Akademik Unvanlar

  • 2022

      DOÇENT

    NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

  • 2022 2014

      DOKTOR ÖĞRETİM ÜYESİ

    NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ

Öğrenim Bilgisi

  • Doktora 2012

    Periyodik sistemin öğretim sürecinde oluşan rasyonel bilginin üretimi, epistemolojisi ve metodolojisi  "

    GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ KİMYA EĞİTİMİ (DR) 

  • Yüksek Lisans 2005

    Kimya eğitimde aktif öğrenme ve uygulamaları  "

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ) 

  • Lisans Devam Ediyor

    ANADOLU ÜNİVERSİTESİ AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ SOSYOLOJİ BÖLÜMÜ SOSYOLOJİ PR. (AÇIKÖĞRETİM)

  • Lisans 2002

    HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM FAKÜLTESİ ORTAÖĞRETİM FEN VE MATEMATİK ALANLAR EĞİTİMİ BÖLÜMÜ KİMYA ÖĞRETMENLİĞİ PR. (5 YILLIK)

2015-2016 Lisans FBÖ 104-GENEL KİMYA II
2020-2021 Lisans FBÖ 423-FEN EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRME
2020-2021 Lisans FBÖ 304-BİLİMİN DOĞASI VE BİLİM TARİHİ
2020-2021 Lisans FBÖ 409-OKUL DENEYİMİ
2020-2021 Lisans FBÖ 404-ÖĞRETMENLİK UYGULMASI
2015-2016 Lisans FBÖ 154-GENEL KİMYA LABORATUVARI II
2020-2021 Lisans FBÖ 414-BİLİMİN DOĞASI VE FELFESİ
2020-2021 Lisans MB 510-ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
2020-2021 Lisans OSD-FBÖ BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2020-2021 Lisans MB 509-EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
2020-2021 Lisans FBEAE-501 KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ
2020-2021 Lisans FBEAE-103 KİMYA 1
2020-2021 Lisans FBEAE-104 KİMYA 2
2020-2021 Lisans GK 503-BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
2020-2021 Lisans FBEAE-207-KİMYA 3
2019-2020 Lisans FBÖ 414-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2017-2018 Lisans FBÖ 414-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2016-2017 Lisans FBÖ 314-TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
2014-2015 Lisans FBÖ 206-GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)
2014-2015 Lisans FBÖ 154-GENEL KİMYA LABORATUVARI II
2014-2015 Lisans FBÖ 104-GENEL KİMYA II
2014-2015 Lisans SÖ104A-GENEL KİMYA
2014-2015 Lisans SOS 106-FELSEFE
2014-2015 Lisans KİM 102-KİMYA II (MALZEME MÜHENDİSLİĞİ)
2014-2015 Lisans KİM 102-KİMYA II (ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ)
2014-2015 Lisans KİM 102-KİMYA II (GIDA MÜHENDİSLİĞİ)
2014-2015 Lisans FBÖ 103-GENEL KİMYA I
2014-2015 Lisans FBÖ 153-GENEL KİMYA LABORATUVARI I
2014-2015 Lisans FBÖ 205-GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
2014-2015 Lisans KİM 101-KİMYA I (ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ)
2014-2015 Lisans KİM 101-KİMYA I (MALZEME MÜHENDİSLİĞİ)
2014-2015 Lisans KİM 111-GENEL KİMYA (JEOFİZİK MÜHENDİSLİĞİ)
2014-2015 Lisans KİM 101-KİMYA I (GIDA MÜHENDİSLİĞİ)
2019-2020 Lisans PF 31-EĞİTİMDE EYLEM ARAŞTIRMASI
2019-2020 Lisans FBÖ 404-ÖĞRETMENLİK UYGULMASI
2019-2020 Lisans GK 001-TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
2019-2020 Lisans SÖ104A-GENEL KİMYA
2019-2020 Lisans FBÖ 408-KİMYADA ÖZEL KONULAR
2019-2020 Lisans FBÖ 206-GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)
2019-2020 Lisans GK 503-BİLİM TARİHİ VE FELSEFESİ
2019-2020 Lisans FBÖ 409-OKUL DENEYİMİ
2019-2020 Lisans FBÖ 205-GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
2019-2020 Lisans OSD FBÖ-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2019-2020 Lisans İMÖ 301-BİLİM TARİHİ
2019-2020 Lisans FBÖ 315-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2019-2020 Lisans FBEAE 501-KİMYASAL ATIKLAR VE ÇEVRE KİRLİLİĞİ
2019-2020 Lisans MB 509-EĞİTİMDE PROHE HAZIRLAMA
2019-2020 Lisans FBEAE 207-KİMYA 3
2018-2019 Lisans SÖ104A-GENEL KİMYA
2018-2019 Lisans İMÖ 301-BİLİM TARİHİ
2018-2019 Lisans FBEAE 103-KİMYA 1
2018-2019 Lisans FBÖ 153-GENEL KİMYA LABORATUVARI I
2017-2018 Lisans FBÖ 409-OKUL DENEYİMİ
2017-2018 Lisans FBÖ 315-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2017-2018 Lisans FBÖ 205-GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
2017-2018 Lisans FBÖ 153-GENEL KİMYA LABORATUVARI I
2017-2018 Lisans FBÖ 103-GENEL KİMYA I
2017-2018 Lisans SÖ104A-GENEL KİMYA
2017-2018 Lisans FBÖ 404-ÖĞRETMENLİK UYGULMASI
2017-2018 Lisans FBÖ 314-TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
2017-2018 Lisans FBÖ 408-KİMYADA ÖZEL KONULAR
2017-2018 Lisans OSD FBÖ-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2017-2018 Lisans FBÖ 206-GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)
2017-2018 Lisans FBÖ 212-FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA
2016-2017 Lisans FBÖ 325-FEN EĞİTİMİNDE LAB. GÜVENLİĞİ
2018-2019 Lisans FBÖ 314-TOPLUMA HİZMET UYGULAMALARI
2018-2019 Lisans FBÖ 404-ÖĞRETMENLİK UYGULMASI
2018-2019 Lisans FBÖ 409-OKUL DENEYİMİ
2018-2019 Lisans PF 31-EĞİTİMDE EYLEM ARAŞTIRMASI
2018-2019 Lisans FBÖ 408-KİMYADA ÖZEL KONULAR
2018-2019 Lisans FBÖ 212-FEN VE TEKNOLOJİ PROGRAMI VE PLANLAMA
2018-2019 Lisans FBÖ 315-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2018-2019 Lisans FBÖ 103-GENEL KİMYA I
2018-2019 Lisans FBÖ 414-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2018-2019 Lisans FBÖ 206-GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)
2016-2017 Lisans BKE 101-BİLİMSEL VE KÜLTÜREL ETKİNLİKLER
2016-2017 Lisans FBÖ 315-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2016-2017 Lisans FBÖ 408-KİMYADA ÖZEL KONULAR
2016-2017 Lisans FBÖ 414-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2016-2017 Lisans FBÖ 154-GENEL KİMYA LABORATUVARI II
2016-2017 Lisans FBÖ 153-GENEL KİMYA LABORATUVARI I
2016-2017 Lisans FBÖ 206-GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)
2016-2017 Lisans FBÖ 205-GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
2016-2017 Lisans SÖ104A-GENEL KİMYA
2016-2017 Lisans FBÖ 104-GENEL KİMYA II
2016-2017 Lisans FBÖ 103-GENEL KİMYA I
2015-2016 Lisans SÖ104A-GENEL KİMYA
2015-2016 Lisans FBÖ 153-GENEL KİMYA LABORATUVARI I
2015-2016 Lisans FBÖ 103-GENEL KİMYA I
2015-2016 Lisans KİM 101-KİMYA I (MALZEME MÜHENDİSLİĞİ)
2015-2016 Lisans FBÖ 205-GENEL KİMYA III (ANALİTİK KİMYA)
2015-2016 Lisans FBÖ 309-BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2015-2016 Lisans FBÖ 315-ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİ VE MATERYAL TASARIMI
2015-2016 Lisans FBÖ 325-FEN EĞİTİMİNDE LAB. GÜVENLİĞİ
2015-2016 Lisans FBÖ 423-FEN EĞİTİMİNDE PROJE GELİŞTİRME
2015-2016 Lisans FBÖ 409-OKUL DENEYİMİ
2015-2016 Lisans KİM 102-KİMYA II (MALZEME MÜHENDİSLİĞİ)
2015-2016 Lisans FBÖ 408-KİMYADA ÖZEL KONULAR
2015-2016 Lisans FBÖ 414-BİLİMİN DOĞASI VE FELSEFESİ
2015-2016 Lisans FBÖ 206-GENEL KİMYA IV (ORGANİK KİMYA)
2021-2022 Yüksek Lisans FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
2021-2022 Yüksek Lisans FEN BİLİMLERİ EĞİTİMİNDE KİMYANIN VE DOĞASININ ÖĞRETİMİ

