİĞİ ANABİLİM DALI

2012-2013 Lisans Kastamonu Üniversitesi ORE 302 Emprenye teknikleri
2020-2021 Yüksek Lisans Bilimsel Araştırma ve Etik
2018-2019 Yüksek Lisans Eğitimde Güncel Sorunlar
2011-2012 Doktora STPS 590 Science and Technology Places
2008-2009 Doktora STPS 590 Social Science Aspects of Innovation

Filtrele:

STEM Öğretmen Eğitimi Merkezleri Avrupa A

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2019.

Uluslararası Araştırma (Tez Hariç) Kitabı Yayın Bilgisi: 72 Tasarım Ltd. Şti. Ankara, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-245-537-1

Research Highlights ın Education and Science 2019

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2019.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: ISRES Publishing ve Egiten Publishig, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-66950-0-1

Education Research Highlights in Mathematics, Science and Technology 2018Section: Educational Technology

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2018.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: ISRES Publishing, EGITEN Publishing, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-81654-3-4

Rekabetçi Değişim Modeli

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2018.

Ulusal Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: PEGEM AKADEMİ, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-241-458-3

Impact of School Type on Student Academic Achievement

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,Bozbaylanlı Bilgehan,Cansız Mehmet, 2019

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: TED Eğitim ve Bilim Cilt: 44 Sayı: 197 DOI: 10.15390/EB.2019.7378 ISSN: 1300-1337

TPACK Self-Efficacy Perceptions of Science Teachers: A Structural Equation Modeling Study

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,KIRAY SEYİT AHMET,ÇELİK İSMAİL, 2018

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: TED Eğitim ve Bilim Cilt: 43 Sayı: 195 DOI: 10.15390/EB.2018.7538 ISSN: 1300-1337

Örgütsel Güven Düzeyi ve Toksik Liderlik Davranışları İlişkisinde Örgütsel Bağlılığın Aracı Etkisi

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,BOZKURT SÜHEYLA,ÇOBAN ÖMÜR, 2018

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Emerging Sources Citation Index (Web of Science)SCOPUSSOBİAD (Sosyal Bilimler Atıf Dizini)TÜBİTAK ULAKBİM Sosyal ve Beşeri Bilimler Veri TabanıThe Asian Education Index Yayın Yeri: Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 33 Sayı: 4 DOI: 10.16986/HUJE.2018045608 [ ISSN: 2536-4758

STEM Applications in Turkish Science High Schools

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2016

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: 1) ERIC Education Resources Information Center 2) InfoBase Index 3) Scientific Indexing Service (SIS) Yayın Yeri: Journal of Education in Science Environment and Health Cilt: 2 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 2149-214X

Türkiye Millet Meclisi Araştırma Komisyonu Raporlarının Eğitim Ve Öğretim Politikası Oluşumuna Katkısı

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2018

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Open AIRE, Google Scholar Yayın Yeri: Journal of Research Informal Environments Cilt: 3 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 2564-7237

TUBİTAK 4006 Bilim Fuarları Desreğinin Eğitim Ve Öğretime Katkısı

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2018

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Google Scholar Yayın Yeri: Journal of STEAM Education Cilt: 1 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2651-3956

Göçmen Kadınların Okuldışı Eğitiminin Çocuklarının Eğitime Devam Durumuna Etkisi

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2018

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: OpenAIRE Yayın Yeri: Journal of Research in Informal Environments Cilt: 3 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2564-7237

Öğretmenlerin PISA 2015 Sonuçlarına İlişkin Görüş ve Bazı Önerileri

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2018

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: OpenAIRE Yayın Yeri: Journal of Research in Informal Environments Cilt: 3 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2564-7237

Mobil Matematik Şehir Haritası

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,Çetinkaya Uğur, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: OpenAIRE Yayın Yeri: Journal of Research in Informal Environments Cilt: 2 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2564-7237

Okul ve Bilim Merkezi Eğitimde İşbirliği

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: OpenAIRE Yayın Yeri: Journal of Research in Informal Environments Cilt: 2 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 2564-7237

Türkiyede Eğitim Fakültelerinde FETEMM Çalışmaları

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,Günay Gökben Ayşe, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: OpenAIRE Yayın Yeri: Journal of Research in Informal Environments Cilt: 2 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2564-7237

