Filtrele:

ULUSLARARASI REKLAM TANITIM

TUĞRUL SALGIN-ERDOĞAN TAŞKIN, 2017.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: ALFA FREKANS. | ISBN: -

PHOTOSHOP CS6

ÖMER YILDIZ, 2019

Ulusal Hakemli ÖzetEndeks: Photosop Tasarım üzerine ekleme eksikler Yayın Yeri: photoshop Cilt: - Sayı: - DOI: - ISSN: -

GRAFİK DESEN

TUĞRUL SALGIN, 2016

Ulusal Hakemsiz Derleme MakaleEndeks: 510 Yayın Yeri: BAK Cilt: - Sayı: - DOI: - ISSN: -

NEVÜ 16. GRAFİK TASARIM SERGİ PROJESİ

HİLMİ CAN ÖDEMİŞ, 2016

Ulusal Hakemli Bilirkişi Raporu vb.Endeks: 15. Yayın Yeri: GRAFİK TASARIM Cilt: - Sayı: - DOI: - ISSN: -

ÖZGÜN DESEN TASARIM

Yazar: AYLA KESE

Ulusal Tam Metin Bildiri Etkinlik Adı: ÖZGÜN DESEN TASARIM PLANLAMA Etkinklik Tarihi: 02.04.2015-13.06.2015 Ülke: TÜRKİYE
  • blog

    İNTERNET REKLAMININ AVANTAJLARI NELERDIR?

    Günümüz internet çağında masa başında oturduğumuz yerden internet yardımıyla her işimizi yapabiliyoruz. Televizyonun webin çok arkasında kaldığı senelerı yaşamış olduğumız bu günlerde, markamız adına yapacağımız reklam faaliyetleri bile makalelı reklam yerine internete ayak uydurarak web reklamı halini aldı.
    Hedef kitleyi belirlemenin fazlaca kolay olduğu bu dönemde web reklamı yapmanın biroldukca avantajı bulunmaktadır.
    Bu avantajları sayacak olursak;
     

    Web reklamcılığı televizyon reklamcılığına ve diğer tüm reklam çeşitlerine oranla çok daha ekonomik bir reklam verme çeşididir. Internetten verilecek reklamlar öteki reklam türlerine oranla yarı fiyatına verilebilmekte ve çok daha sık reklam dönme imkanları sağlamaktadır. Bununla beraber web kullanıcıları televizyon kullanıcılarına oranla çok daha bilinçli ve kültürü yüksek bir çaşama olduğundan getirisi, diğer reklam türlerine gore çok daha çok olmaktadır.

    Internet reklamcılığı öteki reklam türlerinden özellikle gazete şu demek oluyor ki basılı reklam ile kıyaslandığı zaman, çok daha elastiki bir yapıya haiz olduğu görülmektedir. Fazlaca güvenli olan web reklamcılığı, ürünlerin yada hizmetin alıcısı ile icatması sırasında itimat uyandıran, takip edeni rahat bir sistemdir.
    Televizyon reklamı, gazete reklamı, billboard benzeri yapılan reklamlar kira bedeli aldığı için reklamın maliyeti çok fazla olmaktadır. Sadece internet üzerinden yapılan reklamlarda herhangi bir kira bedeli olmaz ve kısa vakit içinde daha fazla kişiye ulaşmak mümkün olur.
    Internet reklamcılığın gün, saat, zaman sınırı olmadan günün her saatinde reklamınız kolayca dönebilir. Diğer reklam türlerinde ise reklamınızın dönmesinin muayyen bir saati ve süresi olacaktır. Sadece internet reklamcılığında sizin isteğinize bağlı olarak reklamınız 24 saat süreyle hiç aralıksız devam edebilir.

    İnternet reklamcılığı;

    çift yönlü etkileşim ile kısa müddette marka ve alıcının icatması,
    Kişiye özel reklam ile markanızın özeliğinin ortaya daha basit çıkması,
    Hızlı hazırlama ve yayınlama ile çok kısa bir süre içinde efsunk bir kütle tarafınca tanınma,
    Esneklik ile dilediğiniz reklamı uygulayabilme,
    Düşük maliyet ile uzun soluklu reklam imkanları sağlamaktadır. Saymakla bitmeyecek kadar çok avantajı ve olumlu durumu olan web reklamcılığı tercih edilmeli vakit ve mekandan tutum ile düşük bütçe olanakı sağlanmalıdır.