Filtrele:

Felsefe, Bilim ve Eğitim

SARITAŞ DAVUT, NACAROĞLU OĞUZHAN, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Asos Yayınları, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-6861-66-4

Felsefe, Bilim ve Eğitim

SARITAŞ DAVUT, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Asos Yayınları, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-6861-66-4

Düşünme Becerileri ve Uygulama Örnekleri Kılavuz Kitabı

SARITAŞ DAVUT, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Vizetek Yayınları, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-8499-97-1

Düşünme Becerileri ve Uygulama Örnekleri Kılavuz Kitabı

SARITAŞ DAVUT, KIZKAPAN OKTAY, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Vizetek Yayınları, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-8499-97-1

Felsefe, Bilim ve Eğitim

SARITAŞ DAVUT, EROĞLU SEYİDE, 2023.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Asos Yayınları, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-6861-66-4

Uygulama Örnekleri ile Etkili Üniversite Eğitimi

SARITAŞ DAVUT, 2022.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Eğitim Yayınevi, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-8108-16-3

STEM Eğitimi Uygulamaları-I

SARITAŞ DAVUT, 2021.

Ulusal Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Pusula, TÜRKİYE. | ISBN: 1230004435419

Sosyal Değişim Sürecinde Bilim, Teknoloji ve Toplum

SARITAŞ DAVUT, 2021.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Pegem Akademi, TÜRKİYE. | ISBN: ISBN 978-625-8044-30-0

Eğitim Bilimleri

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2020.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Iksad Publishing House, TÜRKİYE. | ISBN: 978-625-7139-56-4

Eğitimde Eylem Araştırmaları

SARITAŞ DAVUT,DURMAZ AHMET,BAŞARIR FATMA, 2019.

