Öğrenim Bilgisi

  • Lisans 2014

    AHİ EVRAN ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ TÜRKÇE EĞİTİMİ BÖLÜMÜ

2024-2025 Lisans Öğretmenlik Uygulaması
2024-2025 Lisans Eğitimde Araştırma Yöntemleri
2024-2025 Lisans Dil Bilgisi Öğretimi
2024-2025 Lisans Türk Dil Bilgisi 1
2024-2025 Lisans Topluma Hizmet Uygulamaları
2024-2025 Lisans Öğretmenlik Uygulaması
2024-2025 Lisans Akademik Yazma Becerileri
2024-2025 Lisans Eleştirel Okuma
2024-2025 Lisans Yaratıcı Yazma
2024-2025 Lisans Türk Dil Bilgisi 3
2023-2024 Lisans Compréhension et Expression Ecrite
2023-2024 Lisans İntroduction a la Linguistique
2023-2024 Lisans Compréhension et Expression Orale (Group B)
2023-2024 Lisans Compréhension et Expression Orale (Group A)
2023-2024 Lisans Comprehebsion et Expression Orale (Group B)
2023-2024 Lisans Comprehebsion et Expression Orale (Group A)
2022-2023 Lisans Comprehebsion et Expression Orale
2022-2023 Lisans Introduction a la Didact Turc
2022-2023 Lisans Grammaire de la Langue Turque
2021-2022 Lisans Öğretmenlik Uygulaması 1
2021-2022 Lisans Yaratıcı Yazma
2021-2022 Lisans Dil Bilgisi Öğretimi
2021-2022 Lisans Türk Dil Bilgisi 1
2021-2022 Lisans Türk Dil Bilgisi 3
2021-2022 Lisans Akademik Yazma Becerileri
2021-2022 Lisans Topluma Hizmet Uygulamaları
2024-2025 Yüksek Lisans Temel İstatistik Teknikleri
2024-2025 Yüksek Lisans Anabilim Dalı Semineri
2024-2025 Yüksek Lisans Türkçenin Kaynakları
2024-2025 Yüksek Lisans Bilimsel Araştırma Yöntemleri
2024-2025 Yüksek Lisans Temel İstatistik Teknikleri
2024-2025 Yüksek Lisans Bilimsel Araştırma Metotları
2024-2025 Yüksek Lisans Anabilim Dalı Semineri
2023-2024 Yüksek Lisans Linguistique Appliquee 1
2023-2024 Yüksek Lisans Études de thèse
2022-2023 Yüksek Lisans Phonologie Turque
2022-2023 Yüksek Lisans Histoire de la Culture et Arts Turque 2
2022-2023 Yüksek Lisans Didactique de Langue Turque

Filtrele:

Alfa ve Beta Kuşaklarına Türkçe Öğretimi

DEMİREL AHMET, 2025.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Eğitim Yayınevi, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-385-263-4

Süreç ve Tür Temelli Yazma Eğitimi

DEMİREL AHMET, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: PEGEM AKADEMİ, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-6829-92-3

Süreç ve Tür Temelli Yazma Eğitimi

KARATAY HALİT, DEMİREL AHMET, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: PEGEM AKADEMİ, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-6829-92-3

Türkçe Eğitimine Adanan Bir Ömür Dr. Asiye Duman’a Armağan

KARATAY HALİT,DEMİREL AHMET, 2020.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: PEGEM, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-7228-80-0

Türkçe Eğitimine Genel Bir Bakış

GÜN MESUT,DEMİREL AHMET, 2020.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: PEGEM AKADEMİ, TÜRKİYE. | ISBN: 9786257052085

Türkçe Öğretimi

GÜN MESUT,DEMİREL AHMET, 2019.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: NOBEL, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-7895-45-5

Middle schoolers’ book selection and reasons for discontinuing reading

KARATAY HALİT, TEZEL KADİR VEFA, DEMİREL AHMET, 2023

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: South African Journal of Education Cilt: 43 Sayı: 2 DOI: 10.15700/saje.v43n2a2076 ISSN: 0256-0100

Social network sites for book readers: The example of 1000Kitap, a Turkish social network

DEMİREL AHMET, 2023

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: Journal of Librarianship and Information Science Cilt: 55 Sayı: 4 DOI: 10.1177/09610006231154571 ISSN: 0961-0006

Ortaokullarda dil bilgisi öğretiminin uygulamadaki güncel durumu: Sorunlar devam ediyor mu?