  • blog

    SOSYAL MEDYA YÖNETIMI

    Sosyal medya artık günümüzün vazgeçilmez bir parçası oldu. Çevremizde sosyal medya kullanmayan birey sayısı neredeyse yok denecek kadar azca. Dünya genelinde 3 milyardan fazla fert sosyal medya hesabı kullanıyor ve sosyal medya kullananlarının yarısından fazlası neredeyse her gün sosyal medya hesaplarını kontrol ediyor. Bu da reklamcılar ve pazarlamacılar için büyük bir fırsat olarak görülüyor ancak bir toplumsal medya uzmanı olmak kişisel bir sosyal medya hesabı yönetmek kadar kolay değil. Bir toplumsal medya uzmanı olmak için gereken püf noktaları sizler için söyledik.

    Hikayeler/Story Özelliğini Kullanın!

    Snapchat’le süregelen kaybolan içerikler olan story özelliği sonradan Instagram’ın da desteğini getirmesiyle birlikte çok popülerleşti ve şimdi WhatsApp’ın da getirmiş olduğu destekle ve Youtube’a da bu özelliğin gelmesiyle en popüler süreında. Sosyal medya kullanıcılarının yeni trendi olan story’ler sadece bir süre görüntülenebilir olduğu için kullanıcılar içinde popüler. Artık insanlar paylaşılan içeriklerle bir defa daha karşılaşmak istemiyor ve bazı paylaşılan içeriklerin onlarca defa denetim edilebilir olması kullanıcıları birazcık rahatsız ediyor. Bu yüzden her platformda oldukça popüler olan bu öykü özelliğini siz de kendi toplumsal medya hesaplarınızda aktif olarak kullanabilir veya story reklamları verebilirsiniz. Dönüşümlerinizi çok yükseltebilecek bu özellik bu aralar oldukça popüler.

    Aktif olmayı ihmal etmeyin!
    Toplumsal medyada kullanıcılar takip etmiş olduğu sayfaları artık özenle seçiyor. Bir süre paylaşım yapmayan bir hesabı takipten kolayca çıkabiliyor. Takipçi kaybetmemek için etken olmak çok önemli. Haftada minimum 3 paylaşım, takipçilerinize aktif olduğunuzu göstermek için yeterlidir. Ek olarak sabah 10 suları sosyal medya hesaplarının maksimum kontrol edildiği saatler olarak bilinmekte. Bu saatlerde yapacağınız paylaşımların etkileşiminin daha yüksek olacağını ihmal etmeyin!

    Güncel olun!
    Modası geçmiş konular hakkında paylaşım yapmanız o mevzuya hala örutubet verdiğinizi değil, demode olduğunuzu düşündürecektir. Aylar önce bitmiş Dünya Kupası hakkında meydana getirdiğinız bir paylaşım bugün aynı etkiyi göstermeyebilir. Bugün trend olan mevzularda üreteceğiniz özgün içerikler daha çok paylaşılır ve daha çok takipçi kazanmanızı sağlar.

    Etkileşime Girmekten Kaçınmayın!
    Toplumsal medyada biroldukça kullanıcı takip etmiş olduğu kişilerle yada sayfalarla iletişime geçmeye çalışıyor. Gerek yaptığı yorumlarla, gerek gönderdiği özel mesajlarla… Siz de takipçilerinize bir kulak verirseniz, onları dinlediğinizi ve önemsediğinizi gösterirseniz sayfanıza olan bağlılıkları artacak ve paylaştıklarınız daha çok kişiye daha etkili şekilde ulaşacaktır. Bunu tüm takipçilerinize tek tek yanıt vermek yerine takipçilerinizin yorumlarını okuduğunuz bir video çekerek veya takipçilerinizden gelenleri paylaşarak da yapabilirsiniz. Bu etkileşim dönüşümlerinizi katlayarak artıracaktır.