Mechanical properties of Rowan wood impregnated with various chemical materials

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,KESKİN HAKAN,KORKUT SÜLEYMAN, 2013

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: ASCI Database, AGRIS, Chemical Abstract Services, Google Scholar, Yayın Yeri: International Journal of Physical Sciences Cilt: 8 Sayı: 2 DOI: 10.5897/IJPS12.688 ISSN: 1992-1950

Finite Element Analysis of Wooden Chair Strength in Freedrop

APAY AHMET CELAL,Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2012

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Research Gate, GoogleScholar, Microsoft Academic Yayın Yeri: International Journal of the Physical Sciences Cilt: 7 Sayı: 7 DOI: 10.5897/IJPS11.1229 ISSN: 1992-1950

SEM Micrographs of Spruce Wood Impregnated with Imersol-Aqua and Acrylic Varnished

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2009

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: ANSINet, ASCI database, AGRIS, Google Scholar, Chemical Abstract Services Yayın Yeri: Journal of Applied Sciences Cilt: 9 Sayı: 23 DOI: 10.3923/jas.2009.4154.4160 ISSN: 18125654

Türkiye’nin Beş Yıllık Kalkınma PlanlarındakiEğitim ve Öğretim Politika HedeflerininFullan Modeline Göre Değerlendirilmesi

Çolakoğlu Mustafa Hilmi, 2019

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Milli Eğitim Cilt: - Sayı: - DOI: - ISSN: 1302-5600

Türkiyede kültürel sermayenin öğrenim başarısı üzerine etkisi

Çolakoğlu Mustafa Hilmi,Cansız Mehmet,bilgehan Bozbaylanlı, 2018

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Journal of Economy Culture and Society Cilt: 2018 Sayı: 58 DOI: 10.26650/JECS346079 ISSN: 2602-2656

AN EXAMINATION OF TEACHERS’ SUSTAINABLE DEVELOPMENT AWARENESS IN TERMS OF BRANCHES, GENDERS, AGES AND YEARS OF SERVICE

ATMACA AYŞE CEREN,KIRAY SEYİT AHMET,ÇOLAKOĞLU MUSTAFA HİLMİ, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Problems of Education in the 21st Century Cilt: 78 Sayı: 3 DOI: - ISSN: 2538-7111

Geleceğin Okulları: Akıllı Okullar

Yazar: Çolakoğlu Mustafa Hilmi

Ulusal Tam metin bildiri Etkinlik Adı: Fatih Projesi Eğitim Teknolojileri Zirvesi Etkinklik Tarihi: 17.10.2017-18.10.2017 Ülke: TÜRKİYE

Scaling-up PDs in Vocational Education and Training (VET)

Yazar: Çolakoğlu Mustafa Hilmi

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: EDUCATING THE EDUCATORS2nd conference on international approaches to scaling-upprofessional development in maths and science educationEDUCATING THE EDUCATORS2nd conference on international approaches to scaling-upprofessional development in maths and science education Etkinklik Tarihi: 07.11.2016-08.11.2016 Ülke: ALMANYA

Vocational Acqusition of STEM Teachers in CERN Workshopshttps://www.isres.org/vocational-acqusition-of-stem-teachers-in-cern-workshops-27-s.html.W9WEhFWLSvE

Yazar: Çolakoğlu Mustafa Hilmi

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: Education Research Highlights in Mathematics Science and Technology 2016 Etkinklik Tarihi: 19.05.2016-22.05.2016 Ülke: TÜRKİYE

Impact of Global Capitalism on National Education, The Case of Turkeyhttps://www.isres.org/pdf/RHES.pdf

Yazar: Çolakoğlu Mustafa Hilmi

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: ISRES (Research Highlights in Education and Science 2016) Etkinklik Tarihi: 19.05.2016-22.05.2016 Ülke: TÜRKİYE

  • Avrupa Birliği 01.06.2018-01.06.2018  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: TAIEX Evidence Based Education Policy DevelopmentTechniques

    Konusu: Veriye dayalı eğitim politikaları Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.08.2017-01.08.2017  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: Erasmus_E_teach

    Konusu: Improvement of teaching techniques by eye tracking in technology enhanhanced classrooms Görevi: Araştırmacı

  • Avrupa Birliği 01.09.2016-01.09.2016  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: Erasmus_STEM_PDNET