Uluslararası Bilimsel Kitap Yayın Bilgisi: Nobel Yayıncılık, TÜRKİYE. | ISBN: 978-605-033-114-1

Observation and Inference in Chemistry Teaching: a Model-Based Approach to the Integration of the Macro and Submicro Levels

SARITAŞ DAVUT, ÖZCAN HASAN, ADÚRİZ‑BRAVO AGUSTÍN, 2021

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SSCI Yayın Yeri: Science & Education Cilt: 30 Sayı: 5 DOI: 10.1007/s11191-021-00216-z ISSN: 0926-7220

On the practice of integrated STEM education as “poiesis”

SARITAŞ DAVUT, ÖZCAN HASAN, Adúriz Bravo Agustín, 2023

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: J-Gate Yayın Yeri: STEM Education Review Cilt: 1 Sayı: 1 DOI: 10.54844/stemer.2023.0408 ISSN: 2958-8073

The Effect of the Project "Reflections from Daily Life to the Chemistry Classroom" on Pre-service Teachers' Teaching Image and Teaching Styles

BİLİR VOLKAN, TUFAN YÜKSEL, YILMAZ AYHAN, YAVUZ SONER, SARITAŞ DAVUT, ŞENLER PEHLİVAN BURCU, EYCEYURT TÜRK GÜLSEDA, 2022

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: DOAJ, ASOS, WORLDCAT Yayın Yeri: Journal of Turkish Chemical Society Section C: Chemistry Education (JOTCSC) Cilt: 7 Sayı: 2 DOI: 10.37995/jotcsc.1114268 ISSN: 2459-1734

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilim ile Rastlantı İlişkisi Hakkındaki Anlayışlarının İncelenmesi

DOYĞUN SOYSAL YASEMİN, SARITAŞ DAVUT, ÖZCAN HASAN, 2021

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: ASOS, SOBİAD, Google Scholar Yayın Yeri: İstanbul Aydın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 7 Sayı: 2 DOI: 10.17932/IAU.EFD.2015.013/efd_v07i2004 ISSN: 2717-7955

Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programında Bilim- Kültür-Bilim Tarihi İlişkisi ve Uygun Bir İlişki İçin Bazı Kuramsal Öneriler

SARITAŞ DAVUT, 2020

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: ASOS Yayın Yeri: Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi Cilt: 3 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2667-5390

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Bilim İnsanlarına Yönelik Genel Bilgi Düzeylerinin Belirlenmesi

ŞAHİN ŞULE,SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL, 2019

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: SOBİAD, EBSCOHOST Yayın Yeri: Mehmet Akif Ersoy Üniveristesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt: 11 Sayı: 30 DOI: 10.20875/makusobed.637901 ISSN: 1309-1387

Examination of High School Teachers’ Radon Awareness in Terms of Some Variables

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: Citefactor, DOAJ, İndex Copernicus, Dergipark Yayın Yeri: El-Cezeri Journal of Science and Engineering Cilt: 4 Sayı: 2 DOI: 10.31202/ecjse.296273 ISSN: 2148-3736

Hazır Fen Öğretim Materyalleri ile Bazı Temel Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgılarının Giderilmesi

SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: SOBİAD Yayın Yeri: Researcher Social Science Studies Cilt: 5 Sayı: 10 DOI: 10.18301/rss.339 ISSN: 2148-2691

Bilim Felsefinde Bilimin Rasyonalitesi Sorunu Bağlamında Fen Eğitiminde Bilimi Anlamada Akıl Yürütme Yöntemlerinin Önemi Üzerine

SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL, 2017

Ulusal Hakemli Derleme MakaleEndeks: SOBİAD Yayın Yeri: Maarif Mektepleri Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi Cilt: 1 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 2619-9319

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Endüstriyel Alanların ve Mesleklerin Kimya ile İlişkisine Yönelik Anlayışları

SARITAŞ DAVUT, 2020

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Turkish Studies - Educational Sciences Cilt: 15 Sayı: 5 DOI: 10.47423/TurkishStudies.44689 ISSN: 2667-5609

Açık-Düşündürücü Öğretim Deneyimi Sonrası Fen BilimleriÖğretmen Adaylarının Bilimi Anlama Düzeyleri: HermenötikBakış

ÖZCAN HASAN,SARITAŞ DAVUT,TAŞAR MEHMET FATİH, 2020

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Bayburt Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 15 Sayı: 29 DOI: 10.35675/befdergi.682015 ISSN: 1307-1076

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kendi Tasarladıkları Öğretim Materyallerine İlişkin Görüş ve Değerlendirmeleri

SARITAŞ DAVUT,KIZKAPAN OKTAY, 2020

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi Cilt: 6 Sayı: 1 DOI: 10.31592/aeusbed.609086 ISSN: 2149-0767

Hipotetik TGA Tahmin Gözlem Açıklama döngüsü ile kimyasal değişimin doğasının öğretimi asit baz indikatör tepkimesiörneği

ERGÜL SONER, SARITAŞ DAVUT, ÖZCAN HASAN, 2020

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Balıkesir Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Dergisi Cilt: 22 Sayı: 2 DOI: 10.25092/baunfbed.709953 ISSN: 1301-7985

Ortaokul Öğrencilerinin Fen Bilimleri Dersindeki YapılandırmacıÖğrenme Ortamına İlişkin Görüşleri

SARITAŞ DAVUT,KILINÇ HASAN HÜSEYİN, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Manas Journal of Social Studies Cilt: 9 Sayı: 4 DOI: 10.33206/mjss.735989 ISSN: 1694-7215

Bilimin Sosyokültürel Doğası Bağlamında Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Yerli ve Yabancı Bilim İnsanları Hakkındaki Bilgi Düzeylerinin Karşılaştırılması

SARITAŞ DAVUT, 2019

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi Cilt: 9 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 2149-3871

Periyodik Yasa-Sistem İlişkisi Nasıl Kurulmalıdır Kimya Öğretimine Bilim Tarihi ve Felsefesinden Çıkarımlar

SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL, 2019

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Hacettepe University Journal of Education Cilt: - Sayı: 1 DOI: 10.16986/HUJE.2018043649 ISSN: 1300-5340

Güncel Eğilimler Açısından Fen Bilimleri ÖğretimProgramına Yönelik Öğretmen ve UzmanDeğerlendirmelerinin Karşılaştırılması

NACAROĞLU OĞUZHAN,SARITAŞ DAVUT,KIZKAPAN OKTAY, 2019

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi Cilt: 13 Sayı: 19 DOI: 10.26466/opus.563758 ISSN: 2528-9527