    Yeni Trendlere Ayak Uydurun!
    Toplumsal medyada bir akımın popüler olması da eski modaya dönmesi de oldukca hızlı gerçekleşiyor.  Sosyal medya trendlerini takip etmek ve yeni trendlere uygun paylaşımlar yapmak daha çok takipçi kazanmanıza ve daha çok kişiye ulaşmanızı sağlayabilir. Yeni trendlerden haberdar olmak için takipçilerinizin paylaştıklarını ve takip ettiği sayfaları her süre izlemeniz gerekebilir.

    Hangi toplumsal Medya Platformunun Size Daha Uygun olduğunu Bilin
    Her sosyal medya platformununda aynı içerikler paylaşılamıyor. Örneğin Instagram’da 1 dakikadan daha uzun video paylaşamazken, facebook ve LinkedIn uzun videolar paylaşmayı destekler. Ek olarak hitap ettiğiniz hedef kitlenin hangi toplumsal medya platformunu çoğunlukla kullandığını bilmelisiniz. Eğer hitap ettiğiniz kitle iş dünyasında aktif insanlarsa Instagram yerine LinkedIn daha doğru bir tercih olacaktır. Doğru toplumsal medya platformunda paylaşım yapmazsanız hitap ettiğiniz hedef kitleye ulaşamayabilirsiniz.

    Bir İçerik Havuzu ve İçerik Planı Oluşturun
    Paylaşacağınız içerikleri önceden hazırlayıp bir içerik planı dahilinde paylaşmanız sizi zamansızlıktan ve plansızlıktan kurtarmış olur. Aynı gün içinde onlarca paylaşım yapmak da uzun aralıklarla seyrek paylaşımlar yapmak da takipçi kaybetmenize sebep olabilir. Ayrıca gecenin geç saatlerinde yaptığınız paylaşımlar da biroldukça takipçiniz tarafından görülmeyebilir. Bir içerik havuzu ve içerik planı sizi bu benzer biçimde sorunlardan kurtarabilir.

    Tüm Araçları Kullanın!
    Sosyal medya için görsel içerik üretmenize yardımcı olabilecek Canva, Spark Post gibi araçlar daha hızlı içerik üretmenize yardımcı olabilir. Ek olarak görsel çeşitliliği ve özgün tasarımlar yapmanıza olanak sağlayan editör özelliğiyle göze hoş, özgün içerikleri çabucak paylaşabilirsiniz. Ayrıca Hootsuite, Buffer, Everypost şeklinde paylaşım çalgılarıyla içeriklerinizi zamanlayabilir ve dilediğiniz zamanda otomatik olarak paylaşılmasını sağlayabilirsiniz. Böylelikle sosyal medyaya vakit ayıramayacağınız zamanlarda da hesaplarınız etken kalmış olur.

  • blog

    SOSYAL MEDYA REKLAM AJANSLARI

    Gelişen teknoloji ve yaşam şartlarındaki değişimler tüm dünyada internet odaklı bir yaşamı zorunlu kılmaya başlamıştır. Sosyalleşmenin neredeyse internet üzerinden olduğu günümüzde ticaret hayatı da internet üzerinden gerçekleştirilmektedir. Özellikle sosyal medya kanallarının gelişmesi ürün ve hizmet satışı gerçekleştiren firma ve kişiler için sosyal medya kullanımını zorunlu kılmıştır. Twitter, instagram ve facebook gibi sosyal medya hesapları son zamanlarda pazarlama ve tanıtımda önemli bir yere sahip olmuştur. Bu nedenle firmalar sosyal medya çalışmalarına önem vermeye başlamıştır. Bu durum da firmalar için zamanla bir zorunluk haline gelmeye başlamıştır. Bu da profesyonel bir ihtiyaç doğurduğu için firmalar, bu alanda hizmet veren firmalar ile çalışmaya başlamıştır. Bu sebeplerden dolayı zamanla sosyal medya reklam ajansı hizmeti veren firmaların yaygınlaşması da kaçınılmaz olmuştur.