    Konusu: STEM alanında öğretmen eğitim merkezleri ağı Görevi: Araştırmacı

  • Avrupa Birliği 01.10.2017-01.10.2017  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: Erasmus_I_Ref_SoS_2017-2-EL02-KA205-003219Innovative Response for Facilitating Young Refugees’ Social Support”

    Konusu: “Innovative Response for Facilitating Young Refugees’ Social Support” – I_ReF_SoS Görevi: Araştırmacı

  • Avrupa Birliği 01.01.2017-01.01.2017  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: Erasmus_MASDİV 578065_EPP-1_DE-EPPKA3-PI-POLCY

    Konusu: Supporting mathematics and science teachers in addressing diversity and promoting funamental values Görevi: Araştırmacı

  • Avrupa Birliği 01.05.2017-01.05.2017  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: European Network of STEM Professional Development Centres

    Konusu: To deal with the increasingly complex reality in class, which has accelerated in the last years, teachers need support throughprofessional development (PD) activities to adopt new integrative methods. This need is particularly pronounced in STEM teaching(Science, Technology, Engineering and Mathematics) since STEM is a field in which all pupils, including migrants or those fromdisadvantaged backgrounds, should acquire appropriate skills in order to ensure their participation in work and life.Nowadays, the need for high-quality STEM teacher PD and the promotion of approaches that allow teachers to deal with complexclassroom realities has been recognized. This can be seen in policy documents and reports such as the new Science Education forResponsible Citizenship (2015) report. It is also evidenced by the recent trend in Europe to establish PD centres to promote STEMteacher PD. What has not yet been achieved is to deliver the highest possible quality, based on findings from research, practice,different contexts, subjects and countries. Too often, therefore, PD activities do not lead to necessary changes in classroom practice.Hence, our overall aim is to improve the quality and relevance of STEM teacher PD on a large scale, and to do so by strengtheningthe position, work and knowledge base of STEM PD centres across Europe: through transnational exchange and mutual learning in astable European PD centre network, through linking research with practice, through developing urgently required ready-to-useguidelines and reference materials for STEM PD providers.To have the widest possible impact specialized STEM PD centres will be working together in this project and set up a Europeannetwork. They are united by their mission to improve STEM teacher PD and bring together a wide range of different expertise.On the basis of a prior informal network, two European meetings and a survey among PD centres, we have identified the needs andrequirements to effectively increase the quality of STEM PD delivery across Europe. Based on this we will produce and disseminate:• Quality criteria for PD and guidelines to day-to-day implementation• Ready-to-use guidelines on measuring the quality of a PD activity• A catalogue for PD providers to take advantage of today’s diverse classrooms• A commented selection of STEM PD materials of the highest quality available across Europe• A review of PD centre models, their challenges and success factors leading to improvements in STEM teacher PD delivery of thosecentres• An interactive web-portal• Policy briefings on core concerns, insights and outcomes of the network Görevi:

  • Avrupa Birliği 01.02.2017-01.02.2017  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: MaSDiVSupporting mathematics and science teachers in addressing diversity and promoting fundamental values

    Konusu: Our integrative and highly innovative policy measure directly addresses priority 1. It supports maths and science teachers (hereafter called science teachers) to deliver inclusive education for all students, build active citizenship and foster intercultural learning. Our measure connects science education to promoting fundamental values and intercultural learning. Its core is a well-researched teaching approach, inquiry-based learning, that we expand to support combatting underachievement, in particular of learners from low socio-economic backgrounds and migrant families, and to promote a modern vision of science including social, cultural and ethical dimensions. To support teachers adopting the approach, we will design a state-of-the art professional development (PD) toolkit based on research and deliver related PD courses. An important feature of our proposal is unparalleled tandems: In each country Ministries of Education to lead the policy experimentation measure and set the frame for implementation are paired with university experts to conceptualise and deliver science teacher PD. An internationally renowned research institution will evaluate the field trials: A multi-method evaluation design with quantitative and qualitative data accompanies the process (pre-post control group design triangulated with case studies). This ensures reliable, valid conclusions on our measure’s effects and routes to up-scaling. Görevi: Yürütücü

  • ARAŞTIRMA PROJESİ 04.04.2018-04.04.2018  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: The effect of virtual reality enhanced learning environment on the 7th grade students’xx reading and writing skills in English