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Üst Düzey Bilişsel Beceri Gerektiren Bazı Kazanımlara Yönelik Değerlendirmeleri Kazanımların Ders Kitabında Verilme Şekli ve Karşılanma Düzeyi

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2017

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Turkish Studies (Elektronik) Cilt: 12 Sayı: 33 DOI: 10.7827/TurkishStudies.12773 ISSN: 1308-2140

Lise Öğrencilerinin Radon Gazına Yönelik Farkındalıklarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi Nevşehir İli Örneği

POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT, 2016

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 12 Sayı: 1 DOI: 10.17860/efd.13859 ISSN: 1305-5429

İndirgemecilik Açısından Kimya Öğretiminde Makro ve Mikro Bilgi Seviyeleri

SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL, 2013

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt: 33 Sayı: 2 DOI: - ISSN: 1301-9058

Periyodik Sistemin Öğretiminde Epistemolojik Bilgi Üretme Yöntemlerinden Biri Olan Tümevarımın Kullanımı

SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL, 2012

Ulusal Hakemli Özgün MakaleEndeks: TR DİZİN Yayın Yeri: Kastamonu Eğitim Dergisi Cilt: 20 Sayı: 1 DOI: - ISSN: 1300-8811

Informal Effect of The Biographical Film on The Views of Prospective Science Teachers on Nature of Science

SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Educational Policy Analysis and Strategic Research Cilt: 15 Sayı: 2 DOI: 10.29329/epasr.2020.251.6 ISSN: 1949-4289

Science Teacher Candidates’ Skills to Ensure Method-Material Harmony and Integration

SARITAŞ DAVUT,YENEN EMİN TAMER, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: Open Journal for Educational Research Cilt: 4 Sayı: 1 DOI: 10.32591/coas.ojer.0401.03031s ISSN: 2560-5313

What Messages a Documentary and Biographical Film Give About the Nature of Science to Prospective Science Teachers?

SARITAŞ DAVUT, 2020

Uluslararası Hakemli Özgün MakaleEndeks: Journals Indexed in Eric Yayın Yeri: International Journal of Progressive Education Cilt: 16 Sayı: 2 DOI: 10.29329/ijpe.2020.241.18 ISSN: 1554-5210

The Applicability and Importance of the Didactic Transposition of the History of Science in Science Education

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: VIIIth International Symposium on History Education (ISHE 2022) Etkinklik Tarihi: 07.09.2022-08.09.2022 Ülke: TÜRKİYE

The Applicability and Importance of The Didactic Transposition of The History of Science In Science Education

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 8th International Symposium on History Education Etkinklik Tarihi: 07.09.2022-08.09.2022 Ülke: TÜRKİYE

Ortaokul Fen Öğrencilerinin Bilim İnsanına Yönelik Kavramsal İmajlarının Belirlenmesi

Yazarlar: Döner Beyza, SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: IV.Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi Etkinklik Tarihi: 07.06.2022-08.06.2022 Ülke: TÜRKİYE

Ortaokul Fen Öğrencilerinin Hipotez Kurmaya İlişkin Metaforik Algıları

Yazarlar: AYDOĞAN BURCU, SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: IV.Uluslararası Kapadokya Sosyal Bilimler Öğrenci Kongresi Etkinklik Tarihi: 07.06.2022-08.06.2022 Ülke: TÜRKİYE

Günlük Yaşamdan Kimya Sınıfına Yansımalar” Projesinin Kimya Öğretmen Adaylarının Kendilerine Yönelik Öğretmenlik İmajlarına Etkisi

Yazarlar: BİLİR VOLKAN, YILMAZ AYHAN, TUFAN YÜKSEL, YAVUZ SONER, SARITAŞ DAVUT, ŞENLER PEHLİVAN BURCU, EYCEYURT TÜRK GÜLSEDA

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 7. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 24.09.2021-26.09.2021 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Bilimsel Yönteme İlişkin Kavramsal İmajlarının İncelenmesi

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Uluslararası Profesyonel Eğitim Konferansı (IPEC) Etkinklik Tarihi: 23.08.2021-29.08.2021 Ülke: TÜRKİYE

Mühendislik Tasarıma Dayalı STEM Eğitiminde Hümanistik Bağlam; Sosyobilimsel ve Sosyokültürel Boyutların Entegrasyonu

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı Etkinklik Tarihi: 28.08.2021-29.08.2021 Ülke: TÜRKİYE

STEM Eğitimine Bilim Tarihinin Entegrasyonu; İmkanı Olası Katkıları ve Sınırları

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı Etkinklik Tarihi: 28.08.2021-29.08.2021 Ülke: TÜRKİYE

Investigation of Pre-Service Science Teachers' Conteptual Images on "Scientific Method"

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: Nevsehir Hacı Bektas Veli University International Professional Education Conference (IPEC) Etkinklik Tarihi: 23.08.2021-26.08.2021 Ülke: TÜRKİYE

Mühendislik Tasarıma Dayalı STEM Eğitiminde Hümanistik Bağlam; Sosyobilimsel ve Sosyokültürel Boyutların Entegrasyonu

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: II. Uluslararası STEM Öğretmenler Konferansı Etkinklik Tarihi: 28.08.2021-19.08.2021 Ülke: TÜRKİYE

Türkiye’de Yaşayan Mülteci Öğrencilerin Fen Bilimleri Dersi Deneyimlerinin İncelenmesi

Yazarlar: AKKAYA NİDA, YILMAZ ESRA CEREN, SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 14. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 19.05.2021-21.05.2021 Ülke: TÜRKİYE

Theoretical Approach to the Problem of Macro-Micro Relationships in Secondary Chemistry Teaching: A Proposal Based on Observation and Inference

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT, ÖZCAN HASAN, ADÚRİZ‑BRAVO AGUSTÍN