     

    Genel Olarak Sosyal Medya Ajansı Nedir?
    Sosyal medya ajansı genel olarak sosyal medya hesaplarının profesyonel bir şekilde yönetmek için hizmet sunan firmalara verilen genel bir addır. Ne kadar aktif bilgisayar kullanan herkes bu işi yapabileceğini iddia etse de bu alanda eğitim alan profesyoneller tarafından yapılması gereken bir hizmettir. Çünkü verilecek olan hizmet, kurumların marka değerini artırmak adına yapılan önemli bir hizmettir.
    Sosyal medya danışmanlığı işletmelerin müşterilerine ulaşmasını sağlayan güçlü bir aracıdır. Bu firmalar sayesinde işletmeler hedef kitlelerine kolay yoldan ulaşabilirken ayrıca işletmeler rakiplerine karşı bir adım önde olmaktadır. Bu firmalar, Pinterest, Youtube, Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal mecralar aracılığı ile kurumların ve markalarının hedef kitleleri ile doğrudan etkileşim halinde olmalarını sağlamaktadır. 

    Sosyal Medya Ajansı Ne Yapar?
    Sosyal medyanın her geçen gün yaygınlaşması, kurum ve markaların hedef kitleleri ile birebir etkileşim içinde olmasını sağlamıştır. Bu duruma bağlı olarak da sosyal medya ajansları yaygınlaşmıştır. Peki bahsedilen bu sosyal medya ajansı ne yapar? Öncelikle sosyal medya ajansı firmaların kurumsal kimlik kazanmaları adına instagram, twitter ve facebook gibi sosyal medya kalanlarını düzenleyen firmalardır. Markanın tanıtımı için çalışan bu firmalar, kurumsal bir kimlik kazanılması adına gerekli çalışmaları yapmaktadır. Bu çalışmalar müşterilerin istedikleri göz önünde bulundurularak yapılan ilgi çekici tasarımsal çalışmalardır. Sosyal medya ajanlarının verdikleri hizmetleri genel olarak sıralamak gerektiğinde ise;
    Sosyal medya ajanları, firmaların ve kişilerin markalarını dijital kanallarda yer edinmesi için çalışmalar yapar.
    Dijital kanallar aracılığı ile markanın tanıtımını ön plana çıkartacak satış artırıcı kampanya gibi çalışmalar yapar ve bu kampanyaları yürütür.
    Markanın büyümesi ve hedef kitlesine ulaşması için analiz ve ölçümlemeler yapar.
    Firmanın müşterisi ile iletişimini her an dinamik olacağı özel bir dil geliştirerek aktif bir çalışma yürütür.
    Twitter, instagram, facebook, pinterest, linkedin, blog gibi sosyal mecraların kurum ve marka tanıtımı için aktif olarak kullanır.
    Firmanın kendi yapısına uygun internet reklamları yaparak dijital mecralarda firmayı ön plana çıkaracak özel düzenlemeler yapar.
    Yaşanabilecek kriz durumlarına karşın önlemler alır ve süreci kontrol altında tutma adına çalışmalar yürütür.

    Sosyal Medya Danışmanlık Hizmetini Kimler Almalıdır?
    Günümüzde sosyal medya kanaları yediden yetmişe herkes tarafından kullanılmaktadır. Bu nedenle birçok sektör de faaliyetlerini sosyal medya kanalları üzerinden yapmaya başlamıştır. Hedeflenen kitle ile hem etkileşim içinde olmak hem de satılacak ürüne ulaşmanın kolay olması nedeniyle bu kanallar artık tv reklamlarının ve gazete tanıtımlarının yerini almıştır. Sosyal medya danışmanlığı yapan firmalar ile çalışmak neredeyse bir zorunluluk haline gelmiştir. Özellikle markalarının tanınırlığını artırmak isteyen firmalar, piyasaya yeni giriş yapan firmalar, takipçi sayılarını artırmak isteyen kişiler ya da firmalar, e- ticaret hizmeti yapan işletmeler ve kişiler bu kanalları kullanarak satış hacimlerini artırmak istemektedir.

