DOÇENT
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ TURİZM FAKÜLTESİ
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ ÜRGÜP SEBAHAT VE EROL TOKSÖZ MESLEK YÜKSEKOKULU
" Otel işletmeleri yöneticilerinin öz yeterliliklerinin karar verme stillerine etkisinde yönetsel güçlülüğün aracılık rolü "
NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ (DR)
" Tanıtım faaliyetlerinin destinasyon seçimine olan etkisi: Kapadokya bölgesini ziyaret eden Japon turistlere yönelik bir araştırma "
GAZİ ÜNİVERSİTESİ EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ EĞİTİMİ (YL) (TEZLİ)
GAZİ ÜNİVERSİTESİ TİCARET VE TURİZM EĞİTİM FAKÜLTESİ TURİZM İŞLETMECİLİĞİ EĞİTİMİ BÖLÜMÜ KONAKLAMA İŞLETMECİLİĞİ ÖĞRETMENLİĞİ PR.
Adı: Sürdürülebilir Turizmin Güçlendirilmesinde Destinasyon Yemek Kalitesi, İmaj ve Yerel Gıda Deneyimlerinin Etkisi: Kapadokya Bölgesine Yönelik Bir Araştırma
Konusu: Bu çalışma kapsamında yiyecek kalitesinin, destinasyon yemek imajı ve yerel yemek deneyimi üzerindeki etkileri incelenerek bu unsurların sürdürülebilir turizme katkılarının değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın evreninde ise Kapadokya bölgesindeki yerel gastronomi deneyimi üzerine odaklanılmıştır. Amaca uygun olarak Göreme Ören Yeri, Nevşehir Kale, Avanos, Uçhisar ve Ürgüp merkez destinasyonlarındaki turistlerin görüşleri ele alınılacaktır. Günümüzde işletmeler; sadece kaliteli yemek sunmakla kalmayıp aynı zamanda misafirlere unutulmaz bir deneyim sunmayı, restoranın dekorasyonundan personelin davranışına kadar her unsurun birbiriyle uyumlu ve mükemmel bir şekilde işletilmesini hedeflemektedirler. Çalışmada yemek kalitesi, yerel yiyecek deneyimi ve sürdürülebilir turizm kavramları ele alınmıştır. Yemek kalitesi; bir yemeğin hazırlanış aşamasından sunuma kadar olan detaylı çalışmayı kapsayan bir süreçtir. Bunun yanı sıra yemeğin boyutu ve besin değeri de yemeğin kalitesini etkilemektedir. Yerel yiyecek deneyimi, turistlerle birlikte bölge halkı üzerinde destinasyona etki eden bir faktördür. Çalışma kapsamında araştırılan ikinci konu; restoranların sürdürülebilir rekabet avantajı elde etmesi ve marka bağlılığı oluşturmak için müşteri memnuniyetini maksimum seviyede tutması üzerinedir. Nitekim bu gelişmeler, yiyecek ve içecek işletmelerinin başarısının sadece ürün kalitesine değil aynı zamanda sunulan hizmetlerin kalitesine de bağlı olduğunu göstermektedir. Çalışma için ulusal ve uluslararası literatür taramalarından yararlanılacak ve Ayrıca nicel veri toplama yöntemi olan anket tekniğinden faydalanılacaktır. Bununla birlikte Kapadokya yöresindeki gastronomik ürünler araştırılacaktır. Çalışmanın sonucunda sürdürülebilir turizmin yerel mutfaklarla; deneyim, kalite ve imaj ile bağlantısı stratejik olarak belirlenmeye çalışılacak ve elde edilen bulgular bilimsel bir araştırma olarak yayınlanacaktır. Görevi: DanışmanAdı: 2237-A Disiplinler Arası Gastronomi Projesi
Konusu: Gastronomi Görevi: EğitmenAdı: Anadolu'nun Kayıp Yemeklerinin Gastronomi ve Mutfak Sanatları Öğrencilerine Öğretilmesi
Konusu: - Görevi: AraştırmacıAdı: Nevşehir Yöresel Mutfak Ürünlerinin Gastronomi Turizmine Kazandırılması
Konusu: Nevşehir Yöresel Mutfak Ürünlerinin Gastronomi Turizmine Kazandırılması Görevi: AraştırmacıMERYEM CAN
Tez Adı: Tüketici Etnosentrizmi, Coğrafi İşaretli Ürünlere Yönelik Tutum, Fiyat Algısı ve Çeşitlilik Arayışı Arasındaki İlişkiler: Gaziantep Örneği
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
GÜLSELİ EVLİYAOĞLU
Tez Adı: RESTORAN DENEYİMİNDE GÖRSEL ESTETİK, ALGILANAN KALİTE VE MEMNUNİYETİN TÜKETİCİ NİYETLERİNE ETKİSİ: S-O-R KURAMI ÜZERİNE BİR İNCELEME
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
FERZAN AKTAŞ
Tez Adı: Akış Deneyimi ve Destinasyon Savunuculuğu Arasındaki İlişkide Duygusal İyi Oluş ve Duygusal Yiyecek Aidiyetinin Rolü
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi Ana Bilim Dalı
NEVRES SEZEN
Tez Adı: GASTRONOMİDE SOSYAL GİRİŞİMCİLİK, MARKALAŞMA VE SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ARASINDAKİ İLİŞKİLERDE DİJİTALLEŞMENİN ROLÜ
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
KARDELEN YILDIZ
Tez Adı: Restoran Atmosferi, Yemek Kalitesi Ve Destinasyon Yemek İmajının Sürdürülebilir Turizme Etkisi: Nevşehir Örneği
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
TANER UYAN
Tez Adı: Gastronomi Envanteri Oluşturularak Gastronomi Rehberi Hazırlamaya Yönelik Bir Araştırma: Kayseri Örneği
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
ÇİĞDEM MUTLU
Tez Adı: Restoran işletmelerinde yönetici desteğinin çalışma yaşam kalitesine etkisi
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
HÜSEYİN ERTUĞ BALABAN
Tez Adı: Kapadokya Bölgesindeki butik otellerde coğrafi işaretli gastronomi ürünlerinin kullanım sıklığı ve turist algıları üzerinde etkisi
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
MELTEM KUM
Tez Adı: Restoran atmosferinin memnuniyet, hedonik iyi olma ve davranışsal niyete etkisi
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
BATUHAN HASANÇEBİ
Tez Adı: Yöresel yiyecek ve içeceklerin davranışsal niyet üzerine etkisi: Trabzon'u ziyaret eden turistlere yönelik araştırma
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
GÜLSELİ EVLİYAOĞLU
Tez Adı: Gastronomi bloglarının destinasyon yemek imajı ve davranışsal niyete etkisi
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Araştırmaları Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
SEZGÜL ŞAHİN
Tez Adı: Orta Anadolu termal turizm projesi kapsamındaki işletmelerde menü analizi
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
FERZAN AKTAŞ
Tez Adı: Destinasyon yemek imajı, destinasyon kişiliği, memnuniyet ve davranışsal niyet arasındaki ilişkilerin belirlenmesi: Hatay örneği
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
NEVRES SEZEN
Tez Adı: Gastronomi festivalleri ve yiyecek imajının gastronomi destinasyonu oluşturmaya etkisi: Hatay örneği
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı
TUĞBA DAĞ
Tez Adı: Geleneksel peynirlerin gastronomi turizmi açısından değerlendirilmesi: İzmir örneği
Yer: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Gastronomi ve Mutfak Sanatları Ana Bilim Dalı