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: III Congreso Internacional de Tendencias en Innovación Educativa Etkinklik Tarihi: 09.12.2020-11.12.2020 Ülke: PERU

Didaktische und Epistemologische Untersuchung eines Augmenten Reality-Materials für den Chemieunterricht

Yazarlar: YILMAZ AYHAN,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: Digitalisierung im Chemistry Education(DiCE 20), FGCU, GDCH, Eine Online Konferenz zum digitalen Lehren und Lernen an Hochschule und Schule im Fach Chemie Etkinklik Tarihi: 28.10.2020-28.10.2020 Ülke: -

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kimyanın Mühendislik Meslekleri İle İlişkisine Yönelik Anlayışlar

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: VIIthInternational Eurasian Educational Research Congress Etkinklik Tarihi: 10.09.2020-13.09.2020 Ülke: TÜRKİYE

Türkiye’de Tematik Çocuk Kanallarında Yayınlanan Programlardaki Bilim ve Bilim İnsanının Araştırılması

Yazarlar: KARAKAŞ HİLAL NUR,BALIKÇI DİLEK,DURSUN ELİFNUR,SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: MEF University International Student Conference on Educational Sciences Etkinklik Tarihi: 30.05.2020-31.05.2020 Ülke: TÜRKİYE

How to Establish Periodic Law and Periodic System Relation?Inferences in the History and Philosophy of Science for Chemistry Teaching

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 23rd Conference of the International Society for the Philosophy of Chemistry Etkinklik Tarihi: 15.07.2019-17.07.2019 Ülke: İTALYA

Kimyanın Kendine Has Doğası ve Kimya Eğitiminde Önemi

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 02.05.2019-04.05.2019 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilgisi Öğretmenliği Öğrencilerinin Bilim İnsanlarına Yönelik Genel Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi

Yazarlar: ŞAHİN ŞULE,SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 6. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 02.05.2019-04.05.2019 Ülke: TÜRKİYE

Yedinci Sınıf Öğrencilerinin “Molekül” Kavramına Yönelik Metaforik Algıları

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,KIZKAPAN OKTAY,ENES SÜHA ŞENGÜN

Uluslararası Tam metin bildiri Etkinlik Adı: 3rd International Congress of Eurasian Social Sciences Etkinklik Tarihi: 18.04.2019-21.04.2019 Ülke: TÜRKİYE

Program ve İçerik Bilgisi Yeterlik Alanı Açısından Lisans Öğretmen Adayları İle Formasyon Öğretmen Adaylarının Düzeylerinin Karşılaştırılması

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 04.10.2018-06.10.2018 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Kimya İmajlarını Belirleyen Sosyal Faktörlerin Sosyobilimsel Açıdan İcelenmesi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: XIII. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 04.10.2018-06.10.2018 Ülke: TÜRKİYE

Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Öz Yeterlik Puanlarının MikroÖğretim Performanslarına Göre Değişimi

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT,YILDIRIM BEKİR

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Science,Technology, Engineering, Mathematics(STEM) And Educational Sciences Etkinklik Tarihi: 03.05.2018-05.05.2018 Ülke: TÜRKİYE

Araştırma Tabanlı Fen Öğretimi Öz Yeterlik PuanlarınınÇağdaş Öğretim Yöntemlerini Kullanma Durumlarına GöreDeğişimi

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: The Tenth International Congress of Educational Research Etkinklik Tarihi: 27.04.2018-30.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

Bilimin Alana Özgü Yönleri Bağlamında Fen BilimleriÖğretim Programlarının Analizi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: The Tenth International Congress of Educational Research Etkinklik Tarihi: 27.04.2018-30.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

Alana Özgü Bilim Anlayışı Bağlamında Kimya ÖğretimProgramlarının Analizi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Social Sciences-Cappadocia Etkinklik Tarihi: 16.04.2018-20.04.2018 Ülke: -

Kimyanın Toplumsal İmajı Hakkında Fen Bilimleri ÖğretmenAdaylarının Farkındalıkları ve Görüşleri

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Social Sciences-Cappadocia Etkinklik Tarihi: 16.04.2018-20.04.2018 Ülke: TÜRKİYE

Lise Kimya Öğrencilerinin Kimyasal Tehlike İşaretlerini Anlamlandırma Düzeylerinin İncelenmesi

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 1st International Congress on Social Sciences Etkinklik Tarihi: 18.09.2017-24.09.2017 Ülke: İSPANYA

Symbolism in Chemistry and the Chemistry Teachers ‘awareness of the Symbolic Language Of Chemistry

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: 1st International Congress on Social Sciences Etkinklik Tarihi: 18.09.2017-24.09.2017 Ülke: İSPANYA

Hazır Fen Öğretim Materyalleri ile Bazı Temel Fen Kavramlarına Yönelik Yanılgıların Giderilmesi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Ist International Symposium of Silk Road Academic Studies Etkinklik Tarihi: 21.09.2017-23.09.2017 Ülke: TÜRKİYE

5E Modeline Göre Hazırlanan Ders Planlarına Ait RubrikPuanlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: Ist International Symposium of Silk Road Academic Studies Etkinklik Tarihi: 21.09.2017-23.09.2017 Ülke: TÜRKİYE

The Influence of a Movie Adapted from The History of Science on Science Teacher Candidates Views About Science

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International History, Philosophy and Science Teaching (IHPST 2017) BIENNIAL CONFERENCE Etkinklik Tarihi: 04.07.2017-07.07.2017 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Kazanımların Ders Kitabında VerilmeŞekline ve Karşılanma Düzeylerine İlişkin Görüşlerinin Belirlenmesi

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 12. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 28.09.2016-30.09.2016 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuvar ve Laboratuvar Güvenliğine İlişkin Zihinsel İmgelerinin Belirlenmesi Metafor Analizi Örneği

