DOÇENT
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
" Çevrim içi öğrenme ortamlarında dijital kavram haritalarının öğrencilerin başarılarına ve kaybolmalarına etkisi "
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (DR)
" Öğretim tasarımı alanına yönelik bulanık küme tabanlı bir web ansiklopedisi uygulaması ve uygulamanın kullanılabilirliği "
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
GAZİ ÜNİVERSİTESİ GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Sevgili Öğrenciler,
Bu hafta 18.10.2024 Cuma günü yapılacak dersimizi bir sempozyuma katılacağımdan dolayı gerçekleştiremeyeceğiz. Telafi dersimizi gelecek hafta 25.10.2024 Cuma günü 08:30’da E Blok 11 nolu derslikte yapacağız.
Görüşmek üzere, sevgiler.
Sevgili Öğrenciler,
Bu hafta 18.10.2024 Cuma günü yapılacak dersimizi bir sempozyuma katılacağımdan dolayı gerçekleştiremeyeceğiz. Telafi dersimizi gelecek hafta 25.10.2024 Cuma günü 13:30’da öğretim üyesi odasında yapacağız.
Görüşmek üzere, sevgiler.
Adı: İhtiyaca uygun veri toplanmasına yönelik mobil ve web tabanlı sistemin geliştirilmesi
Konusu: - Görevi: YürütücüAdı: Üniversite Ve Bölüm Tercihine Yönelik Çok Boyutlu Bir Öneri Sisteminin Tasarlanması, Geliştirilmesi Ve Değerlendirilmesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Öğretim Elemanlarının Çevrimiçi Eğitim Verme Yetkinliklerinin Geliştirilmesi: Yenilikçi Bir Çevrimiçi Açık Dersin Tasarlanması Ve Değerlendirilmesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Evli Bireylerin Evliliklerinin Güçlendirilmesine Yönelik Bir Mobil Uygulama Geliştirilmesi
Konusu: Projenin konusu, evli bireylerin kendi evlilikleri hakkında aldıkları geri bildirimler doğrultusunda evlilik doyumlarını/uyumlarını etkileyen unsurlara ilişkin farkındalık kazanmalarını sağlamak ve böylece evliliklerini güçlendirebilecekleri bir uygulama (mobil) geliştirmektir. Görevi: AraştırmacıAdı: YABANCI DİL ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL YETERLİLİKLERİNİN ARTIRILMASINA YÖNELİK EĞİTİM
Konusu: YABANCI DİL ÖĞRETMEN ADAYLARININ DİJİTAL YETERLİLİKLERİNİN ARTIRILMASINA YÖNELİK EĞİTİM Görevi: EğitmenAdı: Akreditasyon Başvuru Sistemi
Konusu: Üniversitelerin kurum bazında akreditasyon süreçleri YÖKAK Kalite Güvencesi Yönetim Bilgi Sistemi üzerinden yapılmaktadır. Buna karşın, üniversitelerde bulunan fakülteler YÖK tarafından yetkilendirilen kuruluşlara başvuru yapmaktadırlar. Hali hazırda yetkili kuruluşlar başvuru süreçlerini yazılı belgeler veya bulut sistemleri üzerinden gerçekleştirmeye çalışmaktadırlar. Bu durumda, başvuru süreçlerinin elle kontrolü gerekmekte ve başvuru süreçleri sistematik olmayan bir şekilde ilerlemektedir. Bu projenin amacı, kurumlardaki fakültelerin akredite olmaları sürecinde başvurularını ilgili kuruluşlara yapabilecekleri web tabanlı bir uygulamanın geliştirilmesidir. Görevi: YürütücüAdı: Bilim ve Sanat Merkezleri Etkinlik Tabanlı Yapay Zeka Uygulamaları ve Çerçeve Programının Hazırlanması
Konusu: Bilim ve Sanat Merkezleri Etkinlik Tabanlı Yapay Zeka Uygulamaları ve Çerçeve Programının Hazırlanması Görevi: AraştırmacıAdı: Ebeveynlerin Dijital Ebeveynlik Yeterliklerinin Artırılmasına Yönelik Bir Öneri Sisteminin Geliştirilmesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Çoktan Seçmeli Testlerde Test Güvenliğini Arttıran ve Kısmi Puanlama Sağlayan Çevrimiçi Sınav Sisteminin Geliştirilmesi
Konusu: Çevrimiçi ortamlarda gözetimsiz bir şekilde uygulanan sınavlar için soruların ve cevapların öğrenciler arasında paylaşılması test güvenliğini tehdit eden, güvenirlik ve geçerliği düşüren bir sorundur. Soruların geniş soru havuzlarından seçilmesi, soru ve seçeneklerin yerlerinin karıştırılması gibi işlemler pratik ve kalıcı çözümler sağlayamamaktadır. Öte yandan, sıklıkla kullanılan çoktan seçmeli testler 1-0 şeklinde puanlandıkları takdirde kısmi bilgiyi ölçmede yetersiz kalmaktadır.Bu projenin temel amacı, aynı soru kökü için alternatif doğru cevaplar ve çeldiriciler içeren çoktan seçmeli test maddelerinin uygulanmasına imkân tanıyan bir sistem geliştirmektir. Bu sistem aynı zamanda, bilgi düzeyi soruyu doğru cevaplamaya yetmeyen fakat en az bir çeldirici eleyebilen öğrencilerin de tespit edilmesini sağlayacaktır. Bu sayede bilginin eksikliği, yokluğu, kısmi veya tam kavram yanılgısı arasında ayrım yapılabilecektir. Böylece öğrencilere daha etkili geribildirimler sağlanabilecek salgın döneminde geri kalınan konular daha iyi