DOÇENT
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ SPOR BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
" Effects of 6 weeks psychological skill training on team cohesion, self-confidence & anxiety: A case of youth basketball players "
ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR BÖLÜMÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ANABİLİM DALI
" Özel yetenek ve öss sınavı ile öğrenci alan öğretmenlik bölümlerinde öğrenim gören öğretmen adaylarının sürekli öfke - öfke tarz özelliklerinin karşılaştırılması "
ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ SPORDA PSİKOSOSYAL ALANLAR ANABİLİM DALI
" Türkiye için spor turizm stratejisinin belirlenmesi ve geliştirilmesi "
MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR EĞİTİMİ ANABİLİM DALI
MUSTAFA KEMAL ÜNİVERSİTESİ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU BEDEN EĞİTİMİ ÖĞRETMENLİĞİ BÖLÜMÜ BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Adı: EN ÖZEL KAMP
Konusu: Önerilen proje, özel eğitimin yaygınlaştırılması, özel eğitime ihtiyacı olan tüm bireylere ulaşılması, verilen eğitimin kalitesinin artırılması temel amacıyla, Nevşehir ili içerisinde yaşayan özel gereksinimli bireylerimizin, Nevşehir ili Göreme ilçesinde bulunan Küçük Prenses Akademi (LPA) Key evinde bilimsel, toplumsal, sanatsal, kültürel ve sportif alanlarda kendi deneyimleriyle bireysel yetenek ve ilgilerini keşfederek yaratıcılıklarını açığa çıkarmaları yoluyla yaşam kalitelerini arttırmaktır. Görevi: YürütücüAdı: İç ve dış dikkat odağı geri bildirimi ve tercihinin 12 14 yaş kız öğrencilerde futbolda kafa vuruşu becerisini öğrenmeye etkisi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Birleştirilmiş Zihinsel ve Fiziksel Antrenmanların Basketbol ve Futboldaki Kompleks Motor Becerilerin Öğrenilmesindeki Faydaları
Konusu: Çalışmamızın ana teması da zihinsel ve fiziksel antrenman teknikleri yoluyla daha önceden eğitimini almadıkları sportif becerileri edinmelerinde yardımcı olmaktır Zihinsel antrenman boyutunda en etkili yöntemlerden biri olduğu bilimsel olarak ispatlanan imgeleme tekniği kullanılacaktır Yaptıkları tüm uygulamaları beyinlerinde daha iyi yaşayabilmeleri hayal edebilmeleri eğitim verilecek ve tekrar tekrar uygulamaları sağlanacaktır Çalışma sonucunda kontrol grubu olarak adlandırdığımız zihinsel antrenman eğitimi almayacak olan grubun deneysel grup dediğimiz zihinsel antrenman eğitimi alacak olan gruba göre becerinin daha doğru verimli ve kalıcı olmaması beklenmektedir Bu eğitimin 4 hafta yapılması planlanmakta ve her hafta yaptıkları uygulamaların üç farklı açıdan çekilmiş görüntülerinin kendileri ile paylaşılarak eğitim yoluyla becerinin kazandırılması hedeflenmektedir Görevi: YürütücüAdı: Yüzmede Teknik Paramaetrelerin Eylemsizlik Sensörleri ve Video Kamera ile Ölçülmesi ve Analiz Edilmesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Hareketli Kamera Kurulumlarının MAkine Görünyüleme Yöntemleri Kullanılarak Biyomekanik Analizlere Entegre Edilmesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: EL KUVVETİNE YÖNELİK EGZERSİZLERİN YAŞLILARDAKİ EL KUVVET ÜRETİM HIZI VE ORANINA ETKİSİ