Yazarlar: BAYRAM KADRİYE,SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Etkinklik Tarihi: 21.04.2016-24.04.2016 Ülke: TÜRKİYE

Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Laboratuvar Güvenliğine Yönelik Farkındalıklarının Belirlenmesi Nevşehir H B V Üniversitesi Eğitim Fakültesi Örneği

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,BAYRAM KADRİYE

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 25. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi Etkinklik Tarihi: 21.04.2016-24.04.2016 Ülke: TÜRKİYE

Öğrenci İdealleştirmeleri ve Yaklaştırmaları Bağlamında Kimyasal Bilginin İşlemsel Önemi ”Oktet” ve ”Dublet” Örneği Üzerine Durum Çalışması

Yazar: SARITAŞ DAVUT

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 07.09.2015-10.09.2015 Ülke: TÜRKİYE

Bir Kimya Ders Kitabında Yer Alan Kimyasal Temsil Türlerinin İncelenmesi ve Kimyasal Bilgi Seviyeleri İle İlişkilerinin Belirlenmesi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: IV. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 07.09.2015-10.09.2015 Ülke: TÜRKİYE

Examination And Comparison Of Level For Radon Awareness At High School Institutions: A Sample Of Nevşehir

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Civil and Environmental Engineering Etkinklik Tarihi: 20.05.2015-23.05.2015 Ülke: TÜRKİYE

A Method Suggestion for Investigation of Visuals in Chemistry Textbooks: Semiotic Approaches

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,POLAT MAHMUT,TUFAN YÜKSEL

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Education in Mathematics,Science and Technology Etkinklik Tarihi: 23.04.2015-26.04.2015 Ülke: TÜRKİYE

Examination of Level for Radon Awareness of Students in Terms Of Some Variables: A Sample of Nevşehir

Yazarlar: POLAT MAHMUT,SARITAŞ DAVUT

Uluslararası Özet bildiri Etkinlik Adı: International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology Etkinklik Tarihi: 23.04.2015-26.04.2015 Ülke: TÜRKİYE

Kimyasal Semiyotik ve Kimya Eğitimi Açısından Önemi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: III. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 05.09.2013-07.09.2013 Ülke: TÜRKİYE

Periyodik Sistemin Epistemolojik Niteliğine Yönelik Anlayışlar

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: III.Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 05.09.2013-07.09.2013 Ülke: TÜRKİYE

Öğrencilerin Kimyasal Bilgilerinin Kimyasal Semiyotik Sentaks ve Semantik Açısından İncelenmesi

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 27.06.2012-30.06.2012 Ülke: TÜRKİYE

Epistemolojik İnançlar İle İlgili Araştırmalara Felsefi Bir Bakış

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: V. Lisansüstü Eğitim Sempozyumu Etkinklik Tarihi: 07.10.2011-08.10.2011 Ülke: TÜRKİYE

Periyodik Cetvelin Öğretiminde Kullanılan Epistemolojik Süreçler

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: 9.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 23.09.2010-25.09.2010 Ülke: TÜRKİYE

Kimya Öğretiminde Yapılan Ontolojik ve Epistemolojik İndirgemecilik

Yazarlar: SARITAŞ DAVUT,TUFAN YÜKSEL

Ulusal Özet bildiri Etkinlik Adı: II. Ulusal Kimya Eğitimi Kongresi Etkinklik Tarihi: 05.07.2011-08.07.2010 Ülke: TÜRKİYE

  • TÜBİTAK PROJESİ 02.03.2020-25.01.2024  | Proje Devam Ediyor | 

    Adı: YAYGIN KULLANILAN ÇOCUK OYUNCAKLARININ MÜHENDİSLİK TASARIM BECERİLERİNİNGELİŞTİRİLMESİNE (STEM ODAKLI DOĞAÇYAPMAYA) UYGUNLUKLARININ İNCELENMESİ VEYETERLİLİK GÖSTERGELERİNİN BELİRLENMESİ

    Konusu: Bu projede ülkemizde okul öncesi ve ilköğretim birinci kademe seviyesindeki çocukların yaygın kullandığı oyuncakların mühendislik ve tasarım becerilerine uygunluğunun incelenmesi ve kullanılabilir oyuncakların türleri ve yeterliliklerine yönelik göstergelerin belirlenmesi amaçlanmıştır. Literatürde konuyu tanımlayan belirgin bir kuramsal çerçeve olmadığından araştırma için nitel araştırma yöntemlerinden temellendirilmiş teori yöntemi uygun görülmüştür. İki ana aşamada yürütülecek çalışmada ilk olarak uzmanlarla yapılacak görüşmelerden sağlanacak verilerin nitel analizinden ‘Mühendislik-Tasarım Becerilerine Uygun Oyuncak Türleri Listesi’ ve ‘Oyuncak Değerlendirme Rubriği’ denilebilecek iki çıktı elde edilmesi amaçlanmaktadır. Ardından ülkemizde en fazla tercih edilen oyuncaklara ilişkin veriler doküman inceleme ve görüşmeler ile toplanacak, bu veriler ve temin edilecek örnek oyuncaklar ilk aşama çıktıları (liste ve rubrik) üzerinden incelecek ve değerlendirilmesi yapılacaktır. Çalışma sonuçlarına ve yaygın etkilerine yönelik olarak öncelikle ilk aşamada elde edilmesi amaçlanan çıktıların (liste ve rubrik) hem akademik çalışmalarda kullanılması hem de eğitsel açıdan (ör. Tasarım Beceri Atölyelerinde yapılan etkinliklerde materyal seçimi ve kullanımı noktasında) katkı sağlayacağı beklenebilir. Daha uzun vadede ise oyuncak üretiminde oyuncakların becerileri desteklemek noktasında güçlü ve zayıf yönlerini tespit etme gibi boyutlarda yardımcı olabilir. Ayrıca çalışma sonunda ülkemizde hali hazırda yaygın olarak kullanılan oyuncak türlerine ve bunların mühendislik ve tasarım becerilerine uyguluklarına yönelik bilgilerin bilimsel literatüre katkısı olacaktır. Diğer yandan bu bilgiler ebeveynlerin daha kaliteli oyuncak seçiminde katkı sağlayabilir. Bu genel bağlamda elde edilen çıktı ve bilgilerin hem bilimsel (ör. makale ve bildiri) hem de kamusal (ör. Millî Eğitim Bakanlığı, Üniversitemizde halka açık seminer) paylaşımı ve duyurulması yapılacaktır. Görevi: Danışman