tespit edilebilecek ve telafi programları geliştirilebilecektir.Projenin temel çıktısı, hemen hemen tüm ÖYS’lerde standart sayılabilecek sınav modüllerinin yetersiz kaldığı bazı noktalarda çözümler sunan ve kısmi bilginin ölçülmesini sağlayan bir sınav sistemidir. Bu sistem, kullanmak isteyen herkesin erişimine açılacaktır. Eğitimciler, çok geniş soru havuzlarına ihtiyaç duymadan daha güvenli testler uygulayabileceklerdir. Elde edilen detaylı ölçümlere dayalı olarak da öğrencilerinin öğrenme eksiklerini gidermek amacıyla ek etkinlikler planlayabileceklerdir. Böylece, uzaktan eğitimle sürdürülen öğretim programlarının amacına ulaşmasına katkı sağlanacaktır. Bir öğretim programının amacına ulaşması, kısa-orta-uzun vadede bireysel ve ulusal fayda sağlayan bir husustur. Görevi: AraştırmacıAdı: Dış Kalite Kontrol Programlarının İşletilmesi İçin Web Tabanlı Bir Yazılım Uygulama Geliştirilmesi
Konusu: - Görevi: YürütücüAdı: Design of Curriculum for Pre-school Teachers Who Work in Inclusive Classroom Settings” projesinde öğretmenlerin mesleki gelişimi için geliştirilen bir öğrenme yönetim sistemiyazılımını konu alan ”Küçük ve Orta Büyüklükte Öğrenme Toplulukları İcin Uzaktan Eğitim YönetimSistemi Yazılımı Geliştirilmesi” alt projesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Öğrenme Analitiği Göstergelerini Raporlayan Açık Erişimli Çevrimiçi Bir Öğrenme Platformunun Geliştirilmesi Ve Değerlendirilmesi
Konusu: Bu projenin amacı, araştırmacıların teknik beceriye sahip olmaksızın pratik bir şekilde kullanabilecekleri öğrenme analitiği göstergelerini hesaplayan ve raporlayan açık erişimli çevrimiçi bir öğrenme platformunun geliştirilmesi ve değerlendirilmesidir. Görevi: AraştırmacıAdı: Somut ve Teknoloji Destekli Öğrenme Araçlarının İlkokulda Basamak Değeri Kavramını Geliştirmedeki Etkisi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Değerler Eğitiminde Dijital Hikaye Kullanımı
Konusu: Projenin amacı sınıf öğretmenlerine, değerler eğitimi süreçlerinde kullanmaya yönelik olarak dijital hikaye kavramı hakkında bilgi vermek, dijital hikaye hazırlama programlarını tanıtmak, dijital hikaye oluşturmak için kullanılabilecek temel program bilgisi ve eğitimini vermek, sınıf içi değerler eğitiminde kullanılabilecek örnek dijital hikayeler hazırlamak ve uygulama örneklerini paylaşmaktır. Eğitimin hedef kitlesini, Nevşehir İlinde görev yapan ve eğitime gönüllülük esası ile katılacak ilkokul öğretmenleri oluşturmaktadır. Eğitimin süresi 10 gün ve katılımcı sayısı 30 olarak planlanmıştır. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitim Bölümü bilgisayar sınıflarında verilecek olan eğitimde değer kavramı, değerlerin sınıflandırılması, değerlerin öğretimi, değerlerin öğretimine ilişkin kazanımlar, hikayelerin eğitimde kullanımı, dijital hikaye kavramı ve eğitimde kullanımı, dijital hikaye hazırlama aşamaları, dijital hikaye hazırlamada kullanılacak ses-görüntü ve video işleme programları ve dijital hikaye hazırlama yazılımları hakkında eğitim verilecektir. Projeye katılan öğretmenlerden Hayat Bilgisi dersi temalarında yer alan değerlerin kazanımına yönelik dijital hikayeler hazırlamaları istenecek ve bu hikayeler “Dijital Hikayeler için Dereceli Değerlendirme Ölçeği” bağlamında değerlendirilecek ve katılımcılara dönütler verilecektir. Hazırlanan dijital hikayeler, kurulacak web sitesinde ve açılacak YouTube kanalında yayınlanarak ilgili tüm öğretmenlerin kullanımına sunulacaktır. Görevi: UzmanAdı: ”Design of Curriculum for Teachers and other Professionals Working for Individuals with Intellectual Disabilities” projesinin alt projesi olan ”Özel Eğitimde Çalışan Öğretmenler ve Diğer Uzmanlar için Öğrenme Yönetim Sistemi Geliştirilmesi”
Konusu: öğrenme yönetim sistemi geliştirilmesi Görevi: AraştırmacıAdı: ”Dinamik Uyarlanabilir Eğitsel BirHiper Ortamın, Öğrencilerin Bu Ortamdaki Davranışları Modellenerek Tasarlanması,Uygulanması ve Değerlendirilmesi
Konusu: - Görevi: BursiyerAdı: G Ü Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türk Eğitim Bilimleri dergisinin tüm iş süreçlerinin çevrimiçi ortama aktarılmasını sağlayacak yazılım projesi
Konusu: Çevrimiçi dergi süreçleri Görevi: AraştırmacıNEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ
DOÇ. DR. ŞEYHMUS AYDOĞDU ( YÖK Araştırmacı ID: 255106 )
Santral: 0384 228 1000 Dâhilî: 21063
Açık İş Adresi: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi 148 Nolu Oda Merkez/NEVŞEHİR