DEMİREL AHMET, 2023

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Türk Eğitim Bilimleri Dergisi Cilt: 21 Sayı: 1 DOI: 10.37217/tebd.1125739 ISSN: 2459-1912

Türkçe eğitimi alanındaki yazma eğitimiyle ilgili lisansüstü tezler üzerine bir inceleme

DEMİREL AHMET, 2023

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Cilt: 25 Sayı: 3 DOI: 10.32709/akusosbil.1074129 ISSN: 1302-1265

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Web 2.0 araçlarının kültür aktarım aracı olarak kullanımına yönelik öğrenci görüşleri

DEMİREL AHMET, 2023

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi Cilt: - Sayı: 12 DOI: 10.51531/korkutataturkiyat.1348197 ISSN: 2687-5675

Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin gözüyle Türk dizi ve filmleri ile bunların Türkçe öğrenme sürecindeki rolü

DEMİREL AHMET, 2023

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: EKEV Akademi Dergisi Cilt: 27 Sayı: - DOI: 10.17753/sosekev.1345282 ISSN: 1301-6229

Okuma ve/veya dinleme alışkanlığının geliştirilmesinde yararlanılabilecek dijital araçlar: Kitap okurlarına ve/veya dinleyicilerine yönelik dijital uygulamalar

DEMİREL AHMET, 2022

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Korkut Ata Türkiyat Araştırmaları Dergisi Cilt: 2022 Sayı: 9 DOI: 10.51531/korkutataturkiyat.1207015 ISSN: 2687-5675

Türkçe öğretmeni adaylarının gözüyle yaratıcı yazma süreçlerini olumsuz etkileyen etmenler ve çözüm önerileri

DEMİREL AHMET, 2022

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi Cilt: 11 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 2147-0146

Dinleme becerisine ve bu becerinin ölçme-değerlendirmesine ilişkin Türkçe öğretmenlerinin görüş ve yaklaşımları

DÖLEK ONUR, DEMİREL AHMET, 2022

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Cilt: 28 Sayı: - DOI: 10.29000/rumelide.1132506 ISSN: 2148-7782

Yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin başarılarını etkileyen unsurlar üzerine öğretici görüşleri

DEMİREL AHMET, YALÇIN ÇİĞDEM, 2021

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: RumeliDE Dil ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi Cilt: 10 Sayı: - DOI: 10.29000/rumelide.1009035 ISSN: 2148-7782

Türkçe öğretmenlerinin duygu dışavurum tarzları üzerine bir inceleme

ŞENGÜL MURAT,DEMİREL AHMET, 2016

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt: 13 Sayı: 34 DOI: - ISSN: 1304-429X

The relationship between the digital literacy levels of Turkish language teacher candidates and their attitudes towards digital writing

ŞENGÜL MURAT, DEMİREL AHMET, 2022

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: International Journal of Education and Literacy Studies Cilt: 10 Sayı: 4 DOI: 10.7575/aiac.ijels.v.10n.4p.19 ISSN: 2202-9478

The effect of classroom debate activities on pre-service teachers’ argumentativeness

ŞENGÜL KÜBRA, DEMİREL AHMET, 2021

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Open Journal For Educational Research Cilt: 5 Sayı: 2 DOI: 10.32591/coas.ojer.0502.01119s ISSN: 2560-5313

Writing motivation sources of teacher candidates: A phenomenological study

DEMİREL AHMET, 2021

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Open Journal For Educational Research Cilt: 5 Sayı: 2 DOI: 10.32591/coas.ojer.0502.06193d ISSN: 2560-5313

An investigation of pre-service Turkish teachers’ attitudes toward digital writing

DEMİREL AHMET, ŞENGÜL MURAT, 2022

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: International Online Journal of Educational Sciences Cilt: 14 Sayı: 2 DOI: 10.15345/iojes.2022.02.020 ISSN: 1309-2707

4+1 Planlı yazma ve değerlendirme modeli çerçevesinde gerçekleştirilen hazırlıkların yazma sürecindeki işlevleri

DEMİREL AHMET, KARATAY HALİT, 2022

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: Ana Dili Eğitimi Dergisi Cilt: 10 Sayı: 1 DOI: 10.16916/aded.1003248 ISSN: 2147-6020

Öğretmen adaylarının yazma kaygıları ile yaratıcı yazma başarıları arasındaki ilişki üzerine bir inceleme

DEMİREL AHMET, 2019

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: İJLA (International Journal Of Language Academy) Cilt: 7 Sayı: 4 DOI: 10.29228/ijla.30174 ISSN: 2342-0251

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına bağlı kurumlarda ve ailelerinin yanında kalan ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algılarının karşılaştırılması

DEMİREL AHMET,ŞENGÜL MURAT, 2017

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Education Full Text (H. W. Wilson) Database Covarage List Yayın Yeri: Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 19 Sayı: 3 DOI: 10.17556/erziefd.303306 ISSN: 2148-7758

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde kültür aktarım araçları: Makale ve tezler üzerine bir inceleme