  • TÜBİTAK PROJESİ 01.07.2022-29.08.2022  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Erken Yaşta Sürdürülebilir Yaşam Farkındalığı İçin Stem Eğitim Uygulamaları-2

    Konusu:  - Görevi: Eğitmen

  • TÜBİTAK PROJESİ 01.03.2021-05.03.2021  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Öğretmen Adayları Uygulamalı Etkinlikler İle Buluşuyor

    Konusu:  - Görevi: Eğitmen

  • TÜBİTAK PROJESİ 07.06.2021-11.06.2021  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-III

    Konusu:  - Görevi: Yürütücü

  • TÜBİTAK PROJESİ 08.03.2021-12.03.2021  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu-II

    Konusu:  - Görevi: Yürütücü

  • TÜBİTAK PROJESİ 04.02.2019-08.02.2019  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: Fen Öğretiminde Alana Özgü Yöntem-Materyal Uyumu ve Entegrasyonu

    Konusu: Bu projede, alan özgülüğe vurgu yapan eğitim fakülteleri güncel lisans programlarına göre eğitim alma şansları olmayan eski programlara göre eğitim almış, alana özgü yöntem-materyal entegrasyonuna ilişkin bir eğitim almamış ve bu konuda eksiklikleri olması büyük oranda ihtimal dahlinde olan öğretmen adaylarına eğitim vermektir. Bu eğitim amacı halen fakültelerde eski programlara göre eğitim alan 4.Sınıf Fen Öğretmen adaylarına, pedagojik alan bilgisinin bir bileşeni olarak “alana özgü materyal ve nitelikleri bilgisi kazandırmak” ve bu tür “materyallerin yine fen bilimlerine özgü güncel yöntemler ile uyumu ve entegrasyonu” konusunda uygulamalı ve teorik eğitim vermektir. Görevi: Yürütücü

  • TÜBİTAK PROJESİ 18.08.2020-01.04.2022  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: MÜLTECİ ÖĞRENCİLERİN FEN BİLİMLERİ DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ VE TUTUMLARINIETKİLEYEN FAKTÖRLERİN İNCELENMESİ (BİDEB_2209-A)

    Konusu: Bu projede ülkemizdeki mülteci öğrencilerin fen bilimleri dersine karşı tutumlarının araştırılması ve bu tutumlarını etkileyen faktörlerin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Bu doğrultuda çalışma iki aşamada gerçekleştirilecektir. İlk olarak Nevşehir ilinde 5, 6, 7, 8. sınıf seviyesinde öğretim gören mülteci öğrencilere Fen ve Teknoloji Tutum Ölçeği uygulanacaktır. Elde edilen veriler nicel analizine tabi tutulacaktır, betimsel istatistik uygulanacaktır. İkinci aşamada ise nicel analiz ile tutum seviyeleri belirlenen öğrencilerden (yüksek, orta, düşük vb.) seçilecek katılımcılar ile tutumlarının nedenlerine belirlemek amacıyla görüşmeler yapılacaktır. Bu şekilde elde edilen nitel veriler ise betimsel analize tabi tutulacaktır. Çalışmanın sonucunda elde edilen bulguların fen eğitiminin sosyal ve kültürel amaçları bağlamında mülteci öğrenciler ve onlarla aynı ortamda öğretim gören yerli öğrencilerin daha nitelikli fen eğitimi almaları noktasında ışık tutması beklenmektedir. Ayrıca bulguların mülteci öğrencilerin fen bilimleri dersinde yaşadığı sorunlara hakkında da bilgi vermesi mümkündür. Sonuçların bilimsel olarak yayımlanması ve ilgili kongrelerde sunulması, MEB ve ilgili kamu kuruluşları ile paylaşılması planlanmaktadır. Görevi: Danışman

  • TÜBİTAK PROJESİ 01.02.2019-01.04.2020  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: TÜRKİYEDE TEMATİK ÇOCUK KANALLARINDA YAYINLANAN PROGRAMLARDAKİ BİLİM VE BİLİM İNSANIİMAJININ BİLİMİN DOĞASI AÇISINDAN İNCELENMESİ

