AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ
Name: Mobil destekli dil öğrenme uygulamalarının kullanıcılarına sunduğu fırsatlar: Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi çerçevesinde bir değerlendirme
Subject: Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinde akıllı telefonlar, bilgisayarlar veya diğer aletlerden yararlanabilmektedir. Günümüzde yaşanan hızlı dijitalleşme ile birlikte öğrenme sürecinde bu aletlerin kullanımı giderek yaygınlaşmıştır. Bu gelişmeler hayatımıza mobil öğrenme olarak adlandırılan yeni bir öğrenme yolunu sokmuştur. Mobil bir cihazla öğrenmeye katılmanın iki ana yolu bulunmaktadır. Bunlardan ilki, genel bir web tarayıcısının kullanılmasını içerir. İkincisi ise, çevrimiçi uygulama mağazalarından indirilebilen ve uygulama adı verilen özel, tek amaçlı yazılım kullanılmasını şeklinde gerçekleşmektedir. İşte bu bağlamda akıllı telefonlar, tabletler gibi dijital araçlarla çevrimiçi mağazalardan indirilebilen ve dil öğreniminde yararlanılabilen uygulamalar mobil destekli dil öğrenme uygulamaları olarak anılmaktadır. Kullanıcılarına yabancı dil olarak Türkçe öğrenme fırsatı sunan birçok mobil destekli dil öğrenme uygulaması bulunmaktadır. Teknolojide yaşanan hızlı değişimle birlikte günümüzde bu uygulamalarının kullanıcılarına sunduğu fırsatlar hızla değişmektedir. Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yararlanabilecekleri mobil destekli dil öğrenme uygulamalarının incelenerek bu uygulamaların kullanıcılarına sunduğu güncel fırsatları tespit etmektir. Böylece yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz konusu uygulamalardan hangi amaçlarla ve nasıl yararlanılabileceğine ilişkin çıkarımlarda bulunulması amaçlanmaktadır. Role: YürütücüName: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Öz Yeterlilik Algılarının Karşılaştırılması
Subject: Eğitim Role: Araştırmacı