    Sosyal Medya Yönetimi Süreci Nasıl İşlemektedir?
    Sosyal medya danışmanlığı yapan firmalar, bu süreci belirli bir plan dahilinde yürütmektedir. Belirledikleri stratejiler doğrultusunda hizmet sunan firmaların genel olarak yönettikleri hususlar ise;
    Marka analizi yaparak firmaların hedef kitlesine hizmet etmektedir. Firmanın rakiplerini inceleyerek dijital görünürlüğü kazanılması için çalışmalar yapmaktadır
    Belirledikleri stratejileri doğrultusunda Instagram, YouTube, Adwords, Facebook, Twitter vb. Kanallardan hangilerini kullanacağı gibi çalışmalar yapmaktadır. Bu doğrultuda bu kanallarda yapılacak kampanyalar için ön hazırlık süreçleri belirlenmektedir. Takipçi sayısının artması ve sosyal medya kanallarındaki yoğunluğun artması için çalışmalar yapmaktadır.
    Özgün, firmanın özeliklerine uygun video ve fotoğraf hazırlamaktadır ve planlama dahilinde fotoğraf ve video çekimi tekrarlamaktadır.
    Grafik tasarım, metin yazıları, etiketleme, intro, logo, kurgu ve montaj çalışmaları yapılır.
    Müşteri ile etkileşim ve takipçi sayılarını konu alan analiz ve raporlama çalışmaları yapılmaktadır. Bu çalışmaların ışığında nasıl bir strateji belirleneceği üzerinde durulacaktır.

    Firmalar ve Kişiler Sosyal Medya Ajanları Seçimi Yaparken Nelere Dikkat Etmelidir?
    Kişiler ya da kurumlar sosyal medya ajansı tercihi yaparken genel olarak bazı hususlara dikkat etmesi gerekmektedir. Öncellikle üniversitelerin iletişim fakültelerinden mezun olan bir kadro ile çalışıp çalışmadığı öğrenilmelidir. Ayrıca geleneksel reklamcılık kriterlerini sosyal medya mecralarında da etkili kullanılıp kullanılmadığı araştırılmalıdır. Etik değerler, reklam dili ve hedef kitleyi ön plana alan çalışmalar yapılıp yapılmadığı öğrenilmelidir. Video, fotoğraf ve grafik tasarımı konusunda gerekli donanıma sahip olunup olunmadığı öğrenilmelidir. Geçerli alt yapılarının nitelikli bir hizmet sunmaya yeterli olup olmadığı araştırılmalıdır. Reklam kampanyaları konusunda sosyal medya kanallarının nasıl yürütüldüğü araştırılmalıdır. Daha önce dijital reklam konusunda hangi teknikler kullanılarak hizmet verildiği öğrenilmelidir. Yasal hususları göz önünde bulundurarak hizmet verilip verilmediği araştırılmalıdır.

    Sosyal Medya Yönetimi Fiyatları Nedir?
    Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de internet kullanımı günden güne artmaktadır. Bu nedenle ticarette de satış stratejilerinde sosyal medya odaklı bir farklılaşma söz konusudur. Geleneksel reklamların ve pazarlamaların yerini günden güne sosyal medya kanalları ön planda tutan reklam ve pazarlama teknikleri almıştır. Çünkü insanlar neredeyse günlük 7-8 saatlerini sosyal mecralarda geçirmeye başlamışlardır. Bunlardan dolayı bu alanda hizmet veren firmalar çoğalmış ve verilen hizmetin niteliğine göre fiyat farklılaşması söz konusu olmuştur.

    Sosyal Medya Yönetimi Fiyatları
    Sosyal medya reklam ajansı hizmeti veren firmalar, verdikleri hizmetlerin farklılığına göre farklı fiyat politikalarına göre hizmet sunmaktadır. Bu ajansların faaliyet tarihi çok eski olmasa da duyulan ihtiyaca göre günden güne sayıları artmıştır. Bu nedenle piyasada farklı uygulamalarla hizmet sunan pek çok ajans bulunmaktadır. Genel olarak fiyatlara baktığımızda ise 300 TL'ye de hizmet veren firma bulunabilirken 10000 TL gibi rakamlara da hizmet veren firmalar bulunmaktadır. Tabi ki bu fiyatların bu şekilde olmasının sebebi işin niteliğidir.

    Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
    Sosyal medya yönetimi profesyonel bir şekilde verilmesi gereken hizmetlerden biridir. Bu firmaların, işletmelerin ve kişilerin hedef kitlelerini ve ürünlerinin özelliklerini baz alarak kaliteli ve donanımlı bir hizmet vermesi gerekmektedir. Firmamız da profesyonel ve deneyimli ekibi ile beraber gelişen sosyal mecraları baz alarak kaliteli ve etkili bir sosyal medya ajansı hizmeti vermektedir. Paketler dahilinde analiz, planlama, strateji, çekim, yönetim gibi temel hususları ön planda tutan hizmetler vermektedir. Fiyat politikamız da talep ettiğiniz hizmetin niteliğine göre farklılık göstermektedir. Siz de etkili bir sosyal medya hizmeti için bizim ile çalışabilirsiniz. Detaylı bilgi için web sitemizde yer alan iletişim kanallarından bize ulaşabilirsiniz.

  • blog

    NEDEN REKLAMCILIK SEKTÖRÜ?

    Günümüzün en önemli mesleklerinden biri reklamcılıktır.Reklam mevcud işinizin daha üst seviyeye taşınması ve markanızın herkes tarafından tanınması için oldukça önemlidir. çağın gözde mesleklerinden biri olan reklamcılık da neden reklamcılık yapılmalı sorusunun basit fakat çok etkili cevapları vardır. Reklamcılık faaliyetlerinin en önemli aşamalarından biri hedef kitlenizin sizi daha iyi tanımasıdır. Reklamcılık faaliyetleri ile birlikte tüketicinizin aklında kalmanız konusunda güvence verilebilir.

    Reklamcılık
    Tüketicinin değişen istek ve beklentileri karşısında her geçen gün reklamcılık faaliyetleri de değişmektedir. Günümüzde reklam faaliyetleri mal ve hizmetlerin, satış ve karlılık oranını arttırmak için çeşitli neden ve yollarla yapılmaktadır.

    Niçin reklamcılık sorusunun cevapları içinde en önemlileri şunlardır;
    Hizmeti yapılacak ürün hakkında bilgi vermek,
    Hizmeti meydana getirilen ve yapılacak olan ürünlerin marka haline gelmesini sağlamak
    Mal üzerinde tüketicinin fikir kalitesini güçlendirmek
    Satışı meydana getirilen yada yapılacak olan ürünün kalitesinin herkes tarafınca tanınmasını sağlamak
    ürünün pazarının muayyen bir bölümü üzerinde ayrımındalık kurmak
    Malın müşterinin ihtiyaçlarına cevap vereceğinin bilgisinin verilmesi ismina reklamcılık faaliyetleri yapılmaktadır.

    Bir markanın satış ve pazarlamasının olması reklam faaliyetleri ile bir arada yürür.Reklamfaaliyetlerinin olmadığı bir satış periyodu işe yaramayacak, marketing sürecinden müspet bir sonuç alınmayacaktır. Satış ve pazarlama alanındaki faaliyetlerde en önemli reklam yapma nedenleri şunlardır;
    Tüketicinin dikkatini öncelikle işletmenin varlığına çekmek hedeflenir. Tüketicinin işletmeyi tanıması çok önemlidir.
     Tüketicilerin işletmenin ürettiği mal ve hizmetleri bir kez denemesini sağlamak reklamcılık faaliyetlerinin en önemli amacıdır. ürün kaliteliyse bir kere denen ürün müşteri tarafından vazgeçilmez hale gelecektir.
     ürünün satışını tüketici işletme ile tanışmadan sağlamak. Işletme ile tanışmadan satılan ürün reklamcılık faaliyetleri başarılı tamamlanmış bir üründür.
    Satış ve pazarlamada en önemli reklamcılık unsuru tüketici üzerinde güven duygusu yaratmaktır. Tüketici markaya ve ürüne güvenmelidir.
    Gelişmeye ve artan rekabete ayak uydurulduğunu tüketiciye duyurmak marka için oldukca önemlidir. çağın peşinde kalan bir marka tüketici tarafınca tercih edilmeyecektir.

___ Bağlantılar ___