    Konusu: Bu projede ülkemizde çocuklara yönelik yayın yapan TV kanallarındaki programlarda sunulan bilim ve bilim insanı imajının araştırılmış ve bilimin doğası açısından uygunluğu uzman görüşleri doğrultusunda belirlenmiştir. Araştırma nitel araştırma metodolojine uygun olarak keşfedici durum çalışması yöntemine göre yürütülmüştür. 01.02. 2019- 01.04. 2020 tarihleri arasında yürütülen araştırmada Türkiye’ de ücretsiz yayın yapan tematik çocuk kanallarında yoğun zamanda (prime time) yer verilen çizgi filmler incelenmiştir. Saat aralığı prime time zaman dilimini içine alan 18.00-22.00 aralığında yayınlananlardan seçilen çizgi filmlerin bir kısmı yayın saatinde izlenmiş ancak veri kaybı olmaması ve detaylı bir gözlem için tekrar izleme gereği doğduğundan internet üzerinden izlenmesine karar verilmiş ve çizgi filmlerin belirli bir kısmı internet üzerinden (ör.YouTube) izlenmiştir. Veriler bir miktara ulaştığında veri analizine başlanmıştır. Başka bir ifade ile veri analizi ile toplama süreci nitel araştırmanın doğası gereği bir süre bir arada devam etmiştir. Toplanan verilerin analizinde kod, kategori ve tema sıralaması ile verilerin işlendiği içerik analizine tabi tutulmuştur. Bu şekilde araştırmanın amacına bağlı olarak bulguları tanımlamada kullanılacak kategorilere ve temalara ulaşılmıştır. İlk olarak çizgi filmlerde verilen bilim ve bilim insanı imajına yönelik kategoriler belirlenmiş ve bunlar “İmajlar” teması alıntında toplanmıştır. Ardından söz konusu tema altındaki kategoriler uzman görüşlerine sunulmuş ve imajları “olumlu/uygun/ olumsuz/ uygun değil” şeklinde değerlendirmeleri istenmiştir. Uzmanların değerlendirmeleri ile yeniden kodlanan veriler iki ana kategoride oluşturmuştur. Bu iki kategori de “İmajların uygunluğu” şeklinde ikinci tema altında toplanmıştır. Araştırmanın geçerliliği ve güvenirliliği açısından yayınların farklı araştırmacılar tarafından izlenmiş ve veri analizinde bağımsız kodlamalar yapılmıştır. Ayrıca süreçte uzman görüşleri sürekli alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulguların bir bölümü 30-31 Mayıs 2020 tarihlerinde MEF Üniversitesi Eğitim Fakültesi tarafından uzaktan online düzenlenmiş olan “Modern Education for a Bright Future” temalı MEF Üniversitesi Uluslararası Eğitim Bilimleri Öğrenci Konferansı’nda araştırmacılar tarafından bildiri olarak sunulmuştur. Görevi: Danışman

  • Yükseköğretim Kurumları tarafından destekli bilimsel araştırma projesi 16.10.2015-02.10.2017  | Proje Tamamlandı | 

    Adı: FEN ÖĞRETİM MATERYALLERİ İLE BAZI TEMEL FEN KAVRAMLARININ ÖĞRETİMİ VE KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİ

    Konusu: Bu projede Fen Bilgisi öğretmen adaylarına alan yazında sıklıkla kavram yanılgılarına neden olan bazı temel fen kavramlarının öğretimini fen öğretim materyallerine dayalı etkinlikleri ile sağlamak, öğretmen adaylarına öğretim materyallerini ve etkinliklerini tanıtmak ve nihai olarak olası kavram yanılgılarını gidermek amaçlanmıştır. Projede ilk olarak ilgili alan yazından seçilen temel fen kavramına yönelik kavram yanılgılarının belirlenmesi yapılmıştır. Bunun için ilgili alan yazındaki farklı kavram testleri kullanılmıştır. Ardından bunların giderilmesi için amaca uygun hazırlanmış fen öğretim materyalleri ve etkinlikler için gerekli diğer alt yapı malzemeleri temin edilmiştir. Bu materyaller ile yapılacak öğretim etkinliklerin tasalanmasında aktif öğrenmeyi destekleyen güncel yöntemler dikkate alınmıştır (5E,7E öğrenme halkaları, Tahmin Et-Gözlemle-Açıkla vb.) Fen öğretim materyalleriyle desteklenmiş olan etkinlikler Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Eğitim Fakültesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Programında öğrenim gören 132 fen bilgi öğretmen adayına (1-2-3- ve 4. Sınıflar) uygulanmıştır. Çalışma deneysel araştırma desenlerinden “Tek Grup Öntest-Sontest” araştırma desenine göre dizayn edilmiştir. Elde edilen veriler iki aşamalı kavram sorularından sağlandığında hem nicel hem de nicel olarak işlenmiştir. Nicel verilerin analizinde SPSS paket programı, nitel verilerin analizinde ise N-vivo programı kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar ilk ölçmelerden sonra ortaya çıkmış olan özellikle fizik ve kimya ile ilgili fen kavramlarına yönelik birçok yaygın kavram yanılgısının etkinlikler sonrasında giderildiğini göstermektedir. Özellikle belli bir kavram seti için amaca yönelik hazırlanan öğretim materyallerine dayalı öğretim uygulamalarının kavram yanılgılarını gidermede etkili olduğunu göstermektedir. Anahtar Kelimeler: Fen Öğretim Materyali, Fen Kavramları, Kavram Yanılgıları, Kavram Öğretimi, Aktif Öğrenme Görevi: Yürütücü

  • Yüksek Lisans 2023 Devam Ediyor

      LEYLA AVCI


    Tez Adı: Işık ve ses konusunda hazırlanan STEM etkinliğinin fen öğrencilerinin kavram yanılgılarına etkisinin incelenmesi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2023 Devam Ediyor

      BEYZA DÖNER


    Tez Adı: Fen eğitiminde bilim insanı imajına yönelik çalışmaların kimya unsurları açısından incelenmesi: Bir meta-sentez çalışması


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2023 Devam Ediyor

      NURDAN SÖZERİ


    Tez Adı: Asit-Baz Konusunda Fiziki ve Sanal Laboratuvar Uygulamasının Öğrencilerin Akademik Başarısına Etkisi ve Sanal Laboratuvar Uygulama Sürecinde Öğrenci Motivasyon Değişiminin İncelenmesi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı


  • Yüksek Lisans 2023 Devam Ediyor

      YUSUF DEMİREL


    Tez Adı: Algodoo Destekli STEM Etkinliklerinin Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Teknoloji Entegrasyonu Öz-Yeterlik Algılarına Etkisi


    Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı

___ Bağlantılar ___