DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK-MİMARLIK FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR ÜNİVERSİTESİ AVANOS MESLEK YÜKSEKOKULU
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ REKTÖRLÜK
" Kümelenmiş protein dizileri kullanarak yapısal özellik tahmini yapan yöntemlere özellik vektörü tasarlamak "
KIRIKKALE ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ (DR)
" Gazi üniversitesi öğrenci profili "
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ BİLGİSAYAR VE ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
MERSİN ÜNİVERSİTESİ MÜHENDİSLİK FAKÜLTESİ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ BÖLÜMÜ BİLGİSAYAR MÜHENDİSLİĞİ PR.
Adı: Kodla Çöz ile Görev Bazlı Kodlama Eğitimi, TÜBİTAK 2209-A, Proje Başvuru No: 1919B012203365, 2022/1. Dönem.
Konusu: Türkiye nüfusunun %15,2'sini genç nüfus oluşturmaktadır. Ancak teknolojiye erişim açısından, bu öğrencilerin öğrenme ortamı önemli eşitsizlikleri de beraberinde barındırmaktadır. Eğitim, nitelikli insan gücünün yetiştirilmesinde ve toplumun gelişmesinde temel bir role sahiptir. Verimli insan gücü ise ancak fırsatlar eşit olduğunda ortaya çıkmaktadır. Dolayısıyla günümüz dünyasında eğitim olanakları herkesin eşit erişebileceği şekilde yapılandırılmalıdır. Bu sayede bireylerin ve toplumların yaşam için gerekli donatılarla donatıldığı, sürdürülebilir bir kalkınma için uygun bir eğitim imkânı sağlanmış olacaktır. Bu çalışmaya konu olan projenin amacı kodlama ve algoritma bilgisini öğrenmek isteyen herkesin teorik ve pratik bilgisini pekiştirmesini sağlayacak yaratıcı ve eğlenceli görev bazlı algoritmik sorular ile kodlama problemlerini çözebilecekleri Türkçe, ücretsiz bir web sitesinin eksikliğini gidermeyi amaçlamaktır. Bu amacı gerçekleştirebilmek için proje, kod düzenleyici kullanılarak doğrudan çevrimiçi olarak kullanıcıların herhangi bir program kurmasına gerek kalmadan kendi başına tamamlayabileceği algoritmik problemlerin bir listesini sağlayacaktır. Bu projenin hayata geçirilmesindeki temel motivasyon, programlama öğrenmek isteyen kişilerin, temiz kod yazma teknikleri gibi konularda kendini geliştirebileceği ve pratik yapabileceği, anadilde içerik sunan, görev bazlı bir kodlama ortamı sunacak olmasıdır. Proje süresinin bitiminde hayata geçirilecek olan web sitesinin kaliteli ve güncel içeriği ile nitelikli eğitime katkı sağlaması ve eğitimdeki eşitsizliklerin önüne geçebilecek çabalara bir nebze de olsa katkı sağlayacağı düşünülmektedir. Bu çalışmada, kullanıcıların gelişmiş algoritma problemlerini çözmelerine olanak tanıyan, görev bazlı bir web sitesi tanıtılmaktadır. Fomantic-UI ve jQuery gibi teknolojiler kullanılarak, dinamik ve kullanıcı dostu bir ön yüz tasarlanmıştır. PostgreSQL ve Spring Framework ile güçlendirilmiş bir arka yüz oluşturulmuş, kullanıcı bilgilerinin güvenliği sağlanarak, kayıt ve gelişim takibi imkânı sunulmuştur. Çeşitli programlama dilleri için genel ve dile özel algoritma soruları hazırlanmış, kodların test edilmesi ve geri bildirim sağlanması için sistem entegre edilmiştir. Performans izleme ve yönetim için Grafana, Prometheus ve Docker gibi araçlar kullanılmıştır. Bu çok katmanlı mimari yaklaşımı, projenin sürdürülebilirliğini ve etkinliğini artırırken, aynı zamanda öğrenme süreçlerini de interaktif ve verimli bir hale getirmeyi amaçlamaktadır. Görevi: DanışmanAdı: Zenginleştirilmiş Öznitelikler ve Makine Öğrenmesi Yöntemleriyle Protein Yerel Yapı Tahmini
Konusu: Zenginleştirilmiş yeni profil matrisleri geliştirilerek, bu matrislerin bir boyutlu yapı tahmini yöntemlerinde kullanılması için ikincil yapı, dihedral açı sınıfı ve çözücü erişilirlik tahmini ve parçacık seçimi yapan modellerin eğitilmesi. Görevi: BursiyerAdı: Oral Culture Bridge Between the Past and the Future
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: LEONARDO DA VINCI PARTNERSHIP
Konusu: MICROCONTROLLER APLICATIONS IN VOCATIONAL EDUCATION Görevi: Proje KoordinatörüYAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ
TÜBİTAK, TÜRKİYEYAYIN TEŞVİK ÖDÜLÜ
TÜBİTAK, TÜRKİYENEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ
DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ SEMA ATASEVER ( YÖK Araştırmacı ID: 40206 )
Santral: 0384 228 1000 Dâhilî: 15035 (Mühendislik Mim. Fak.)