ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRK HALK BİLİMİ (DR)
" Erken çocukluk eğitiminde somut olmayan kültürel miras aktarımı: Aile katılım programının rolü "
GAZİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TÜRK HALK BİLİMİ (YL) (TEZLİ)
HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EDEBİYAT FAKÜLTESİ TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI BÖLÜMÜ TÜRK HALKBİLİMİ PR.
15.12.2018-01.02.2019 WORKSHOP /
Karagöz Tasvir Yapım Atölyesi
Place: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Organizer: Türk Halk Bilimi Bölümü05.08.2015-10.08.2015 WORKSHOP /
Workshop of Traditional Turkish Folk Theatre: Shadow Game ‘Karagöz
Place: Nova Petropolis Organizer: the Internatıonal Organızatıon Of Folk Art The Fourth IOV World Youth CongressName: "Latmos Robotik Kodlama Oyunu" Projesi
Subject: - Role: AraştırmacıName: Nevşehir il'inde Biyolojik Çeşitliliğe Dayalı Geleneksel Bilginin Belirlenmesine Yönelik Literatür ve Saha Çalışması Projesi
Subject: - Role: AraştırmacıName: Sivas İli'nde Biyolojik Çeşitliliğe Dayalı Geleneksel Bilginin Belirlenmesine Yönelik Literatür ve Saha Çalışması Projesi
Subject: - Role: AraştırmacıName: Nevşehir’deki İlköğretim Düzeyinde Göçmen Öğrencilere Yönelik SOKÜM Atölyeleri Projesi
Subject: - Role: Proje KoordinatörüName: Ünye Yaşayan Kültürel Miras Müzesi
Subject: Birleşmiş Milletler Eğitim, Bilim ve Kültür Teşkilatı (UNESCO) 17 Ekim 2003 tarihinde Paris’te düzenlenen 32. Genel Konferansında, Somut Olmayan Kültürel Mirasın Korunması Sözleşmesini kabul etmiştir. Somut Olmayan Kültürel Miras UNESCO tarafından toplulukların, grupların ve kimi durumlarda bireylerin, kültürel miraslarının bir parçası olarak tanımladıkları uygulamalar, temsiller, anlatımlar, bilgiler, beceriler ve bunlara ilişkin araçlar, gereçler ve kültürel mekânlar biçiminde tanımlanmaktadır. Kuşaktan kuşağa aktarılan bu miras, toplulukların ve grupların çevreleriyle, doğayla ve tarihleriyle etkileşimlerine bağlı olarak, sürekli biçimde yeniden yaratılır ve bu onlara kimlik ve devamlılık duygusu verir böylece kültürel çeşitliliğe ve insan yaratıcılığına duyulan saygıya katkıda bulunur. Bu bağlamda yerel dinamiklerin tekrar canlandırılması yerel yönetimlerin uygulayacağı kültürü yönetimiyle doğrudan ilgilidir. Buradan hareketle Ünye Yaşayan Kültürel Miras Müzesi Projesi, geleneksel bir Ünye evinin içerisinde somut olmayan kültürel mirasın uygulamalı halk bilimi yöntemiyle müzelenmesini kapsamaktadır. Role: YürütücüName: Somut Olmayan Kültürel Miras ve Eğitim
Subject: Türkiye’deki okul öncesi eğitimindeki uygulanan klasik yöntem ile bugün küçüğü yarının büyüğü çocuklara geleneksel halk kültürü aktarımının yapılmadığı tespit edilmiştir. Bu neden ile okul öncesi kurumlarda somut olmayan kültürel miras eğitiminin temellerini atmak, İnsanlığın Somut Olmayan Kültürel Miras’ının Korunması Sözleşmesine dayanarak, ortak ülkelerin Somut Olmayan Kültürel Miras konusundaki farkındalıklarını arttırmak, Türkiye'nin Somut Olmayan Kültürel Miraslarını yeniden canlandırmalarını sağlayarak başka uluslara tanıtımını yaptırmak projenin konusu teşkil etmektedir. Role: DanışmanARAŞTIRMA GÖREVLİSİ DR. YÜCEL ÖZDEMİR ( YÖK Researcher ID: 261343 )
Operator: 0384 228 1000 Extension: 13202