Yazar: DEMİREL AHMET

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: Ases IV. International Conference On Social Sciences Etkinklik Tarihi: 17.12.2022-29.07.2025 Ülke: TÜRKİYE

Yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde Web 2.0 araçlarının kültür aktarım aracı olarak kullanımına yönelik öğrenci görüşleri

Yazar: DEMİREL AHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Ases International Kayseri Scientific Research Conference Etkinklik Tarihi: 01.09.2023-03.09.2023 Ülke: TÜRKİYE

Konuşma kaygısının nedenleri ve bu kaygının giderilmesine ilişkin yapılan uygulamalara yönelik akademik araştırmaların incelenmesi

Yazar: DEMİREL AHMET

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: ııı. Uluslararası Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler Sempozyumu Etkinklik Tarihi: 25.06.2019-27.06.2019 Ülke: -

Dinleme stratejileri ve bu stratejilerin kullanımına yönelik etkinlikler

Yazarlar: DEMİREL AHMET,KURUDAYIOĞLU MEHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: X. Uluslararası Eğitim Araştırmaları Birliği Kongresi Etkinklik Tarihi: 27.04.2018-30.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

Türkçe öğretim merkezlerinde yabancı dil olarak Türkçe öğrenen öğrencilerin sosyo-kültürel ve ekonomik sorunları: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi TÖMER örneği

Yazar: DEMİREL AHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Uluslararası Eğitim ve Değerler Sempozyumu(ISOEVA) Etkinklik Tarihi: 05.10.2017-08.10.2017 Ülke: TÜRKİYE

Ortaokul öğrencilerinin Türkçe dersi özyeterlik algıları üzerine bir inceleme

Yazarlar: DEMİREL AHMET,ŞENGÜL MURAT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı Etkinklik Tarihi: 28.09.2017-30.09.2017 Ülke: -

Suriyeli ortaokul öğrencilerinin öğrenci merkezli yabancı dil öğretim modeli tercihleri

Yazarlar: ŞENGÜL MURAT,DEMİREL AHMET

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 10. Uluslararası Türkçenin Eğitimi-Öğretimi Kurultayı Etkinklik Tarihi: 28.09.2017-30.09.2017 Ülke: -

  • Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 09.11.2024-29.07.2025  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: Mobil destekli dil öğrenme uygulamalarının kullanıcılarına sunduğu fırsatlar: Yabancı dil olarak Türkçe öğretimi çerçevesinde bir değerlendirme

    Konusu: Yabancı dil öğrenenler dil öğrenme sürecinde akıllı telefonlar, bilgisayarlar veya diğer aletlerden yararlanabilmektedir. Günümüzde yaşanan hızlı dijitalleşme ile birlikte öğrenme sürecinde bu aletlerin kullanımı giderek yaygınlaşmıştır. Bu gelişmeler hayatımıza mobil öğrenme olarak adlandırılan yeni bir öğrenme yolunu sokmuştur. Mobil bir cihazla öğrenmeye katılmanın iki ana yolu bulunmaktadır. Bunlardan ilki, genel bir web tarayıcısının kullanılmasını içerir. İkincisi ise, çevrimiçi uygulama mağazalarından indirilebilen ve uygulama adı verilen özel, tek amaçlı yazılım kullanılmasını şeklinde gerçekleşmektedir. İşte bu bağlamda akıllı telefonlar, tabletler gibi dijital araçlarla çevrimiçi mağazalardan indirilebilen ve dil öğreniminde yararlanılabilen uygulamalar mobil destekli dil öğrenme uygulamaları olarak anılmaktadır. Kullanıcılarına yabancı dil olarak Türkçe öğrenme fırsatı sunan birçok mobil destekli dil öğrenme uygulaması bulunmaktadır. Teknolojide yaşanan hızlı değişimle birlikte günümüzde bu uygulamalarının kullanıcılarına sunduğu fırsatlar hızla değişmektedir. Bu araştırmanın amacı yabancı dil olarak Türkçe öğrenenlerin yararlanabilecekleri mobil destekli dil öğrenme uygulamalarının incelenerek bu uygulamaların kullanıcılarına sunduğu güncel fırsatları tespit etmektir. Böylece yabancı dil olarak Türkçe öğretiminde söz konusu uygulamalardan hangi amaçlarla ve nasıl yararlanılabileceğine ilişkin çıkarımlarda bulunulması amaçlanmaktadır. Görevi: Yürütücü

  • Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 15.06.2016-19.06.2017  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığına Bağlı Kurumlarda ve Ailelerinin Yanında Kalan Ortaokul Öğrencilerinin Türkçe Öz Yeterlilik Algılarının Karşılaştırılması

    Konusu: Eğitim Görevi: Araştırmacı

___ Bağlantılar ___