Konusu: Yaşlılık ile birlikte bir takım fiziksel yeterliliklerde azalma olmaktadır. Bu fiziksel yeterlilikler arasında el kuvveti ve hızlı bir şekilde el kuvveti üretimindeki azalma sayılabilir. Bu fiziksel yetenekteki azalma ile birlikte yaşlıların bazı durumlarda başkalarına bağımlı olma durumları artabilmektedir. Bu yüzden bu projedeki amaç el kuvvetini geliştirmeye yönelik yapılan 6 haftalık egzersizlerin el kuvveti üretim hızı ve oranına olan etkilerinin araştırılmasıdır. Bu amaç kapsamında yaşları 65-85 arasında 11 katılımcıya (8 kadın, 3 erkek) her gün günde 36 tekrar olacak şekilde DigiFlex aleti ile el kuvvet üretim hızını geliştirecek egzersiz yaptırılmıştır. Bu katılımcıların egzersizlere başlamadan önce el kuvveti ve el kuvveti üretim hızı oranları 1 hafta ara ile 2 defa ölçülmüştür. Bu ölçümlerin amacı öğrenme etkisini ortadan kaldırmak, eğer egzersizlerden sonra bir gelişme gözlemlenmişse, bunun egzersizin etkisi olduğunu göstermektir. Egzersizler 6 hafta sürmüş ve egzersizler bittikten hemen sonra tekrar ölçümler alınmıştır. Egzersizlere başlangıçta katılan toplam kişi sayısı 11 olmasına karşın sağlık sorunlarından dolayı 8 kişi ölçümleri tamamlayabilmiştir. Yapılan istatistiksel analiz sonucunda maksimum el kuvvetinde gelişme olmasına karşın istatistisel olarak anlamlı bulunmamıştır. Maksimum el kuvveti üretim hız oranında istatistiksel olarak gelişme (p.05) gözlenmiştir. Sonuç olarak 65 yaş üstü yetişkinlerde el egzersizinin maksimum el kuvveti üretim hız oranını geliştirdiği görülmüştür. Özellikle 65 yaş üstü yetişkinlerde bu parametreler, günlük işlerin etkili ve verimli yapılmasında önemlidir. Ayrıca düşme oluştuğunda, herhangi bir yerden hızlı bir şekilde destek alınabilmesi için, el kuvveti üretim hızının çok önemli olduğu düşünüldüğünden bu parametrenin egzersizle geliştirilebileceği görülmüştür. Görevi: AraştırmacıAdı: Engelli Sporcularda Zihinsel Dayanıklılık ve Psikolojik Performans Stratejilerinin Belirlenmesi
Konusu: Spor literatüründe gelişmekte olan bir alan olarak spor psikolojisi ve zihinsel süreçlerin incelenmesi alanı ile ilgili dünyanın değişik ülkelerinde birçok araştırma yapılmış ve yapılmaktadır Fakat engelli sporcuların psikolojik süreçlerle nasıl başa çıktıkları ile ilgili bilimsel çalışma alanı ve sayısı çok kısıtlıdır Bu bağlamda engelli sporcuların müsabakalarda ve antrenmanlarda karşılaştıkları psikolojik süreçlere nasıl cevaplar verdikleri ve bu cevapların onların performansına olan etkilerinin araştırılması planlanmaktadır Sporcularımıza ilk olarak zihinsel dayanıklılık düzeylerini ölçen sonrasında da psikolojik süreçlerde kullandıkları stratejileri ölçmek üzere psikolojik performans stratejileri ölçme anketleri uygulatılacaktır Daha sonrasında kulüplerin ve sporcuların görüşleri alınarak ilgili psikolojik becerilere yönelik eğitim ve uygulamalar yapılacaktır Bu psikolojik beceri antrenmanı uygulamasından sonrada sporcuların güncel durumları aynı anketlerle ölçülerek psikolojik beceri antrenmanlarının ve zihinsel dayanıklılık uygulamalarının etkinlikleri ve düzeyleri ölçülecektir Görevi: YürütücüAdı: 6 Haftalık Psikolojik Beceri Antrenmanlarının Basketbol Sporcularına Uygulanması
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Psikolojik Performans Stratejilerinin Testi Ölçeğinin Türkiye Popülasyonuna Uyarlanması
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: 12 Haftalık At Binme Eğitiminin 12 14 Yaş Arasındaki Çocukların Fiziksel Ve Psikolojik Gelişimlerine Olan Etkileri
Konusu: Bu projedeki amaç binicilik eğitiminin çocukların fiziksel ve psikolojik gelişimine olan etkilerini araştırmaktır Bu amaç kapsamında çocuklara 10 kişi 12 hafta boyunca haftada 2 gün binicilik eğitimi verilecektir Eğitim başlamadan önce ve eğitim bittikten sonra çocukların fiziksel denge vücut kompozisyonu ve el koordinasyonu ve psikolojik Benlik Motivasyonu Sportif Kendine Güven ve Yaşam Doyumu ölçümleri yapılacaktır Görevi: AraştırmacıPROF. DR. BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI ( YÖK Araştırmacı ID: 120987 )
Santral: 0384 228 1000 Dâhilî: 21085 Cep Telefonu: 5336042131