    Konusu: Virtual reality in English Teaching Görevi:

  • Avrupa Birliği 30.10.2017-30.10.2017  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: TAIEX 27322 Policies for Teacher Development

    Konusu: Öğretmen eğitimi politikalarının karşılaştırıldı ve tartışıldığı kısa süreli araştırma ve bilgi paylaşımı amaçlı proje Görevi: Yönetici

  • Avrupa Birliği 24.07.2017-24.07.2017  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: TAIEX_ 28540_SMART SCHOOL

    Konusu: Akıllı Okulları konusunun araştırıldığı ve tartışıldığı araştırma ve 2 günlük çalıştay Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.01.2014-01.01.2014  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR2012/0328.12 Preventing and combating selected Risk Factors for Health in school

    Konusu: Okullarda öğrenci sağlığının korunmasıAçıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 25.12.2014-25.12.2014  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR2011/0136.06 Students Learning about the EU - Common Values, Fundamental Rights and Policies

    Konusu: Proje web sitesi http://abyiogren.meb.gov.tr/about-the-project/?lang=enAB’xxyi öğreniyorumAçıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.01.2014-01.01.2014  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR2010/0136.07 Fight Against Violence Towards Children

    Konusu: Çocukların şiddetten korunması amaçlı ve bu konuda MEBte kurumsal kapasite geliştirmeyi hedefleyen bir projedir.Açıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 21.10.2013-21.10.2013  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR2010/0136.05 Increasing Primary School Attendance Rate of Children

    Konusu: Çocukların okla devamını artırılmasını amaçlayan bir projedir.Proje web sitesi http://www.normconsulting.com/projects-portfolio/technical-assistance-for-increasing-primary-school-attendance-rate-of-children/Açıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.01.2014-01.01.2014  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR2010/0136.04 Promoting Gender Equality in Education

    Konusu: Eğitimde cinsiyet eşitliliğin sağlanması için MEBte kurumsal kapasiteyi amaçlayan bir projedir.Açıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.01.2012-01.01.2012  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR2009/0136.01 Democratic Citizenship and Human Rights Educationhttp://www.edchreturkey-eu.coe.int/Description_TU.asp

    Konusu: Sonuç 1: Eğitim mevzuatının (yönetmelik, tüzük ve yönergeler) ve mevcut öğretim programının DVE/İHE ışığında analiz edilmesi ve güçlendirilmesi ve mevcut ortaöğretim ders programının ve materyallerinin yeniden tasarlanması.Sonuç 2: DVE/İHE ile ilgili farkındalık artırma ve eğitim materyallerinin hazırlanması ve pilot okullarda uygulamaya konması, daha sonra yeniden düzenlenmesi ve tüm okullara dağıtılmasıSonuç 3: MEB personelinin ve ilgili grupların DVE/İHE ile ilgili temel becerilerinin ve bilgi birikiminin farkındalık artırma faaliyetleri ve eğitimler yoluyla artırılması.Sonuç 4: Demokratik Okul Kültürünün geliştirilmesi ve Demokratik Okul Yeterlilik Çerçevesinin hazırlanması.Açıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.01.2014-01.01.2014  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR0801.05 Strengthening Special Education

    Konusu: Özel Eğitimin GüçlendirilmesiAçıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Proje Koordinatörü

  • Avrupa Birliği 01.01.2013-01.01.2013  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: IPA_TR0702.23 Strenghthening the Statistical Capacity of MoNEProjet IPA Initiative Pre Accession

    Konusu: Milli Eğitim Bakanlığının eğitim ve öğretim alanındaki istatistik sisteminin güçlendirilimesiBu projede SPO-Senior Project Officier olarak görev yaptım. Bu görev projenin yararlanıcısı olan Milli Eğitim Bakanlığının projede en üst düzey yöneticiliğidir. Tüm teknik ve idari raporlarları inceleyen, onaylayan, projeyi AB nezdinde temsi eden kişidir.https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=CELEX:32014R0447Açıklama: Başbakanlık Hazine Müsteşarlığı Merkezi Finans ve İhale Biriminin bu projede SPO görevini yerine getirdiğime ilişkin 13.08.2015 tarih ve EY/5855 sayılı yazısı (üç sayfa) Başvuru dosyasında sunulacaktır. Görevi: Yönetici

___ Bağlantılar ___