Akademik Unvanlar

  • 2023

      ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ

    NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Öğrenim Bilgisi

  • Doktora Devam Ediyor

    ORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ MATEMATİK EĞİTİMİ (DR) (İNGİLİZCE) 

  • Yüksek Lisans 2018

    A comparison of classical test and itemresponse theories based on open ended items: The case of largescale examination  "

    University of Durham   

  • Yüksek Lisans 2018

    A comparison of classical test and itemresponse theories based on open ended items: The case of largescale examination  "

    University of Durham {England}   

  • Lisans 2014

    BOĞAZİÇİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ MATEMATİK VE FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ MATEMATİK ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)

Filtrele:

The Relationship between the 21st-Century Skills and Computational Thinking Skills of Prospective Mathematics and Science Teachers

KAYA DENİZ,YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,ÇETİN İBRAHİM,KUTLUCA TAMER, 2025

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Scopus Yayın Yeri: Journal of Pedagogical Research Cilt: 9 Sayı: 1 DOI: 10.33902/JPR.202531498 ISSN: 2602-3717

A Three-Tier Analysis of Pre-Service Teachers’ Misconceptions About Statistics

Yazarlar: YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,YAVUZ SELİM,KAYA DENİZ

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Indiana Mathematics Education Research Symposium (IMERS) Etkinklik Tarihi: 04.04.2025-02.08.2025 Ülke: AMERİKA BİRLEŞİK DEVLETLERİ

INVESTIGATING 7TH GRADE STUDENTS' PATTERN GENERALIZATIONS RELYING ON FACTUAL, CONTEXTUAL, AND SYMBOLIC GENERALIZATION

Yazar: YAŞAR AYTEN ÖYKÜ

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: EDULEARN25 (17th annual International Conference on Education and New Learning Technologies) Etkinklik Tarihi: 30.06.2025-02.07.2025 Ülke: İSPANYA

2022 LGS Fen Bilimleri ve Matematik Sorularında Yapay Zeka Modellerinin Performansı: ChatGPT-4 ve ChatGPT-4o

Yazarlar: OK GÖKÇE,YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,KAYA DENİZ,YAVUZ SELİM

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: XII International Eurasian Educational Research Congress Etkinklik Tarihi: 25.06.2025-28.06.2025 Ülke: TÜRKİYE

A Preservice Mathematics Teacher’s Reflection on In-The-Moment Noticing of Students’ Mathematical Thinking

Yazarlar: YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,ISIKSAL BOSTAN MINE,ÇAKIROĞLU ERDİNÇ

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: The 14th Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME14) Etkinklik Tarihi: 04.02.2025-08.02.2025 Ülke: İTALYA

The Evaluation of Turkish Century Education Model Within Digital Literacy Framework

Yazarlar: YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,KAYA DENİZ

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Mathematics and Mathematics Education ICMME 2024 Etkinklik Tarihi: 03.10.2024-05.10.2024 Ülke: TÜRKİYE

Mathematical Connections: Evaluation of Activities Designed by Preservice Elementary Mathematics Teachers Using Different Themes

Yazarlar: KAYA DENİZ,YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,ÇETİN İBRAHİM

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Mathematics and Mathematics Education ICMME 2024 Etkinklik Tarihi: 03.10.2024-05.10.2024 Ülke: TÜRKİYE

İlköğretim Matematik Öğretmeni Adaylarının Üç Boyutlu Yazıcılara Giriş Eğitimine İlişkin Görüşleri

Yazarlar: YAŞAR AYTEN ÖYKÜ,KAYA DENİZ

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: XI International Eurasian Educational Congress Etkinklik Tarihi: 21.05.2024-24.05.2024 Ülke: TÜRKİYE

Tendencies of Graduate Thesis on Algebraic Thinking: The Case of Turkey

Yazar: YAŞAR AYTEN ÖYKÜ

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: EDUCONGRESS 2023 Etkinklik Tarihi: 20.09.2023-23.09.2023 Ülke: TÜRKİYE

  • TÜBİTAK PROJESİ 23.06.2025-28.06.2025  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: 4004-TÜBİTAK (224B373): Benim Aklım Matematiği Keser-II

    Konusu: Bu proje, TÜBİTAK Bilim ve Toplum Destekleme Programları Matematik Özel Çağrı döneminde desteklenen 222B239 nolu projenin deneyimlerle geliştirilerek daha fazla öğrenciye ulaşmasını hedeflemektedir. Proje sonuçları, öğrencilerin artık matematiği yaşamlarının bir parçası olarak gördüklerini ve matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirdiklerini göstermiştir. Ayrıca proje sonunda öğrencilerin büyük çoğunluğu matematik dersinin çokta zor olmadığını, proje kapsamında matematiği öğrenirken çok eğlendiklerini belirtmişlerdir. Tüm bunlardan yola çıkarak amacımız daha fazla öğrencinin; matematiği anlamalarını dolayısıyla sevmelerini, matematiği eğlenceli etkinliklerle yaşamlarının bir parçası olarak görmelerini sağlamaktır. Ayrıca matematiğe yönelik olumlu tutum geliştirmelerini ve kaygı düzeylerini azaltmaktır. Öğrencileri soyut bilgi yığınından kurtarıp o bilgileri, mümkün olduğunca görselleştirip, oyunlaştırarak, bilgisayar destekli uygulamalarla ve tasarım odaklı bir yaklaşımla matematiğin sadece yetenekli öğrencilerin üstesinden gelebileceği zorlu bir ders olmadığını, tüm öğrenciler için keyifli bir ders olduğunu ve matematiğin aslında anlaşılır olduğunu göstermeyi amaçlar. Projede uygulanacak etkinliklerle ve disiplinler arası bir yaklaşımla; katılımcıların temel matematik kavramları ile ilgili öğrenme zorluklarını en aza indirmek, gençlerimize matematiği sevdirerek onları geleceğin Türkiye'sinin bilim insanı adayları olmaları için cesaretlendirmek, bilimsel olguları fark etmelerini, araştırma, sorgulama, soyutlama, analiz etme, ilişki kurma, modelleme ve öğrenme isteklerinin de arttırılması hedeflemektedir. Çalışmanın hedef kitlesi Elazığ ilinin kırsal kesimlerinde ve kenar mahallelerinde (sosyo- ekonomik açıdan dezavantajlı) 7. Sınıfa devam etmekte olan 30 öğrenci olarak belirlenmiştir. Katılımcılar 6 gün boyunca 29 etkinliğe katılacaklardır. Bu etkinlikler 7. Sınıf müfredatında temel konular olan tamsayılar, cebir, 7. Sınıf geometri-ölçme öğrenme alanı ve geometrik cisimler konularını kapsamaktadır. Ayrıca matematiğin günlük yaşamla, teknolojiyle, sanatla ve diğer bilimlerle iç içe olduğunu gösteren etkinliklere de yer verilmiştir. Projede nitel ve nicel araştırma desenlerinin birlikte yer aldığı karma araştırma deseni kullanılacaktır. Projede gerçekleştirilecek olan birçok etkileşimli faaliyet sayesinde matematiğe karşı bir heyecan oluşturulup, matematik kaygılarının giderilmesi hedeflenmektedir. Öğrenciler yapmış oldukları etkinliklerden elde ettikleri bilgileri karşılıklı olarak paylaşarak, bilgi paylaşımının temel matematik kavramlarının öğrenimindeki önemini anlayarak bilime ve bilimsel düşünmeye karşı bir farkındalık oluşturacaklardır. Görevi: Eğitmen

___ Bağlantılar ___